• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی سینما در ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی سینما در ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی سینما در ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی سینما در ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی سینما در ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی سینما در ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی سینما در ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی سینما در ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی سینما در ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی سینما در ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی سینما در ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان


سینما در ایروان

نام سرگرمی

Cinemas in Armenia

نوع سرگرمی

تئاتر و کنسرت و سینما

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

1500 الی 3000 درام

عمر صنعت فیلم سازی در ارمنستان به بیش از چند دهه و به سال های 1907 تا 1914 بازمی گردد، از آن زمان تا کنون هنر فیلمبرداری در ارمنستان با پیشرفتی شگرف رو به رو بوده، پیشرفتی فوق العاده که نتایجی شگفت انگیز نظیر ساخت فیلم هایی ماندگار را در پی داشته. می توان از سینماهای وانادزور (Vanadzor)، گاوار (Gavar) و استپاناون (Stepanavan) به عنوان اولین سینماهای ایروان نام برد، سینماهایی که در سال 1924  افتتاح شده اند. ایروان از سال 2004 افتخار میزبانی از فستیوال زردآلو طلایی، بزرگترین جشنواره بین المللی فیلم جهان را داراست. جشنواره ای که به اهتمام بنیاد زردآلوی طلایی، انجمن فیلمبرداری ارامنه و روزنامه نگاران فیلم تاسیس شده، هر ساله با نمایش 120 تا 150 فیلم ارائه می شود و اخیرا به یکی از مهم ترین رویدادهای ارمنستان تبدیل گردیده. مراسم افتتاحیه آن همزمان با شروع شکوفه زدن زردآلوها شروع می شود. سینما مسکو یکی دیگر از محبوب ترین و البته قدیمی ترین سینماهای ایروان به شمار می رود، سینمایی که در تاریخ دوازدهم دسامبر سال 1936 افتتاح گردید. ساختمان آن در قلب ارمنستان قرار گرفته و گرچه 81 سال از عمرش می گذرد، هنوز هم جذابیت و طراوتش را حفظ نموده است. 

سینما مسکو
آدرس: 18 Building, Abovyan St, Yerevan 0001, Armenia
می توان از سینما مسکو به عنوان یکی دیگر از جاذبه های ایروان نام برد، بنایی جذاب و هنر دست معمارانی متبحر نظیر تیران یرکانیان (Tiran Yerkanyan) و گوورگ کوچار (Gevorg Kochar). نمای آن با الهام موضوعات فیلم های معروف دوران اتحاد جماهیر شوروی ارمنستان مزین گردیده است. در واقع سینما مسکو میزبان اولین فیلم ارمنی با صدا به نام پپو (Pepo) است. سینمای مسکو دارای چهار سالن می باشد، بزرگترین آن سالن قرمز با 491 جایگاه و کوچکترین آن سالن آبی با 352 جایگاه است، از دیگر سالن های آن می توان به سالن وی آی پی با ظرفیت 35 نفر اشاره کرد. تمام این سالن ها به مدرن ترین امکانات تجهیز گردیده و محل برگزاری فیلم ها و رویدادهایی متنوع است. رویدادهایی جذاب که از میان آنها می توان به جشنواره فیلم بریتانیا که توسط انجمن بریتانیایی ارمنستان و با هدف نمایش بهترین فیلم های سینمای معاصر بریتانا پایه ریزی و تنظیم گردیده. فضای داخلی و خارجی این سینما هر دو از معماری فوق العاده ای برخوردارست، استفاده از مجسمه هایی خاص با طراحی هایی جالب جذابیت های آن رو دوچندان نموده. محوطه تقریبا کوچک این سینما دارای جاذبه های دیگری نظیر زمین شطرنج و فواره هایی تماشایی است. همچنین این مکان میزبان برگزاری کنسرت های مختلفی نیز می باشد. 
وب سایت: www.moscowcinema.com

سینما نائیری (Nairi Cinema)
آدرس: 50 Mesrop Mashtots Ave, Yerevan 0009, Armenia
سینما نائیری به عنوان قدیمی ترین سینمای ایروان در فواصل بین سال های 1920 تا 1950 در خیابان امیریان قرار داشت اما بعد از آن در دهه 50 به خیابان ماشتوت در خیابان ایساهاکیان نقل مکان کرد. در واقع اولین فیلم ارمنی با نام زارا (Zare) در این سینما نمایش داده شد. طراحی اولیه ساختمان سینما نائیری توسط الکساندر تامانیان انجام شد و ادامه کار به پسر وی واگذار گردید. تزئین و طراحی نمای این ساختمان به کمک سنگ توفا انجام شد. این سینما دارای سه سالن مجزاست، بزرگترین آنها دارای 231 جایگاه، کوچکترین آنها 42 جایگاه و سالن وی آی پی 12 جایگاه می باشد. 

سینما اِستار (Star Cinema)
آدرس: 3 Tsitsernakaberd Hwy, Yerevan 0082, Armenia
شرکت سینما استار در سال 2005 در روسیه افتتاح گردید و طولی نپایید که به یکی از برترین تئاترها برای نمایش فیلم در ارمنستان تبدیل شد. امروزه شعبات آن در شهرهایی مختلف روسیه و ارمنستان راه اندازی شده است. شعبه ایروان آن در سال 2013 در مرکز خرید دالما گاردن راه اندازی گردید. می توان از این سینما به عنوان اولین و تنها دارنده سیستم دالبی در ایروان نام برد، سینمایی فوق العاده با 6 سالن مجهز به مدرن ترین امکانات، پرژکتورهای کمپانی کریستی و تجهیزات سه بعدی از شرکت معروف ولفونی (Volfoni). این مجموعه در کنار سینما امکاناتی نظیر یک آزمایشگاه بازی برای کودکان، یک مرکز بولینگ و یک کافه رستوران را در دل خود جای داده. البته فیلم های این سینما به زبان انگلیسی نیز نمایش داده می شوند.
ساعت کاری: علاقمندان می توانند روزانه از ساعت 10 تا 00:30 از امکانات این مجموعه استفاده نمایند. 

سینما کینو پارک (Kino Park Cinema)
آدرس:  Yerevan Mall, 34/3 Arshakunyats Ave, Yerevan 0026, Armenia
سینمای کینوپارک در خیابان آرچاکونیاتز در مجتمع ایروان مال قرار گرفته است، سینمایی معروف که مراسم افتتاحیش در تاریخ پنجم دسامبر سال 2015 برگزار گردید. این سینما دارای 5 سالن متعدد است، سالن اول 109 جایگاه، سالن دوم 119 جایگاه و سالن پریمیوم آن 30 جایگاه دارد. تمام این سالن ها به پیشرفته ترین امکانات، برترین تکنولوژی های 3 بعدی، پرژکتورهای فور کی اولترا و سیستم صوتی دالبی مجهز شده اند. در این سینما فیلم ها به زبان انگلیسی نیز نمایش داده می شود.
وب سایت: https://www.kinopark.am/

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید