• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی باغ گیاه شناسی ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی باغ گیاه شناسی ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی باغ گیاه شناسی ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی باغ گیاه شناسی ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی باغ گیاه شناسی ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی باغ گیاه شناسی ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی باغ گیاه شناسی ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی باغ گیاه شناسی ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی باغ گیاه شناسی ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی باغ گیاه شناسی ایروان شهر ارمنستان کشور ایروان


باغ گیاه شناسی ایروان

نام سرگرمی

Botanical Garden Yerevan

نوع سرگرمی

پارک و باغ

مدت زمان بازدید

1 تا 2 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 9 تا 21:30

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

400 درام

وب سایت

آدرس

No 1 Acharyan St, Yerevan, Armenia

می توان از باغ گیاه شناسی ایروان به عنوان مسئول جمع آوری مجموعه گیاهان در ارمنستان نام برد، باغی جذاب که در منطقه آوان (Avan) در شمال غربی ایروان در زمینی 80 هکتاری در محوطه ای نیمه خالی آرمیده. این مجموعه از 200 گونه گیاهی نادر و کمیاب میزبانی می کند و با هدف فراهم سازی بستر مناسب برای انجام مطالعات گیاهی در ارمنستان و فعالیت زیست محیطی گونه در محیطی نسبتا طبیعی بنا گردیده. باغ گیاه شناسی ایروان در سال 1938 افتتاح گردید و موسسه گیاه شناسی آن سه سال بعد درب های خود را به علاقمندان گشود. گلخانه جمعی آن نیز با مساحت 25 متر مربعی در سال 1939 گشایش یافت. بعد از آن در سال 1944 گلخانه ای جدید ساخته شد که قلمرویی 610 متر مربعی را در بر می گرفت. این گلخانه جدید بخش هایی نظیر یک باغ زمستانی 106 متر مربعی و بخش های تخصیصی به گیاهان آبدار و گیاهان زیر استوایی با مساحت 126 متر مربعی، محوطه گیاهان گرمسیری با مساحت 126 متر مربعی و چندین گلخانه را در دل خود جای داده. در سال 1950 باغ گیاه شناسی ایروان به بزرگترین موسسه گیاه شناسی تبدیل شد و در طی سال های 1954 تا 1970 مدیر موسسه و متخصص گیاه شناسی ماکاتادس (L.B. Makhatadse) و مکریچن (A.O. Mkrtchyan) با همکاری یکدیگر اقدام به جمع آوری مجموعه ای عظیم از گل های قفقازی شده اند، در راستای انجام این اقدامات اکثر گونه های گیاهان بومی ارمنستان در محوطه ای به مساحت 16 هکتار گرد هم جمع شدند. در همان روزها برنامه های لازم برای ساخت باغ های گل رز و زنبق پایه ریزی گردید و این باغ های جذاب در مساحتی بزرگ ساخته شدند. علاوه بر این باغ گیاه شناسی ایروان میزبان نمایندگانی از مناطق مختلف جهان نظیر قفقاز، آمریکای شمالی، اروپا، سیبری و آسیای شرقی است. اکثر گونه های موجود در این مجموعه متعلق به خانواده گیاهانی نظیر سرویان، کاجیان، آقطیان، تیره زیتون و گلسرخیان می باشد. درختان زیبای ارس، بلوط، یاس بنفش و کلماتیس با عشوه گری های دلفریب در این باغ جذاب دلربایی می کنند. از گونه های قفقازی موجود در این پارک می توان به بلندمازو، پاپیتال، فندق بیزانسی، مای مرز، انجیلی و پده اشاره کرد. باغ گیاه شناسی ایروان از گونه های گیاهی متعلق به سرزمین آمریکای شمالی نطیر درختان لاله، گردوی سیاه، جوالدوزک، ارس ویرجینایی و یوکای برگ قاشقی نیز میزبانی می کند. می توان از شاه بلوط هندی، ارغوان، بلوط قرمز اروپایی و سیاه کاج سیبری به عنوان سوغات های اروپا و سیبری و از تلخ بیان ژاپنی و سرخ چوب سپیده دم به عنوان ارمغانی از سرزمین های آسیای شرقی نام برد. 
در دهه 1980 مجموعه گلخانه آن  1240 گونه متنوع متعلق به 348 طبقه و 92 خانواده را در دل خود جای داده بود. باغ زمستانی آن زیستگاه نخل بادبزنی کالیفرنیا، درختان میوه گرمسیری نظیر فیجوا و برگ بو است. در نزدیکی گلخانه باغ گیاه شناسی ایروان یک محوطه حفاظت شده برای تولید بیش از 200 گونه از گیاهان گرمسیری و گیاهان خانگی استوایی به چشم می خورد. نمونه های پرورش یافته در این منطقه سالانه به مدارس، کارخانه ها و دیگر سازمان ها برای آراستن فضای آنها و القای حس شادی و طراوت به دانش آموزان و کارکنان ارسال می گردد. پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی، پشتیبانی ها و منابع مالی این پارک ناپدید شدند و در راستای پیدایش بحران انرژی در سال 1988 اغلب درختان با هدف استفاده به عنوان سوخت گرمایشی بریده شدند، از این رو آسیب های بسیار جدی به مجموعه باغ وارد گردید. در حال حاضرمتخصصین باغ به صورت جدی در حال تلاش و اهتمام برای تعمیر و بازسازی باغ برای گسترش و حفاظت از مجموعه باغ می باشند. گونه های باغ گیاه شناسی امروزه جایگاه 300 نوع از گونه های گیاهی و گرمسیری است. امروزه نیازهای جدی در راستای بازگرداندن اقتصاد گلخانه ای در این باغ احساس می شود، از این رو ابتکارات لازم برای پیاده سازی در دسترسی به این هدف اجرا خواهد شد. این باغ، بخش مهمی از یک موسسه گیاه شناسی به شمار می رود و با بودجه ای بسیار محدود پشتیبانی می شود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

تفریحات نزدیک به باغ گیاه شناسی ایروان

دیدنی های نزدیک به باغ گیاه شناسی ایروان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید