• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 جزیره برتر در مثلث پولینزی آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۸/۱۲   تعداد بازدید : 4251   گروه مطلب : دیدنی ها


با 10 جزیره برتر در مثلث پولینزی آشنا شوید

در گوشه ای پاکیزه از اقیانوس آرام، مثلث مشهور پلینزی قرار گرفته است که یکی از سه جزیره اصلی گروه جزایر اقیانوسیه (به همراه ملانزی و میکرونزی) می باشد. گروه جزایر پلینزی شامل جزایر هاوایی آمریکا در شمال، نیوزیلند در جنوب غربی و جزیره ایستر در جنوب شرقی می باشد و مدتهاست که به عنوان مجموعه ای از مقاصد گردشگری برجسته در سراسر جهان شناخته شده است. اگرچه از نظر فنی این گروه از بیش از 1000 جزیره جداگانه تشکیل شده است، اما این مقاله بر اساس معیارهای قوی مناظر دیدنی، امکانات رفاهی و به طور کلی داشتن هوای بی نظیر، بر روی ده مقصد برتر تمرکز خواهد کرد.
اگر به فکر برنامه ریزی برای اقامت موقت در وسط اقیانوس آرام و گشت و گذار در برخی از این جزیره های جهانی هستید، پس برای استفاده هرچه بهتر از سفر به این جزایر، به این راهنمای مفید نگاهی بیاندازید. 

10. نیووی (Niue)
نیووی، جزیره ای خودمختار در جزیره اصلی نیوزیلند (و در واقع کوچکترین نهاد خودمختار در جهان)، یک جزیره کوچک و خیره کننده است که نام آن به معنی "دیدن نارگیل" می باشد. این جزیره محل یکی از گسترده ترین جزایر مرجانی برآمده در جهان نیز می باشد. اگرچه آلوفی (Alofi) مرکز سرمایه داری و محل امور دیپلماتیک آن است، اما کل جزیره به دلیل زیبایی بسیار زیاد خلیج های کوچک سایه دار و سواحل صخره ای و صخره مرجانی معروف آن ارزشمند است.

چرا به اینجا برویم؟ نیووی به عنوان یک نهاد خودمختار، بخشی از فرهنگ پلینزی است که زبان و جزییات فرهنگی آن توسط تاثیر غرب به سرعت در حال ناپدید شدن است. به زودی به دیدن نیوویایی ها بروید تا آخرین شکوفایی بومی آن ها، از جمله روز ملی پنیامینا (Peniamina - که روز انجیل نیز نامیده می شود) را در ماه اکتبر ببینید و فرصتی هم برای تمرین مهارت های خود در زبان نیوویایی داشته باشید. همچنین، اگر طرفدار پستانداران دریایی هستید، نیووی باید برای سفر بین ماه های ژوئیه و سپتامبر در صدر فهرست شما باشد، زیرا یک غواص خوش شانس اغلب می تواند در این مدت به طور معمول با نهنگ های گوژپشت روبرو شود.

10. نیووی (Niue) جزیره برتر در مثلث پولینزی

10. نیووی (Niue) جزیره برتر در مثلث پولینزی


9. توتوئیلا، ساموآی آمریکا (Tutuila, American Samoa)
توتوئیلا معمولا به عنوان بزرگترین جزیره ساموآی آمریکا شناخته می شود و اگرچه گاهی اوقات به دلیل همجواری و ارتباط متقابل آن با ایالات متحده با جزایر هاوایی اشتباه گرفته می شود، اما توتوئیلا ثابت کرده که ساموآی آمریکا نیز در نوع خود یک مقصد گردشگری محبوب است. پایتخت آن پاگو پاگو (Pago Pago) است که به عنوان بندرگاه اصلی نیز عمل می کند و یکی از چشمگیرترین بندرگاه های آب های عمیق طبیعی، نه تنها در جنوب اقیانوس آرام بلکه در جهان است. با این حال، عظمت پاگو پاگو ممکن است به طرز باورنکردنی در مقایسه با بسیاری از قله های کوهستانی توتوئیلا و جنگل های بارانی سرسبز خیره کننده آن، کمرنگ به نظر برسد.

چرا به اینجا برویم؟ این جزیره همچنین دارای مسیرهای پیاده روی زیادی به سمت آبشارها، از جمله آبشارهای بکر و معروف نوولی (Nu'uuli)، مکان های تماشای لاک پشت ها و کوسه ها و بازار معروف محلی فاگاتوگو (Fagatogo) است. همه این چیزها بوسیله تضاد دیدنی بین زمین تشکیل شده از گدازه های سیاه توتوئیلا و دریای آبی روشن اطراف که از نقاط مختلف سراسر جزیره دیده می شود، ساخته شده است.

9. توتوئیلا، ساموآی آمریکا جزیره برتر در مثلث پولینزی

9. توتوئیلا، ساموآی آمریکا جزیره برتر در مثلث پولینزی


8. بورا بورا، پلینزی فرانسه (Bora Bora, French Polynesia)
بورا بورا یک مقصد دیرینه گردشگری بین المللی است که بیشتر به دلیل ارتباطش با آنچه که پلینزی فرانسه نامیده می شود در میان اروپاییان دارای محبوبیت ویژه ای است و ترکیبی دوست داشتنی از زیبایی و امکانات مدرن پلینزی دارد. اگرچه بیشتر بازدیدکنندگان برای لذت بردن از تفریح و استراحت در تالاب دیدنی و معروف و یا حداکثر رفتن به بالای آتشفشان خاموش آن به اینجا می آیند، ولی این جزیره دارای پایگاه های جالب توجه از تاریخ پلینزی و برخی از آثار خاص جنگ جهانی دوم، از جمله توپ هایی می باشد که قدمت آن ها به زمان استفاده از بورا بورا به عنوان یک پایگاه نظامی آمریکا برمی گردد.

چرا به اینجا برویم؟ البته شایان ذکر است که جیمز میچنر بورا بورا را "زیباترین جزیره جهان" خوانده و جیمز کوک نیز برای سواحل دوست داشتنی آن از اصطلاح "مروارید اقیانوس آرام" استفاده کرده است. اگر به نظر شما هم این یک جزیره بی نظیر و تماشایی است، پس بهتر است خودتان بروید و آن را تجربه کنید. 

8. بورا بورا، پلینزی فرانسه (Bora Bora, French Polynesia)

8. بورا بورا، پلینزی فرانسه (Bora Bora, French Polynesia)


7. جزایر واوائو، تونگا (Vava’u Islands, Tonga)
چه کسی نمی خواهد از جزیره ای به شکل یک عروس دریای غول پیکر بازدید کند؟ در واقع، برخی از عالی ترین جنبه های جزایر واوائو مربوط به حیوانات دریایی آن است. صخره های مرجانی زیبای آن عملا مملو از حیوانات رنگارنگ دریایی است و در واقع اینجا می تواند بهترین مکان در جهان برای دیدن و شاید حتی شنا کردن با نهنگ های گوژپشت باشد. 

چرا به اینجا برویم؟ اگر صخره های مرجانی و نهنگ ها برای جلب کردن نظر شما کافی نیستند، واوائو دارای مجموعه ای از فعالیت های متنوع در جزیره است، از استراحت کردن در سواحل زیبا گرفته تا ورزش های آبی و پیاده روی در مناطق سرسبز جزیره و همچنین دیدن یک پایتخت دلپذیر در نیافو، همه چیزهایی است که می توانید در اینجا تجربه کنید.

7. جزایر واوائو، تونگا (Vava’u Islands, Tonga)

7. جزایر واوائو، تونگا (Vava’u Islands, Tonga)


6. جزیره ایستر، شیلی ( Easter Island, Chile)
چه چیزی می توان در مورد جزیره ایستر گفت که قبلا گفته نشده باشد؟ این مکان قطعا یکی از شگفت انگیزترین بناهای تاریخی در جهان است و اگرچه از نظر فنی در قلمرو شیلی قرار گرفته، اما جزیره ایستر نامی دارد که عملا به عنوان یک نام پلینزیایی شناخته می شود. به عنوان بخشی از فرهنگ باستانی مثلث پلینزی که در انتهایی ترین نقطه جنوب شرقی آن قرار گرفته، جزیره ایستر ممکن است به خاطر پارک ملی و تندیس های راپا نویی (Rapa Nui) مشهور باشد، که در نوع خود نیز یک شگفتی طبیعی است. بازدیدکنندگان این جزیره غالبا از وجود یک حس رمزآلود و باستانی در سراسر جزیره یاد می کنند.

چرا به اینجا برویم؟ نزدیک به 1000 مجسمه مجزای موآی (moai) در اینجا وجود دارد که از سال 1995 به عنوان یکی از برجسته ترین میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته شده است. اما به غیر از این مجسمه ها، پارک ملی راپا نویی مکانی منحصر به فرد و جالب توجه است که ارزش بازدید و کاوش در آن را دارد. این پارک دارای چشم اندازهای زیبا و باشکوه طبیعی و بسیاری از بناهای سنگی دیگر از جمله خانه، دیوار و سنگ نگاره ها است. علاقمندان به کمپینگ می توانند برای دیدن این شکوه و عظمت، یکی دو شب را در زیر ستاره های راپا نویی یا مناطق اطراف آن سپری کنند.

6. جزیره ایستر، شیلی ( Easter Island, Chile)

6. جزیره ایستر، شیلی ( Easter Island, Chile)


 20 جزیره برتر جهان برای زندگی کردن



5. راروتونگا، جزایر کوک (Rarotonga, Cook Islands) 
با کشف راروتونگا توسط کاپیتان جان دیبز در سال 1823، این بزرگترین و آفتابی ترین جزایر کوک، به دنیای غرب پیوست. ولی جدای از ارتباط جزایر کوک با غرب، به ندرت می توان آن را پرجمعیت ترین مکان تعطیلات در جزایر پلینزی دانست. در واقع این یک مکان نسبتا خلوت و محلی معروف برای ماه عسل است. سواحلی مانند ساحل موری به دلیل ویژگی های خوب خود مشهور هستند و تمام امکانات معمول در ساحل (از جمله غذاهای دریایی عالی) برای همه علاقمندان وجود دارد.

چرا به اینجا برویم؟ راروتونگا جزیره ای است که منتظر است تا کشف شود. این جزیره نه تنها دارای اتوبوس های عمومی مناسب است (حداقل برای یک جزیره)، بلکه بسیاری از مکان های کرایه اسکوتر و اتومبیل نیز در آن وجود دارد. افراد ماجراجو می توانند فرصت شنا و بازدید از آبشارهای خلوت و مکان هایی را در اینجا بدست بیاورند که تنها یک بار در طول زندگی اتفاق می افتد.

5. راروتونگا، جزایر کوک (Rarotonga, Cook Islands)

5. راروتونگا، جزایر کوک (Rarotonga, Cook Islands)


4. اوپولو، ساموآ (Upolu, Samoa)
یک مقصد دیگر از ساموآ در این فهرست وجود دارد، گرچه این یکی از مناطق مستقل است و در سمت آمریکایی شهر نیست. در میان مکان های دیدنی و میهمان نواز کلاس جهانی، اوپولو دارای چیزهای ویژه ای از جمله محل زندگی کوچکترین گونه عنکبوت جهان (تقریبا به اندازه یک نقطه در صفحه کتاب)، محل دفن نویسنده و کاوشگر مشهور رابرت لوئیس استیونسون و البته، یک حفره بی نظیر برای شنا (To Sua Ocean Trench) است که به عنوان شگفت انگیزترین محل شنا در کل جهان نیز شناخته می شود.

چرا به اینجا برویم؟ تو سوآ (To-Sua) به معنای "حفره بزرگی که آب از آن خارج می شود" چیزی است که بیشتر گردشگران را به این جزیره جذب می کند و یک حفره شنای کاملا متقارن در وسط یک میدان گدازه خارج شده از خط ساحلی تماشایی است و پر از آب های فیروزه ای روشن می باشد. از دیگر مکان های دیدنی در اوپولو می توان به مکان های غواصی، موج سواری و ماهیگیری شناخته شده آن در سراسر جهان اشاره کرد.

4. اوپولو، ساموآ (Upolu, Samoa)

4. اوپولو، ساموآ (Upolu, Samoa)


3. نوکو هیوا، پلینزی فرانسه (Nuku Hiva, French Polynesia)
نوکو هیوا بزرگترین جزیره پس از تاهیتی در مجموعه جزایر پلینزی فرانسه است، ولی به هیچ وجه از نظر جمعیت و شهرت از همسایگان خود برتر نیست. به ویژه که شهر محلی تایوهی (Taiohae) نیز تصاویری از زمان های گذشته که روستاهای ماهیگیری در اینجا بودند را در ذهن تداعی می کند و اگرچه به نظر می رسد کل جزیره دارای حال و هوای دنیای قدیم است، ولی دارای امکانات مدرن خاص (از جمله محل اقامت راحت و حتی یک دستگاه خودپرداز) نیز می باشد.

چرا به اینجا برویم؟ در حالی که بسیاری از مسافران با رفتن به جزایر بزرگتر و توریستی که در این فهرست آمده کاملا احساس خوشحالی می کنند، ولی افراد زیادی هم برای فرار از شلوغی و هیاهوی خارجی ها در سواحل، به نوکو هیوا می روند. مسافران نوکو هیوا به احتمال بسیار زیاد خود را در سواحل خلوتی می بینند که می توانند در آن زمان خود را سپری و با پای پیاده از جزیره بازدید کنند. 

3. نوکو هیوا، پلینزی فرانسه (Nuku Hiva, French Polynesia)

3. نوکو هیوا، پلینزی فرانسه (Nuku Hiva, French Polynesia)


2. کائوآئی، هاوایی (Kauai, Hawaii)
فهرستی از جزایر معروف پلینزی بدون نام بردن از یکی از جزایر باورنکردنی هاوایی، فهرست نخواهد بود. کائوآئی نه به اندازه جزیره بزرگ، آتشفشانی و با ابهت است و نه به اندازه اوآهو (Oahu)، جمعیت دارد. ولی دقیقا به دلیل عدم تاثیر پذیری آن از غرب که در مناطقی مانند هونولولو یا حتی جزایر همسایه آن مانند مائویی (Maui) دیده می شود، در این فهرست قرار می گیرد. کائوآئی بیشتر یک مکان روستایی است تا یک جزیره پر جنب و جوش و با این وجود، برای تجربه یک ماجراجویی چالش برانگیز پلینزیایی، اینجا قطعا بهترین انتخاب خواهد بود. فقط چتر را فراموش نکنید! بارش شدید باران ممکن است در تمام طول سال اتفاق بیفتد.

چرا به اینجا برویم؟ از مکان های محبوب افراد محلی و بازدیدکنندگان می توان به سواحل و مناظر رو به صخره در کنار پارک ملی باشکوه نا پالی (Na Pali) و به ویژه پوشش گیاهی بسیار سرسبز آن اشاره کرد. یکی از مکان های نزدیک دیگر، آبشارهای وایلائو (Wailua) است که بیش از آنچه در برنامه تلویزیونی جزیره فانتزی نشان داده شده ارزشمند است. هر دو مکان مسیرهای پیاده روی راحتی را ارائه می دهند و هنوز به مکان های توریستی پر جمعیت تبدیل نشده اند.

3. نوکو هیوا، پلینزی فرانسه (Nuku Hiva, French Polynesia)

3. نوکو هیوا، پلینزی فرانسه (Nuku Hiva, French Polynesia)


1. نیوزیلند
ما بهترین یا حداقل بزرگترین جزیره را برای گزینه آخر نگه داشته ایم. تعداد کمی از افراد روی سیاره زمین نام نیوزلند را نشنیده اند. برادر کوچکتر استرالیا، سرزمینی با قسمت های مساوی از دنیای قدیم پلینزی و عصر جدید غربی است. اگرچه انگلیسی زبان رسمی نیوزیلند است و این جزیره برای مدت ها بخشی از کشورهای مشترک المنافع انگلیس بوده است، اما میراث فرهنگی بسیار غنی مردم مائوری پلینزی همچنان پابرجاست و در واقع برای بسیاری جذابیت زیادی دارد. اگرچه ولینگتون پایتخت و اوکلند بزرگترین شهر آن است، ولی بسیاری از مردم به شما خواهند گفت که تعداد کمی از گردشگران برای دیدن مراکز شهری به نیوزیلند می آیند. 

چرا به اینجا برویم؟ از دیگر موارد جالب توجه در این جزیره بزرگ می توان به این واقعیت اشاره کرد که اینجا محل فیلم برداری فیلم های ارباب حلقه ها بوده است. توقف در کنار هابیتون امروزی یک روش عالی برای درک شگفتی طبیعی و اهمیت فرهنگی نیوزیلند است. اهل فیلم نیستید؟ پس با رفتن به درون دریاچه تکاپو (Tekapo)، اقامت در یک محل تختخواب و صبحانه (B&B) و با خیره شدن به تنگه میلفورد (Milford Sound) به همان اندازه حس خوبی خواهید داشت. حتی می توانید از میان غارهای وایتامو (Waitomo) عبور کنید تا به میلیون ها کرم درخشانی که در اینجا زندگی می کنند نگاهی بیاندازید.

1. نیوزیلند

1. نیوزیلند


منبع: pandotrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید