• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی دریاچه بی شهیر شهر ترکیه کشور قونیه
  • سرگرمی دریاچه بی شهیر شهر ترکیه کشور قونیه
  • سرگرمی دریاچه بی شهیر شهر ترکیه کشور قونیه
  • سرگرمی دریاچه بی شهیر شهر ترکیه کشور قونیه
  • سرگرمی دریاچه بی شهیر شهر ترکیه کشور قونیه
  • سرگرمی دریاچه بی شهیر شهر ترکیه کشور قونیه
  • سرگرمی دریاچه بی شهیر شهر ترکیه کشور قونیه
  • سرگرمی دریاچه بی شهیر شهر ترکیه کشور قونیه


دریاچه بی شهیر

نام سرگرمی

BEYŞEHİR LAKE

نوع سرگرمی

دریاچه و آبشار

کشور

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

Gölyaka Mahallesi, Gölyaka Köyü İç Yolu, 42700 Beyşehir/Konya, Turkey

اگر می خواهید تجربه ای ناب از تماشای یکی از زیباترین مناظر غروب آفتاب و پیاده روی در یکی از زیباترین نقاط هستی را برای خود رقم زنید، پیشنهاد می شود که حتماً از دریاچه بِی شهیر دیدن نمایید. در این مکان خارق العاده یکی از تکرار نشدنی ترین خاطرات زندگیتان را ثبت کنید و از تماشای جزایر، جاذبه ها و دیدنی های اطرافش که قطعاً ارزش دیدن را دارند، لذت ببرید. 
تاریخچه بِی شهیر به دوران نوسنگی (6000 تا 7000 سال قبل از میلاد) باز می گردد. آثاری ناتمام نظیر اِفلاطون پینار (Eflatun Pınar) و چپتِرز (Chapters) مربوط به دوران هیتی ها (2000 سال قبل از میلاد) در آن به چشم می خورد. دورانی که این شهر مورد هجوم مصری ها و آشوری ها قرار گرفت، از این رو این آثار نیمه تمام باقی ماندند. در سال 1200 قبل از میلاد فریگیه و بعد از آن دولت مستقل پیسین یا (Psinya) روی کارآمد. در قرن هفتم این منطقه از پادشاهی باستانی لیدیه به دست ایرانیان فارسی زبان، سپس از دست آنها به دست اسکندر کبیر و بعد از آن در 120 سال قبل از میلاد بعد از حکومت رومیان شرقی (بیزانس) به دست رومیان افتاد. 
بعد از انجام لشگرکشی های ملازگرد در سال 1701 بیِ شهر که تحت سلطه سلجوقیان ترک بود در زمان انتقال سلجوقیان آناتولی و تاسیس شهر قبادآباد توسط علاءالدین کیقباد در ایرینز تریپ (Eyrinaz Trip) که قونیه امروزیست از اهمیت ویژه ای برخوردار شد. 
بعد از حمله مغول ها، شهر سلیمانیه (بِی شهیر) توسط اشرف اغلو سیف الدین سلیمان بی (Eşrefoğlu Seyfettin Süleyman Bey) تاسیس شد، وی استقلالش را از همین شهر اعلام نمود و قلمرو سلسله اشرفیان را به این منطقه آورد. در سال 1326 چوبان اوغلو دِمیرباش (Çobanoglu Demirbaş) از سلسله ایلخانی به دودمان اشرفیان پایان داد. بعد از آن بی شهیر به دست سلسله حمیدیه افتاد و بعد از آن در بین سال های 1374 تا 1467 بیش از 20 سال بین عثمانی ها و دولت بیلیک کارامان چرخید. 
در سال 1467 سلطان محمد فاتح ملقب به محمد فاتح، بی شهیر را به صورت رسمی جزو قلمرو قرامان و مرزهای دولت عثمانی قرار داد. نهایتاً در سال 1872 شهیر اِمینه (Şehiremini) به شهرداری امروزی تبدیل گردید.
منطقه بی شهیر در منطقه گوللَر (Göller District)، منطقه ای مدیترانه ای در استان قونیه و پشت رشته کوه های مرکزی تاروس قرار گرفته است. به بیانی دیگر بی شهیر مانند دیواری، دریای مدیترانه را از رشته کوه های تاروس جدا نموده. این منطقه از جنوب و غرب توسط رشته کوه های تاروس و از شمال توسط رشته کوه های سلطان احاطه شده است. دریاچه بی شهیر با حوزه آبگیر 651 کیلومتر مربعی در این منطقه قرار دارد. رشته کوه های غربی و جنوبی تاروس دارای تپه هایی متنوعی هستند که از اصلی ترین آنها می توان به کارتوس (Kartos)، دِدِگل (Dedegöl)، دومالی (Dumanli) و نالدوکِن (Naldoken) اشاره کرد. مرتفع ترین نقطه مربوط به قله 2890 متری رشته کوه های آناماس (Anamas mountains) می باشد. آب و هوای این منطقه تحت تاثیر دریاچه می باشد، در مناطق دورتر از دریاچه آب و هوای مرکزی آناتولی احساس می شود. 
دریاچه بی شیهر در جنگلی پرشده از درختان کاج، سدر، صنوبر و شاه بلوط قرار گرفته، آب و هوای استانی آن بین آب و هوای مدیترانه ای و آناتولی مرکزی است. این منطقه شاهد زمستان هایی خنک، خشک و کوتاه و زمستان هایی سرد می باشد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

تفریحات نزدیک به دریاچه بی شهیر

دیدنی های نزدیک به دریاچه بی شهیر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید