• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کاخ موزه ییلدیز شهر ترکیه کشور استانبول
  •  کاخ موزه ییلدیز شهر ترکیه کشور استانبول
  •  کاخ موزه ییلدیز شهر ترکیه کشور استانبول


کاخ موزه ییلدیز

نام مرکز دیدنی

Yildiz Palace Museum

نوع مرکز دیدنی

قلعه و کاخ

کشور

منطقه

بشیکتاش (Besiktas)

ساعت بازدید

تابستان ها هر روز از پانزدهم آوریل تا اول نوامبر از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر, زمستان ها هر روز از اول نوامبر تا پانزدهم آوریل از 9 صبح تا 4:30 دقیقه بعد از ظهر

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

حدوداً 3 یورو

آدرس

Yildiz Mah. Barbaros Bulv. Hamam Sok. No:62 | Gayrettepe, Besiktas, Istanbul

کاخ ییلدیز که مابین بِشیکطاش و اُرتاکوی در پارک ییلدیز قرار دارد مجموعه کاخی است که مساحت 500 هزار متر مربع را به خود اختصاص داده و از خانه های تابستانی متعددی تشکیل شده است. سلطان احمِد اول نخستین کسی بود که یک خانه تابستانی در این زمین بزرگ ساخت. این زمین قسمتی از اراضی خصوصی سلاطین عثمانی به حساب می آمد و در زمان فرمانروایی سلطان سلیم بزرگ از آن به عنوان شکارگاه استفاده شده است. در پایان قرن هجدهم سلطان سِلیم دوم خانه تابستانی ییلدیز را برای مادرش ساخت. از آنجا که سلطان عبدالعزیز تابستان ها را در ییلدیز می گذراند اقامتگاهی متشکل از دو اتاق در دو طرف یک سالن غذاخوری بزرگ در آن مکان بنا کرد. پس از آن دو اقامتگاه کلاه فرنگی کَدیر و مالتا را در باغ بیرونی و خانه تابستانی جیت را به کاخ اصلی اضافه نمود.
ساخت عمارت اصلی کاخ در زمان سلطان عبدالحمید دوم آغاز شد و آن را کاخ مرکزی نامیدند. در طی آن زمان کاخ متشکل از ساختمان های شخصی سلطان ها و همچنین ساختمان های اداری، کفاشی، نجاری و ساختمان فرهنگ و هنر بود. این کاخ یک باغ داخلی به نام هاس باهچه دارد که استخری مشابه به یک رود طبیعی در آن است. همچنین در قسمت های دیگر این باغ خانه های مستقلی به چشم می خورد.
این کاخ که از سال 1946 آکادمی جنگ بود در سال 1978 به وزارت فرهنگ تحویل داده شد و از سال 1993 به کاخ موزه ییلیز تبدل گشت. موزه شهر و یک گالری هنر در این کاخ هستند.   

نکته: با استفاره از کارت موزه می توانید از این موزه به رایگان بازدید کنید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به کاخ موزه ییلدیز

تفریحات نزدیک به کاخ موزه ییلدیز

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید