• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 10 مکان در جاوای اندونزی که حتما باید از آنها دیدن کنید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۷/۲۹   تعداد بازدید : 3361   گروه مطلب : ایده های سفر


آشنایی با 10 مکان در جاوای اندونزی که حتما باید از آنها دیدن کنید

برنامه ریزی سفر به اندونزی با داشتن هزاران جزیره، صدها زبان و ترکیبی از شهرها، سواحل، آتشفشان ها و جنگل های بارانی می تواند رمزآلود باشد.
اگر برای اولین بار است که به اینجا سفر می کنید و یا فقط دو هفته زمان دارید، جاوا بهترین مکان است. جاوا که بزرگترین جزیره این کشور می باشد خانه شلوغ ترین شهرهای اندونزی، معروفترین جاذبه های دیدنی و دارای مردمی خونگرم با رفتاری دوستانه است.
در ادامه با ده مورد از برجسته های این جواهر آسیای جنوب غربی آشنا شوید. 

1- جاکارتا   
جاکارتا پایتخت گسترده اندونزی مرکز فعالیت است و جاییست که شما گوناگونی واقعی این کشور را کشف خواهید کرد. درحالیکه متعجب از کنار ساختمان های مستعمره هلندی می گذرید و صدای اذان از مساجد اطراف می شنوید، بوی کافه های مالایی و چینی به مشامتان می رسد. همه اینها درحالیست که مدیران مشغول معملات تجاری در دفاتر خود واقع آسمان خراشهای اطرافتان می باشند. 

1- جاکارتا


2- یوگیاکارتا (Yogyakarta) 
اگر جاکارتا مغز جاوا باشد، یوگیاکارتا قلب و روح آن است. در مرکز فرهنگی جزیره و یا شاید تمام اندونزی می توانید کارگاه های طراحی روی پارچه، غذاهای خیابانی بسیار خوشمزه، باله معروف رامایانا و بسیاری دیگر را بیابید. در میان شهر گشتی کوتاه با دوچرخه بزنید و به یکباره خواهید دید که توسط شالیزارها محصور شده اید.

2- یوگیاکارتا (Yogyakarta)


3 و 4-  بوروبودور (Borobodur) و پرامبانان (Prambanan)  
سفری روزانه از یوگیا به بوروبودور که بزرگترین معبد بودای دنیاست و نباید بازدید از آن را از دست داد، داشته باشید. اگر به تاریخ علاقه ای ندارید به مجتمعی که به قرن نهم باز می گردد سری بزنید، قطعا از چشم انداز بالای آن تحت تاثیر قرار خواهید گرفت. معبد هندو در نزدیکی پرامبانان نیز به همان اندازه چشمگیر است و در هنگام غروب آفتاب و یا حتی دیگر زمان های روز نفستان را حبس خواهد کرد.

3 و 4-  بوروبودور (Borobodur) و پرامبانان (Prambanan)


5- پانگانداران (Pangandaran)
پانگانداران که قطعه ای سبز از جنگلی در غرب جاوا می باشد در اغلب کتاب های راهنما از قلم افتاده است، بهشتی مانند گرین کانیون بدون گردشگر. سوار بر یک قایق شوید و برای شنا کردن در آب های سبز رویایی که صخره های سبز آن را از باقی دنیا دور نگه داشته است، به بالای رودخانه بروید.   

5- پانگانداران (Pangandaran)


 10 مورد از بهترین مکان های دیدنی و کارهایی که می توان در اندونزی انجام داد



6- سِلولیمان نیچر ریزرو (Seloliman Nature Reserve)
سِلولیمان نیچر ریزرو در دامنه آتشفشان پنانگگانگِن مقدس قرار دارد. اینجا جاییست که می توانید در آن درباره کشاورزی محلی و حیات وحش در روز و تماشای ستارگان در شب بیاموزید. غذاهای خانگی اورگانیک و استخرهای روباز که با طبیعت احاطه شده مقداری از نیرو و انرژی از دست رفته تان را به شما باز خواهند گرداند.

6- سِلولیمان نیچر ریزرو (Seloliman Nature Reserve)


7- کوه برومو (Mount Bromo)
جادویی در هوای کوه برومو که مسلما نمادین ترین آتشفشان فعال جاوا می باشد، وجود دارد. پیاده روی در میان دره تنگره برای دیدن چشم انداز برومو و دریای قله ها که آن را احاطه کرده است، به راحتی نفس گیرترین منظره کل اندونزی می باشد. تماشای منظره طلوع آفتاب نیز بسیار زیباست. 

7- کوه برومو (Mount Bromo)


8- کالیبورا (Kalibaru)
با بوی قهوه از خواب بیدار می شوید، زندگی در کالیبورا اینگونه است. کوهپایه هایی که این شهر کوچک را احاطه کرده اند از بالا تا پایین زمین کشت قهوه می باشد. در اینجا کار زیادی برای انجام دادن نیست اما دیدن اینکه دانه های قهوه چگونه برداشت می شوند، در دمای ملایم تر خنک می شوند و نوشیدن یک فنجان قهوه و نگریستن به تپه هایی که این قهوه مستقیما از آنجا آمده است خالی از لطف نیست. اگر احتیاج به استراحت و ریلکس کردن دارید در اینجا به اندازه کافی برای هر دو وقت خواهید داشت.   

8- کالیبورا (Kalibaru)

 
9- کامپونگ وارنا وارنی جودیپن (Kampung Warna Warni Jodipan)
شهر تاریخی مالانگ (Malang) در قلب جاوای شرقی به خاطر معابدش، معماری استعماری هنلدی اش و خانه های رنگارنگ کامپونگ وارنا وارنی جودیپن شناخته شده است. قطعا با سفر به این روستا اینستاگرامتان پر از عکس های زیبا از سقف های رنگارنگ خانه های اینجا خواهد شد. وقتی که کار عکاسیتان تمام شد به سراغ غذاهای خوشمزه و موزه های فریبنده زیاد این منطقه بروید.

9- کامپونگ وارنا وارنی جودیپن (Kampung Warna Warni Jodipan)


10- جزیره سمپو (Sempu Island)
اگر تصورتان از بهشت یک ساحل استوایی بدون برق، آنتن تلفن و آدم است پس حتما سفری کوتاه از سواحل جاوا به جزیره سمپو داشته باشید. برای نگاهی دزدکی به اینکه بهشت چگونه است به سمت تالابش در مرکز این جزیره بروید و برای یک شب در شن های سفید تا اینکه صبح به قایق برگشت برسید کمپ بزدنید. 

10- جزیره سمپو (Sempu Island)

بهترین راه برای سفر در اطراف جاوا چیست؟ البته که قطار. بر خلاف دیگر قسمت های آسیا (و اندونزی) شبکه قطار در جاوا گسترده است و قطارها بسیار راحت، اغلب سر وقت و قیمت بلیط ها مرقوم به صرفه می باشد. یک میان وعده سبک از فروشنده های دوره گرد بخرید و در هر ایستگاه پیاده و سوار شده و از پنجره قطار مناظر اطراف را نظاره گر باشید.  

منبع: intrepidtravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید