• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • مرکز خرید مرکز خرید ابن بطوطه شهر امارات متحده عربی کشور دبی
  • مرکز خرید مرکز خرید ابن بطوطه شهر امارات متحده عربی کشور دبی
  • مرکز خرید مرکز خرید ابن بطوطه شهر امارات متحده عربی کشور دبی
  • مرکز خرید مرکز خرید ابن بطوطه شهر امارات متحده عربی کشور دبی
  • مرکز خرید مرکز خرید ابن بطوطه شهر امارات متحده عربی کشور دبی
  • مرکز خرید مرکز خرید ابن بطوطه شهر امارات متحده عربی کشور دبی
  • مرکز خرید مرکز خرید ابن بطوطه شهر امارات متحده عربی کشور دبی
  • مرکز خرید مرکز خرید ابن بطوطه شهر امارات متحده عربی کشور دبی
  • مرکز خرید مرکز خرید ابن بطوطه شهر امارات متحده عربی کشور دبی


مرکز خرید ابن بطوطه

نام مرکز خرید

Ibn Battuta Mall

شهر

منطقه

جاده شیخ زاید

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 10 صبح تا 12 شب

آدرس

Sheikh Zayed Rd - Dubai - United Arab Emirates

در ژوئن سال 1335 یک مرد جوان و 21 ساله برنامه خود را سفر به سرزمین های شگفت انگیز دنیا تنظیم کرد، سفری پربار به شش نقطه جادویی جهان یعنی تونس، مصر، ایران، هندوستان و چین که 24 سال به طول انجامید. وی در طول راه خطراتی بسیار جدی از قبیل طوفان و دزدان دریایی را پشت سر گذاشت. می توان از مرکز خرید ابن بطوطه به عنوان یکی از معروف ترین و در عین حال ارزان ترین مراکز خرید دبی نام برد، مرکزی لوکس که نام خود را از این جهانگرد معروف گرفته و به شش بخش اصلی تقسیم شده، بخش هایی که معماری آنها به طور مستقیم با الهام از سرزمین هایی که ابن بطوطه به آنها سفر کرده انجام شده، سبک معماری بسیار خلاقانه و هنرمندانه که فرهنگ، آداب و رسوم و ملیت هر یک از این سرزمین ها را در ذهن بیننده مجسم می کند. این همان نقطه قوت این مرکز خرید و مشخصه ای که آن را به یکی از برترین ها در دبی تبدیل کرده، می باشد.

بخش چینی
سفر ابن بطوطه به چین یک رویداد بسیار جالب بود، سفری که با طوفان، کشتی های غرق شده و دزدان دریایی عجین شده بوده اما ذکاوت و هوشمندی بی نظیرش وی را از این مشکلات نجات داد. این قسمت از مرکز خرید عظمت و پویایی امپراطوری چین را به تصویر می کشد. معماری این بخش کاملاً بر اساس سبک چینی انجام شده، ستون های قرمز رنگ، سنگ مرمر با نقوش گل و سبک طاقدار همگی یادآورد چین باستان اند. در این بخش از ابن بطوطه از کشتی به عنوان نماد دریانوردی چینی ها در دوران باستان استفاده شده است.
 
بخش هندی
هندوستان در قرن نوزدهم تحت حاکمیت مغول ها بود از این رو بناهای بسیار منحصر به فرد و باشکوهی با سبک معماری اسلامی در آن به چشم می خورد. در طراحی این قسمت هم شکوه و عظمت دوران حکومت مغول ها بر هندوستان کاملاً مشهود است. در طراحی این بخش تمام المان های معماری هندی و اسلامی آن زمان مورد توجه قرار گرفته و دکوراسیون ها با لبه های تیز و استفاده از سنگ مرمر تراشیده شده، به خوبی معرف این سبک معماری خواهند بود. از اصلی ترین تزئینات این بخش از ابن بطوطه می توان به ساعت فیلی آن اشاره کرد، اصلی ترین نماد هند که به منظور ادای احترام به یکی از مخترعان الجزایری علاقمند به ماشین آلات و ساعت مکانیکی ساخته شده. قدم گذاشتن در این مکان احساس ورود به یکی از مراکز خرید هندی را به بینندگان القا می کند، مکانی فوق العاده که خرید و صرف غذا در آن قطعاً لذت بخش خواهد بود. 

بخش ایرانی
می توان از ایران به عنوان مهد هنر، فرهنگ و آموزش جهان در قرن چهاردم نام برد، طراحی این بخش از ابن بطوطه نیز با الهام از سبک معماری بسیار غنی و معروف ایرانی انجام شده، اصلی ترین ویژگی آن زمان استفاده از کاشی های رنگی است. با ورود به این بخش از ابن بطوطه جلوه ای از هنر ایرانی- اسلامی در قالب گنبدهای بلند و کاشی کاری شده فیروزه ای رنگ، پنجره های قوس دار چوبی و لوستر برنجی بسیار باشکوه، شما را به ایران قرن های گذشته خواهد برد. عظمت میراث فارسی در این بخش از ابن بطوطه هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد. 

بخش مصری 
بخش مصری ابن بطوطه تاریخ شگفت انگیز مصر باستان را به تصویر می کشد، جاییکه نمادهای فرهنگی غنی این سرزمین جاودانه مانند زندگی فرعون ها، اهرام مصر و معابد به چشم می خورد. از ویژگی و مشخصه های این بخش می توان به طراحی های قوس دار، گچ بری های زیبا و ستون های نخلی شکل اشاره کرد. طراحی این قسمت بسیار ریزبینانه و دقیق انجام شده تا جاییکه حس بودن در یکی از بازارهای پرجنب و جوش مصر را برای همگان به ارمغان می آورد.

بخش تونس
تونس اولین مقصد سفر ابن بطوطه بود، سرزمینی شگرف که می توان از آن به عنوان مهد هنر و یادگیری نام برد. جاییکه گوشه و کنار آن با مساجد و کاخ های پر زرق و برق، باغ های عمومی و دانشگاه ها پر شده است. این بخش بر اساس معماری تونس ساخته شده و شامل ساختمان های زیبا با نمای گچ سفید و درب های آبی، چراغ ها و فانوس های رنگی می باشد. با رفتن به این بخش از مرکز خرید با یک تیر دو نشان بزنید و علاوه بر خرید با هنر و فرهنگ غنی تونس آشنا شوید.

بخش مواد غذایی
این بخش با الهام از قلعه های المنستیر (Monastir)، سوسه (Sousse) و کاخ های تونس و مراکش طراحی شده و میزبان بیش از 25 جایگاه غذاخوری بین المللی و کافه های بی نظیر می باشد. 

بخش اندلس
می توان از اندلس به عنوان سرزمین هنر، شعر، معماری، علم و یادگیری نام برد. این بخش از ابن بطوطه با الهام از تمدن عالی و درخشان اندلس طراحی شده است. از ویژگی های معماری این بخش می توان به استفاده از سنگ سفید، آجر قرمز و وجود معماری های چند لایه ای و تزئینات زیبا و شاهانه مورد علاقه حکام اندلسی اشاره کرد. طراحی قوس مرکزی سالن این بخش با الهام از مسجد بزرگ قرطبه انجام شده و بخش بیرونی آن از سنگ ها و کاشی های قرمز رنگ مسجد الحمرا تاثیر گرفته. 

نکنه: مرکز خرید این بطوطه در مجاورت جاده شیخ زاید بین خروجی های پنجم و ششم قرار گرفته است.

ساعت کار: ساعت کاری این مرکز روزانه از ساعت 10 تا 00:00 است. همچنین در طول ماه رمضان از ساعت 10 صبح تا 1 نیمه شب برای انجام فعالیت های سرگرم کننده و خرید و تا ساعت 2 نیمه شب برای صرف غذاست. 

دسترسی:

با تاکسی
در دبی تاکسی ها خارج از هتل و تقریباً هر نقطه از دبی به راحتی پیدا می شوند. شما می توانید به راحتی در ساعات کاری مرکز خرید ابن بطوطه از تاکسی های این مرکز استفاده نمایید. ایستگاه این تاکسی ها در ورودی بخش اندلس، ورودی اصلی بخش ایران و ورودی اصلی بخش چین می باشد. این ورودی ها در مجاورت جاده شیخ زاید قرار گرفته اند. 

با مترو
مرکز خرید ابن بطوطه به راحتی از طریق مترو هم قابل دسترسی است، ایستگاه مترو دقیقاً در مجاورت مرکز خرید قرار دارد. ایستگاه مترو ابن بطوطه جزو خط قرمز در منطقه 2 می باشد.

با ماشین
ابن بطوطه بسیار راحت از طریق جاده شیخ زاید به وسیله ماشین هم قابل دسترسی است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

مراکز خرید نزدیک به مرکز خرید ابن بطوطه

دیدنی های نزدیک به مرکز خرید ابن بطوطه

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید