• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای پارت کلا شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای پارت کلا شهرستان مازندران استان ساری


روستای پارت کلا

نام مرکز دیدنی

Part Kola Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، ساری، بخش دودانگه، دهستان فریم

معرفی روستای پارت کلا
شهرستان ساری، یکی از زیباترین شهرستان های استان مازندران است که دارای روستاهای بسیاری در بخش های مختلف خود می باشد. این روستاها به دلیل محبوبیت در میان گردشگران، یکی از اصلی ترین دلایل تبدیل شدن این منطقه به یکی از برترین قطب های گردشگری ایران هستند. روستای پارت کلا در بخش دودانگه ساری نیز یکی از همین مقاصد گردشگری زیبا است. 
اگر به دنبال فرار از شلوغی و سر و صدای زیاد شهرها هستید، سفر به این منطقه یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما است. کوهستانی بودن روستای پارت کلا باعث افزایش جذابیت و محبوبیت آن میان مردم شده است. علاوه بر این، جنگل های انبوه در شمال، دهستان بنافت و رشته کوه های البرز در جنوب، جنگل و استان سمنان در شرق و روستای جعفر آباد و دشت فریم که در غرب این روستا قرار گرفته اند، از عواملی هستند که به محبوبیت و بازدید هرچه بیشتر این روستا کمک کرده اند. 
 روستای پارت کلا به عنوان روستایی با کمترین مهاجرت در میان روستاهای اطراف خود، بر اساس سرشماری سال 1395  دارای 212 نفر جمعیت بوده است. بیشتر افراد ساکن این روستا به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و از میان محصولات تولیدی آن می توان به برنج، گندم و جو اشاره کرد. برق، تلفن، آب بهداشتی و جاده آسفالته نیز از امکانات رفاهی این روستا می باشند.
در میان جنگل ها و مناظر طبیعی بی نظیر این روستا، یکی از شاهکارهای معماری ایران نیز نظرها را به خود جلب می کند. ویلای پارت کلا که اثری از معمار محمدرضا نیکبخت است، ویلایی می باشد که به سبک خانه های سنتی مازندران ساخته شده و حتی مصالح استفاده شده در آن نیز سنتی هستند. 
این بنا بر روی تپه ای زیبا و سرسبز قرار گرفته و به همین دلیل ایوان آن رو به روی منظره ای تماشایی است. فضای داخلی ویلا هم مانند نمای بیرونی آن به سبک سنتی طراحی شده است، برای مثال تیرهای چوبی سقف در کنار فرش هایی با ترکیب رنگ و طرح گلیم های سنتی، تخت، پشتی و بالشتک هایی که به جای مبل قرار گرفته اند، باعث القای حس حضور در خانه ای قدیمی می شوند. قدم زدن در بالکن چوبی که دور تا دور این بنا را احاطه کرده است نیز بی شک تجربه ای لذت بخش خواهد بود. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
جنگل ها، شالیزارها و زمین های سرسبز این منطقه اولین ویژگی هستند که توجه هر شخصی را به خود جلب می کند. به علاوه حیواناتی مانند خرگوش و روباه هم در این منطقه زندگی می کنند که اگر خوش شانس باشید ممکن است با آنها برخورد کنید. به یاد داشته باشید که این زیست بوم از ارزش بالایی برخوردار است و باید همیشه رفتاری مناسب با آنها داشته باشید. 
روستاهای برج خیل و اجارستاق، چشمه گرگین، شیرین رود، سد سلیمان تنگه، آبشار اوبن، روستای پرکوه دودانگه، چشمه آبخونی تالارم و غار عروس و داماد از جمله مکان های بسیار دیدنی و ارزشمند نزدیک روستا هستند که بازدید از آنها را هم نباید از دست داد. 

بهترین زمان برای بازدید از روستای پارت کلا
از آنجایی که طبیعت این منطقه در واقع دلیل اصلی سفر به آن می باشد، فصل بهار و تابستان که بارندگی کمتری دارند زمان مناسب تری برای بازدید از این روستا هستند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای پارت کلا

تفریحات نزدیک به روستای پارت کلا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید