• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


زیباترین فانوس های دریایی جهان را بشناسید (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۴/۱۲   تعداد بازدید : 817   گروه مطلب : ترین ها

فانوس دریایی هورنبی (Hornby Lighthouse)، نیو ساوت ولز، استرالیا
این فانوس دریایی راه راه سرخ و سفید عجیب و غریب و کارناوالی در ساوت هد، در پارک ملی سیدنی و در سال 1858 ساخته شده و با مناظر باشکوهی احاطه شده است. این فانوس از شرق رو به بندر سیدنی، از شمال رو به میدل هد و نورث هد و از شرق رو به پهنه اقیانوس آرام قرار دارد. اینجا همچنین یک مکان عالی برای تماشای نهنگ است.

فانوس دریایی هورنبی (Hornby Lighthouse)، نیو ساوت ولز، استرالیا


فانوس دریایی پلوماناک (Ploumanac'h Lighthouse)، فرانسه
فانوس دریایی پلوماناک که از همان سنگ گرانیت صورتی رنگی که در ساحل وجود دارد ساخته شده است، به طور یکپارچه با محیط اطراف خود سازگار شده است. این فانوس دریایی که در منطقه پروس گویرگ، در کوت دآمور قرار دارد، برای اولین بار در سال 1860 ساخته شد، اما پس از تخریب در جنگ جهانی دوم، در سال 1946 بازسازی شد.

فانوس دریایی پلوماناک (Ploumanac'h Lighthouse)، فرانسه


فانوس دریایی لو اکلیرز (Les Eclaireurs Lighthouse)، آرژانتین
نمی‌توانید مکانی خیره‌ کننده‌ تر از کانال بیگل برای فانوس دریایی تصور کنید، تنگه‌ ای در مجمع‌ الجزایر ترا دل فوگو که پس‌ زمینه آن قله‌ های پاتاگونیا است. فانوس دریایی لو اکلیرز از سال 1920 نگهبان این آب ها بوده است. امروزه این سازه 10 متری با کنترل از راه دور اداره می شود و هر ده ثانیه یک نور ساطع می کند، در حالی که برق آن از انرژی خورشیدی تامین می شود.

فانوس دریایی لو اکلیرز (Les Eclaireurs Lighthouse)، آرژانتین


فانوس دریایی برج دختر (Maiden’s Tower Lighthouse)، ترکیه
فانوس دریایی برج دختر که به نام برج کیزکولسی نیز شناخته می شود، بر روی یک جزیره کوچک در ورودی تنگه بسفر قرار گرفته و تاریخچه پیچیده ای دارد. اولین حضور یک سازه در این مکان مربوط به قرن دوازدهم است، زمانی که امپراتور بیزانس، مانوئل کومننوس دستور ساخت یک برج را داد. ساختمان امروزی در سال 1763 ساخته شد و در قرن 19 دوباره بازسازی شد. ساختمان آن از آن زمان به‌ عنوان مرکز جمع‌ آوری مالیات، یک برج دفاعی، یک مکان قرنطینه در طول همه‌ گیری وبا در سال 1830 و یک ایستگاه رادیویی و البته، یک فانوس دریایی استفاده می‌ شود.

فانوس دریایی برج دختر (Maiden’s Tower Lighthouse)، ترکیه


فانوس دریایی لینداو (Lindau Lighthouse)، آلمان
فانوس دریایی لینداو که در این عکس خیره‌ کننده در پرتو طلایی نور خورشید به هنگام غروب و در مقابل مجسمه شیر باواریا به تصویر کشیده شده، جنوبی‌ ترین فانوس دریایی آلمان است. این فانوس در شهر لینداو در دریاچه کنستانس واقع شده و اولین بار در 4 اکتبر 1856 روشن شد و قبل از اینکه در دهه 1990 خودکار شود، در سال 1936 برقی شد. امروزه، کشتی‌ ها از سیگنال‌ های رادیویی برای روشن کردن فانوس دریایی در صورت نیاز استفاده می‌ کنند.

فانوس دریایی لینداو (Lindau Lighthouse)، آلمان


فانوس دریایی پونتا پنا (Punta Penna Lighthouse)، ایتالیا
فانوس دریایی پونتا پنا با ارتفاع چشمگیر 70 متر، هشتمین فانوس دریایی مرتفع در جهان محسوب می شود. این برج که در شهر واستو در سواحل آدریاتیک ایتالیا قرار دارد، در سال 1906 ساخته شد اما در طول جنگ جهانی دوم تا حدی تخریب شد، بنابراین بین سالهای 1946 تا 1948 بازسازی شد. این فانوس دریایی شامل یک ساختمان آجری دو طبقه در پایه است که یک برج بلند، شامل یک پلکان مارپیچ 307 پله ای در بالای آن قرار دارد.

فانوس دریایی پونتا پنا (Punta Penna Lighthouse)، ایتالیا


فانوس دریایی هوک (Hook Lighthouse)، ایرلند
فانوس دریایی هوک که در شبه جزیره ناهموار هوک، واقع در شهرستان وکسفورد در ساحل جنوبی ایرلند قرار دارد، با زیبایی یک طبیعت بی نظیر احاطه شده است. این برج راه راه سیاه و سفید که در قرن سیزدهم توسط شوالیه ویلیام تمپلار برای توسعه تجارت کشتیرانی ساخته شد، یکی از قدیمی ترین فانوس های دریایی در جهان است. این فانوس دریایی سال 1972 برقی و در سال 1996 خودکار شد و تا به امروز به طور کامل فعال بوده است.

فانوس دریایی هوک (Hook Lighthouse)، ایرلند


فانوس دریایی انوشیما سی کندل (Enoshima Sea Candle)، ژاپن
یکی از جوان‌ ترین فانوس‌ های دریایی در مجموعه ما، انوشیما سی کندل در سال 2003 به مناسبت صدمین سالگرد راه‌ آهن برقی انوشیما ساخته شد. این سازه شیشه ای و فولادی 60 متری که بر فراز خلیج ساگامی در مرکز ژاپن قرار دارد، در شب بسیار دیدنی به نظر می رسد، زمانی که بسته به فصل در رنگ های مختلف از جمله سبز در بهار، آبی در تابستان، نارنجی و زرد در پاییز و بنفش (همانطور که در اینجا نشان داده شده است) در زمستان روشن می شود.

فانوس دریایی انوشیما سی کندل (Enoshima Sea Candle)، ژاپن


 زیباترین فانوس های دریایی جهان را بشناسید (قسمت اول)



فانوس دریایی کیپ ندیک (Cape Neddick Lighthouse)، مین، ایالات متحده آمریکا
این فانوس دریایی شیک 12.5 متری که بر روی یک صخره کوچک به نام جزیره نابل در ساحل یورک در مین قرار دارد، از سال 1879 مورد استفاده قرار گرفته است. با وجود خانه نگهبان ویکتوریایی جذاب، نور قرمز  قابل تشخیص و نرده‌ های چدنی خود، جای تعجب نیست که این جواهر نیوانگلند برای نسل ها الهام‌ بخش عکاسان بوده است.

فانوس دریایی کیپ ندیک (Cape Neddick Lighthouse)، مین، ایالات متحده آمریکا


فانوس دریایی پونتا دل هیدالگو (Punta Del Hidalgo Lighthouse)، تنریف، اسپانیا
فانوس دریایی پونتا دل هیدالگو، یک سازه چشمگیر و قابل توجه در ساحل شمال شرقی تنریف است که در سال 1994 افتتاح شد و به هیچ وجه سنتی نیست. این برج زاویه‌ دار 50 متری از ستون‌ های نامنظم با ارتفاع فزاینده بر روی یک پایه مثلثی تشکیل شده است که آن را شبیه یک پلکان عمودی شیب دار می‌کند که به سمت آسمان می‌ رود.

فانوس دریایی پونتا دل هیدالگو (Punta Del Hidalgo Lighthouse)، تنریف، اسپانیا


برج فانوس دریایی برج هرکول (Tower of Hercules Lighthouse)، اسپانیا
فانوس دریایی برج هرکول که قدمت آن به دوران روم بر می‌ گردد، احتمالا در زمان سلطنت تراژان در سالهای 98 تا 117 پس از میلاد ساخته شده است و این تنها فانوس دریایی دوران رومی است که هنوز در حال استفاده است. سازه فوق العاده ای که به خوبی حفظ شده است شامل یک برج چهار ضلعی است که در بالای آن دو برج هشت ضلعی کوچکتر قرار دارد که توسط معمار یوستاکویو جیانینی (Eustaquio Giannini) در قرن 18 اضافه شده است. این فانوس دریایی تندیس مانند در ورودی شهر تاریخی آکرونا (A Coruña) در شمال غربی اسپانیا قرار دارد و زیبایی آن با صخره‌ های ناهموار اطرافش بیشتر شده است.

برج فانوس دریایی برج هرکول (Tower of Hercules Lighthouse)، اسپانیا


فانوس دریایی روبیرک نود (Rubjerg Knude)، دانمارک
در این عکس زیبا، فانوس دریایی بی‌ نظیر روبیرک نود که در نمایی مسحورکننده از ماسه قرار گرفته است، زیبایی عنصری محیط طبیعی اطراف خود را کاملا منعکس می‌ کند. این فانوس دریایی که در یوتلند شمالی دانمارک، رو به دریای شمال قرار دارد، از سال 1900 در اینجا بوده است. با این تفاوت که دقیقا در همان نقطه نمانده است و به دلیل فرسایش ساحلی صخره‌ های اطرافش، در اکتبر 2019 برای جلوگیری از سقوط آن به دریا به میزان 70 متر در داخل خشکی جابجا شد.

فانوس دریایی روبیرک نود (Rubjerg Knude)، دانمارک


فانوس دریایی سنت مری (St Mary’s Lighthouse)، انگلستان، بریتانیا 
با استخر های صخره‌ ای درخشان و تالاب‌ های پر از پرندگان، پناهگاه طبیعی جزیره سنت مری مکانی ایده‌ آل برای این فانوس دریایی سفید بکر است. این برج در سال 1898 برای محافظت از کشتی‌ هایی که در خط ساحلی خطرناک در شمال خلیج ویتبی در حال حرکت بودند ساخته شد و در جزیره‌ ای جزر و مدی قرار دارد. در سال 1984 از بهره برداری خارج شد، اما همچنان یک مکان دیدنی است و مناظری پانوراما از خط ساحلی شمال شرقی انگلستان را ارائه می دهد.

فانوس دریایی سنت مری (St Mary’s Lighthouse)، انگلستان، بریتانیا


فانوس دریایی کلیسای سنت نیکلاس (St. Nicholas’ Church Lighthouse)، کریمه، اوکراین
یک کلیسای ارتدکس که به لطف یک توپ طلایی در بالای خود سیگنال‌ های نوری هم از خود ساطع می‌ کند، به عنوان یک فانوس دریایی نیز استفاده می‌ شود. فانوس دریایی کلیسای سنت نیکلاس مطمئنا یک فانوس دریایی یا کلیسای معمولی نیست. این بنا که در سال 2004 ساخته شده است، بدون ویژگی های معمول طلا یا نقره اکثر نمادهای ارتدکس، دارای نمادی از سنت نیکلاس در ضلع شرقی خود است. این برج 60 متری همچنین دارای یک یادبود و موزه در زیرزمین خود است که به کسانی که در آب های مجاور جان باخته اند اختصاص داده شده است.

فانوس دریایی کلیسای سنت نیکلاس (St. Nicholas’ Church Lighthouse)، کریمه، اوکراین


فانوس دریایی بیچ هد، انگلستان، بریتانیا 
این فانوس دریایی سنتی که در حدود 165 متری از صخره های گچی بلند بیچ هد در نزدیکی ایستبورن، ساسکس شرقی قرار دارد، در سال 1902 ساخته شد. سازه قبلی آن، فانوس دریایی بله توت (Belle Tout)، در سال 1828 بر روی پرتگاه ساخته شد، اما در سال 189 به دلیل نگرانی از ریزش صخره متروکه شد. امروزه، برج راه راه قرمز و سفید جذاب، جایگاهی را در قلب بازدیدکنندگان از این خط ساحلی نمادین به دست آورده است.

فانوس دریایی بیچ هد، انگلستان، بریتانیا


فانوس دریایی پگی پوینت (Peggy’s Point Lighthouse)، نوا اسکوشیا، کانادا
فانوس دریایی هشت ضلعی در پگی پوینت در نوا اسکوشیا یکی از محبوب ترین مکان ها برای عکاسی در جهان است. این برج برای اولین بار در سال 1868 ساخته شد و در سال 1915 با برج فعلی جایگزین شد که 15 متر ارتفاع دارد و به سمت شرق ورودی خلیج سنت مارگارت قرار گرفته است. این فانوس دریایی که بر روی یک صخره‌ برآمده از دریا ساخته شده است، در طول زمستان‌ های سخت در برابر امواج کوبنده بی‌ پایان اقیانوس اطلس شمالی مقاومت کرده است.

فانوس دریایی پگی پوینت (Peggy’s Point Lighthouse)، نوا اسکوشیا، کانادا


منبع: loveexploring





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید