• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آیا می دانستید که در نوک برج ایفل یک آپارتمان مخفی وجود دارد؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱۲/۸   تعداد بازدید : 36716   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


آیا می دانستید که در نوک برج ایفل یک آپارتمان مخفی وجود دارد؟

طرفداران پروپا قرص دیزنی لند می دانند که در قلعه سیندرلا یک سوئیت لوکس وجود دارد اما آیا می دانستید که در نوک برج ایفل هم یک آپارتمان مخفی پنهان شده است؟ هرچند برخلاف قلعه سیندرلا، گوستاو ایفل این شاهکار را به عنوان مخفیگاهی برای خود ساخته بود و هیچ کس اجازه ورود به آن را نداشته است. 

اگر بخواهیم بدانیم که بهترین چشم انداز اروپا کجاست قطعا بالای برج ایفل جواب این سوال خواهد بود. تصور کنید که در یک آپارتمان دنج با کاغذ دیواری های رنگارنگ، آشپزخانه ای چوبی و یک پیانوی بزرگ از خواب بیدار شوید و درحالیکه به کاخ شایو از فاصله 305 متری در آسمان چشم دوخته اید قهوه و کراسان خود را نوش جان می کنید. باور کنید که این درست همان چیزی بوده است که گوستاو ایفل هنگام ساخت این آپارتمان مخفی در سال 1889 در ذهن داشته است. 

 حقایق عجیب و غریب در مورد برج ایفل که نمی دانستید



برج ایفل در اصل نمایشگاهی موقت برای نشان دادن قدرت صنعتی فرانسه به دیگر نقاط اروپا بود. گوستاو ایفل می دانست که قرار است در سال 1909 خراب شود از این رو با برجسته ترین دانشمندان سراسر دنیا تماس گرفت تا بتواند از این برج در راستای اهداف علمی استفاده کرده و آن را از خطر ویرانی نجات دهد.   

آیا می دانستید که در نوک برج ایفل یک آپارتمان مخفی وجود دارد؟

پس از تکمیل ساخت برج از آپارتمان موجود در نوک آن به عنوان آزمایشگاهی برای اندازه گیری های هواشناسی، مشاهدات نجومی و آزمایشات فیزیکی استفاده می شد. در سال 1903 نیز از این برج برای آزمایشات بیسیم تلگراف ارتش فرانسه استفاده شد. این برج قادر به پخش سیگنال های بیسیم به سمت شمال آمریکا بود و باعث شد که برای شهر عضوی لازم و ضروری بشمار آید که اگر این اتفاق نمی افتاد شش سال پس از ساخت تخریب می شد.

به گفته ژرژ آرنو نویسنده فرانسوی آپارتمان ایفل به سبکی ساده مخصوص دانشمندان مبله شده بود و این برخلاف ساختار آهنی مدرن و تکنولوژی ماهرانه آن می باشد. همانطور که تصور می کنید قلمرو شخصی گوستاو ایفل موضوع بحث نخبگان پاریسی بود و بسیاری از آنها درخواست اجاره این مکان را داشتند. با این حال آپارتمان ایفل خصوصی و شخصی ماند و وی میزبان میهمانان کمی نظیر توماس ادیسون در آن بود.

در تابستان سال 2016 یک شرکت توریستی به نام هوم اِوِی فضای کنفراس داخل برج را به یک آپارتمان تغیر داد. البته آپارتمان حاصل مانند آپارتمان نوک برج نیست اما هنوز 57 متر بالاتر از سطح زمین می باشد که دارای 2 اتاق خواب، یک گلخانه و چشم انداز سراسرنمایی می باشد که طاق پیروزی، کلیسای سکره کر دو مون مارتر و رودخانه سن را پنجره های تمام قدش نمایان می کند. اقامت در این اتاق از طریق یک مسابقه امکان پذیر می باشد.

از آنجاییکه همچنان اجازه اقامت در آپارتمان مخفی برج ایفل مقدور نمی باشد اما هنوز هم می توانید از آن بازدید کنید. همچنین می توانید از مجسمه های مومی ایفل و ادیسون که درحال صحبت با یکدیگر هستند دیدن کنید.        

در سمت راست گوستاوه ایفل و در سمت چپ توماس ادیسون
در سمت راست گوستاوه ایفل و در سمت چپ توماس ادیسون 

منبع: curiosity





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید