• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 10 کشور در جهان که طولانی ترین خط ساحلی را دارند

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۸/۳   تعداد بازدید : 1159   گروه مطلب : ترین ها


آشنایی با 10 کشور در جهان که طولانی ترین خط ساحلی را دارند

خطوط ساحلی امکان حمل و نقل را برای واردات و صادرات و همچنین فرصت های تفریحی برای گردشگری را فراهم می کنند، از اکوسیستم های دریایی ضروری پشتیبانی و امکان دسترسی به منابع مهم غذایی را میسر می کنند. به همین دلیل، خطوط ساحلی جریان زندگی را حفظ می کنند. در واقع، زندگی بدون آب های ساحلی برای اکثر کشورها اگر غیرممکن نباشد، دشوار خواهد بود. بنابراین، منطقی است که کشورهایی که بیشترین بهره را از خطوط ساحلی می برند، کشورهایی هستند که طولانی‌ ترین خط ساحلی را دارند. 10 کشور با طولانی‌ ترین خط ساحلی در جهان را کشف کنید و ببینید که هر کشور چگونه از آبهای ساحلی خود بهره می برد. 

1. کانادا
این کشور شمالی به شکستن رکوردهای بسیاری معروف است. کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است، دارای بیشترین تعداد دریاچه در جهان، دارای برخی از نادرترین گونه ها و همچنین دارای طولانی ترین خط ساحلی در میان همه کشورها است. خط ساحلی کانادا 200,905 کیلومتر طول دارد.
ساحل شمالی کانادا با اقیانوس آرام یک زیستگاه دریایی مهم برای دلفین ها، 27 گونه نهنگ، شیرهای دریایی، گراز دریایی و فوک ها است. این خط ساحلی همچنین از گونه های پرندگان دریایی فراوان و صخره های اسفنجی شیشه ای پشتیبانی می کند. خط ساحلی این کشور همچنین برای صادرات نفت و صنعت ماهیگیری به بنادر آن متکی است.

1. کانادا یکی از 10 کشور جهان با طولانی ترین خط ساحلی


2. نروژ
کشور زیبای نروژ، از جمله جزایر دورافتاده آن، دارای خط ساحلی 82,797 کیلومتری است که دومین خط ساحلی بزرگ جهان است. این کشور شمال اروپا به خاطر آبدره های خیره کننده و زمین های ناهموارش معروف است. همچنین دارای صدها هزار دریاچه آب شیرین است.
مانند کانادا، سواحل نروژ محل زندگی جانوران دریایی غنی و فراوان است و آب های نزدیک ساحل بزرگترین جمعیت ماهی کاد و شاه ماهی در جهان را در خود جای داده است. این خط ساحلی همچنین محل صخره‌ های مرجانی باستانی، جنگل‌ های کتانجک، گونه‌ های آسیب‌ پذیر و کولونی های عظیم پرندگان دریایی است. نروژ همچنین برای حمل و نقل دریایی، پرورش ماهی و صنعت نفت به خطوط ساحلی خود متکی است.

2. نروژ یکی از 10 کشور جهان با طولانی ترین خط ساحلی


3. اندونزی
جمهوری اندونزی کشوری مجمع الجزایری در جنوب شرقی آسیا است. این کشور بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند قرار دارد و دارای خط ساحلی 54,397 کیلومتری است که سومین خط ساحلی طولانی در جهان است. این کشور زیبا به دلیل چشم انداز وسیع کوه های آتشفشانی با جنگل های انبوه خود که به سمت دشت ساحلی شیب یافته اند، شناخته شده است.
سواحل اندونزی محل ماهیگیری در حجم زیاد بوده و ارزش صنعت ماهیگیری در این کشور 27 میلیارد دلار است. اندونزی همچنین از سواحل خود برای حفظ جمعیت متنوع مرجان ها و درختان حرا و صنعت گردشگری استفاده می کند.

3. اندونزی یکی از 10 کشور جهان با طولانی ترین خط ساحلی


4. روسیه
این کشور شمالی با اقیانوس آرام و قطب شمال همسایه است و از نظر وسعت بزرگ ترین کشور جهان است. دارای خط ساحلی 37,434 کیلومتری و بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، دریاچه بایکال است. این منطقه چشمگیر و عظیم محل بیابان ها، دشت های هموار، مرداب های بزرگ، کوه های عظیم و خط ساحلی یخ زده است.
خط ساحلی روسیه 53 درصد از خط ساحلی اقیانوس منجمد شمالی را تشکیل می دهد که قصد دارد آن را از طریق آبهای قطب شمال به یک کریدور قابل کشتیرانی تبدیل کند. در کنار استفاده از خط ساحلی به عنوان یک سیستم حمل و نقل ضروری، روسیه از اکوسیستم های آسیب پذیر و منابع طبیعی در امتداد ساحل نیز محافظت می کند.

4. روسیه یکی از 10 کشور جهان با طولانی ترین خط ساحلی


5. فیلیپین
فیلیپین مجموعه ای از بیش از ۷۱۰۰ جزیره در جنوب شرقی آسیا است که بین اقیانوس آرام و دریای چین جنوبی قرار دارد. فیلیپین همراه با خط ساحلی به طول 36,077 کیلومتر، از قله های کوهستانی چشمگیر، تپه های هموار و دشت های حاصلخیز تشکیل شده است.
خط ساحلی آن از نظر اکولوژیکی متنوع است و دارای منابع مهم دریایی مانند جنگل های حرا و صخره های مرجانی است. در واقع این کشور یک مرکز جهانی مهم برای تنوع زیستی دریایی است. خط ساحلی آن نیز از شهرهای بزرگ پشتیبانی می کند و بخش مهمی از گردشگری آن به حساب می آید. خلیج مانیل، یک بندر حافظت شده، یکی از شلوغ ترین مراکز تجاری در این کشور است.

5. فیلیپین یکی از 10 کشور جهان با طولانی ترین خط ساحلی


 با 12 مورد از بهترین استراحتگاه های ساحلی مدیترانه برای سال 2023 آشنا شوید



6. ژاپن
ژاپن که در شرق آسیا در میان اقیانوس آرام واقع شده، توسط آب های دریای اوخوتسک، دریای چین شرقی و دریای فیلیپین احاطه شده است. این کشور چشمگیر دارای کوه ها، جنگل های انبوه، دشت ها، دره ها و سواحل بسیار است. ژاپن با 29,578 کیلومتر، ششمین خط ساحلی طولانی جهان را دارد.
خط ساحلی طولانی ژاپن یکی از مهمترین و متنوع ترین مناطق زمین برای ماهیگیری است که فعالیت اصلی اقتصادی در این کشور می باشد. ژاپن دارای بیش از 300 بندر بزرگ و کوچک است که به موفقیت اقتصادی، زیرساخت ها و توسعه آن کمک می کنند. بندر ناگویا شلوغ ترین بندر تجاری این کشور است.

6. ژاپن یکی از 10 کشور جهان با طولانی ترین خط ساحلی


7. استرالیا
استرالیا هم یک قاره است و هم کشوری به اندازه ایالات متحده. این کشور یکی از بزرگترین کشورهای جهان است که دارای خط ساحلی 25,610 کیلومتری است و توسط اقیانوس های آرام، جنوبی و هند و دریاهای مرجان، تاسمان و تیمور احاطه شده است. این سرزمین از نظر ویژگی‌ های جغرافیایی بسیار متنوع است، از جمله دارای بیابان وسیع، کوه‌ های پوشیده از برف و خطوط ساحلی استوایی است.
زیستگاه های زیر آب استرالیا نیز به همان اندازه متنوع هستند. سواحل این کشور از حیات دریایی، مانند بزرگترین سیستم صخره ای جهان و دیواره بزرگ مرجانی محافظت می کنند. خط ساحلی استرالیا همچنین غذاهای دریایی تازه را فراهم می کند، انتشار کربن را کاهش می دهد و به دلیل فعالیت های تفریحی فراوان در اطراف آب، از گردشگری درآمد کسب می کند.

7. استرالیا یکی از 10 کشور جهان با طولانی ترین خط ساحلی


8. ایالات متحده آمریکا
ایالات متحده به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان، دارای خط ساحلی 19,808 کیلومتری است. این کشور از شرق با اقیانوس اطلس، از غرب با اقیانوس آرام و از جنوب با خلیج مکزیک همسایه است. جغرافیای این کشور بسیار متنوع است، از جمله بیابان ها، رشته کوه ها، جنگل های بارانی و دشت های وسیع را در خود جای داده است. همچنین خطوط ساحلی آن همه چیز، از سواحل ناهموار و بکر گرفته تا بهشت های استوایی را شامل می شود.
آمریکا محل بسیاری از جوامع ساحلی است که برای غذا، گردشگری و سایر منابع به خط ساحلی خود متکی هستند. علاوه بر این، ماهیگیری ساحلی و آبزی پروری نقش مهمی در اقتصاد آن دارند، زیرا مشاغل و منابع پروتئینی را فراهم می کنند. ایالات متحده همچنین از خط ساحلی خود برای حمل و نقل و صنعت استفاده می کند.

8. ایالات متحده آمریکا


9. نیوزلند
اقیانوس آرام و دریای تاسمان با کشور نیوزلند هم مرز هستند. این منطقه از جهان دارای کوه‌ های ناهموار، دشت‌ های وسیع، تپه‌ های هموار، جنگل‌ های نیمه گرمسیری و کیلومترها خط ساحلی با سواحل ماسه ای و صخره‌ های ناهموار است. خط ساحلی نیوزلند 15,045 کیلومتر است.
این کشور جزیره ای برای چیزهای زیادی به خط ساحلی خود متکی است. این کشور دارای بزرگترین منطقه اقیانوسی است و دارای حقوق انحصاری برای اکتشاف و بهره برداری از منابع دریایی این منطقه است. آبهای اقیانوسی و خط ساحلی آن صدها گونه جانوری را در خود جای داده است. علاوه بر این، نیوزلند محل فیلمبرداری فیلم سه گانه ارباب حلقه ها بوده است.

9. نیوزلند


10. چین
جمهوری خلق چین کشوری در شرق آسیا با خط ساحلی در امتداد دریای چین شرقی، دریای چین جنوبی و دریای زرد است که طول آن 14,415 کیلومتر است. از آنجایی که این کشور دارای کوه‌ ها، جنگل‌ های انبوه، بیابان‌ ها، رودخانه‌ های عظیم و دشت‌ های حاصلخیز است، جغرافیای بسیار متنوعی دارد. خطوط ساحلی آن ناهموار و بکر هستند و دارای صخره های ناهموار و جنگل ها یا سواحل ماسه ای زیبا می باشد که برای تعطیلات و گردشگری مناسب هستند.
مناطق ساحلی چین پرجمعیت هستند و بیش از 60 درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهند. خط ساحلی آن بخش اصلی موفقیت اقتصادی کشور است. چین برخی از شلوغ ترین بنادر جهان را دارد. سواحل چین در کنار حمایت از تقریبا نیمی از جمعیت خود، اکوسیستم های دریایی متنوعی را نیز حفظ می کند. 

10. چین


منبع: a-z-animals





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید