• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 10 فستیوال شگفت انگیز در سال 2018

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۰/۱۷   تعداد بازدید : 20964   گروه مطلب : دیدنی ها


فستیوال های شگفت انگیز سال 2018

بسیاری از ما به کشورها و مکان ‌هایی که در لیست سفر خود نوشته ایم سفر می ‌کنیم. اگرچه دیدن طبیعت و آثار باستانی بسیار جالب است اما به شما یک حس فراموش نشدنی از آن مکان را نمی ‌دهند. اگر می‌ خواهید یک حس واقعی از مقصد خود داشته باشید و همچنین فرهنگ مردم محلی را از نزدیک حس نمایید، در زمان فستیوال ‌ها به این مکان ها سفر کنید. 
از فستیوال‌ های زمستانی در کانادا و ژاپن تا کارناوال ‌هایی که در ونیز و کوبا در جریان است و یا یک هالوین ترسناک در رومانی، ما تعدادی از فستیوال ‌های سال 2018 را به شما معرفی می ‌کنیم که بتوانید برنامه سفر امسال خود را در جشن و فستیوال‌ های دنیا بگذرانید. 

1. فستیوال زمستانه کانادا
تاریخ: 22 ژانویه تا 4 فوریه 2018
مکان: کشور کانادا
زمانی که بارش برف آغاز می‌ شود کانادا تبدیل به یک سرزمین برفی خواهد شد. بازدید از کشور کانادا در اواخر ماه ژانویه یا اوایل فوریه به این معنا است که شما می ‌توانید از پنج فستیوال زمستانه دیدن کنید. 
سفر از ونکور تا کلگری (Calgary) برای طرفداران بازی هاکی، شیره درخت افرا و آنهایی که به طبیعت علاقه دارند جزو سفرهای فراموش نشدنی خواهد بود. 
همچنین شما می‌ توانید سر راه خود از فستیوال‌ هایی همچون ویستلر پراید اند اسکی (Whishtler Pride & Ski)، ژانویه در جاسپر (January in Jasper)، معجزه یخی برکه لوئیس (Lake Louise Ice Magic)، روزهای برفی در بنف (Snow Days in Banff) و کارناوال زمستانه کانمور دیدن کنید. دیدنی ‌های دیگر این مسیر شامل پارک ملی بنف که پوشیده از برف است، ملحق شدن به مسیر یخی کنیون مالین در جاسپر (Maligne Canyon Icewalk in Jasper) و درشکه سواری بر روی برکه لوئیس می ‌باشد که حتما از آنها لذت خواهید برد.

1. فستیوال زمستانه کانادا


2. کارناوال ونیز
تاریخ: 27 ژانویه تا 13 فوریه 2018
مکان: شهر ونیز در ایتالیا
یک نکته جالبی که درباره ماسک‌ ها وجود دارد این است که شما نمی ‌دانید زیر آن کیست و برای مدتی می‌ توانید همان کسی شوید که می‌ خواهید! در کارناوال ونیز همه پشت یک ماسک خود را پنهان می کنند. 
این کارناوال به صورت سالانه و از قرن 13 ام میلادی در حال اجرا است. قوانین ونیز افراد ثروتمند را از پوشیدن جواهرات گران قیمت خود منع کرده مگر اینکه آن را در فستیوال ‌ها و کارناوال‌ ها استفاده کنند. بنابراین این فستیوال به نوعی نمایشی از مد و لباس است تا مردم لباس‌ ها و جواهرات زیبای خود را بپوشند بدون آنکه مورد قضاوت قرار بگیرند یا شناخته شوند. 
مردم ونیز همچنان این کارناوال را بسیار جدی می‌ گیرند و لباس ‌های زیبا و ماسک‌ های گران قیمت خود را می‌ زنند. شما می‌ توانید در این دو هفته از سال به این میهمانی زیبای ونیزی ملحق شوید. 

2. کارناوال ونیز


3. فستیوال برفی ساپورو (Sapporo snow festival)
تاریخ: 5 الی 12 فوریه 2018
مکان: ژاپن
احتمالا کمتر کسی وجود دارد که به علت برف و سرما به کشور ژاپن سفر کند. اما در واقع در این کشور برف سنگینی می ‌بارد و در فصل زمستان مناظر دیدنی به وجود می ‌آید. مردم محلی با ساختن مجسمه ‌های برفی بزرگ و روشن کردن فانوس کاغذی به استقبال فصل زمستان می ‌روند. زیباترین فستیوال زمستانه ژاپن ساپورو است که از سال 1950 میلادی شروع شد. تیمی از مجسمه سازان سراسر دنیا در مسابقه ‌ای که برگزار می ‌شود شرکت می‌ کنند و مجسمه ‌های برفی آنها در این فستیوال به نمایش در می ‌آید.

3. فستیوال برفی ساپورو (Sapporo snow festival)


4. فستیوال فانوس لوتوس (Lotus Lantern Festival)
تاریخ: 11 الی 13 ماه می 2018
مکان: کشور کره جنوبی
این فستیوال هزار ساله تولد بودا را در کنار هزاران کره ‌ای و میهمانانی از سراسر دنیا جشن می‌ گیرد. مردم جمع می‌ شوند تا برای یکدیگر خوبی و سلامتی آرزو کنند. مهربانی و عشق پیام اصلی این فستیوال است. در اصل پیام این فستیوال در سال 2017 این بود که ما می‌ توانیم دنیایی عاری از تبعیض بسازیم. البته که این شعار کمی بلند پروازانه است اما زیبا می ‌باشد.
فانوس ‌ها در اغلب جشن ‌های کره جنوبی هستند و شما آن را در گوشه کنار شهر می ‌بینید. همچنین آنها کوچه‌ ها و خیابان های شهر را روشن می‌ کنند و باعث گرمای مردم، موزیسیین‌ های خیابانی، بندبازها و شاگردان بودا در این فستیوال زمستانی می ‌شود. 

4. فستیوال فانوس لوتوس (Lotus Lantern Festival)


5. فستیوال نادام (Naadam Festival)
تاریخ: 11 الی 13 جولای 2018
مکان: مغولستان
نادام پاسخ مغولستان به المپیک است. چنگیزخان معتقد بود که سه قدرت لازم است تا شما یک مغول شوید و آن شامل تیراندازی، کشتی گیری و اسب سواری می باشد.
این سه ورزش مردانه محوریت فستیوال نادام است که هر تابستان در اولان باتور برگزار می‌ شود. بخشی از این فستیوال توسط آکروبات بازها و بخشی توسط ورزشکاران حرفه ای انجام می ‌گیرد. نادام مهم ‌ترین رویداد ورزشی و فرهنگی مغولستان است. 
ورزشکاران و خدمه آنها در طول مسابقات در یورت (نوعی چادر) می‌ مانند و شما می‌ توانید به خوبی فرهنگ باستانی مغولستان را در این هنگام تماشا کنید.

5. فستیوال نادام (Naadam Festival)


 فوق العاده ترین فستیوال های بالون سواری در دنیا



6. لتیتود (Latitude)
تاریخ: 12 الی 15 جولای 2018
مکان: بریتانیا
لتیتود بی شک مهم ‌ترین فستیوال موزیکال و خانوادگی بریتانیا است. برگزارکنندگان این فستیوال همواره تلاش می ‌کنند تا محیطی دوستانه و خانوادگی ایجاد کنند و جالب است بدانید که در فستیوال لتیتود فعالیت‌ هایی همچون برنامه‌ های کمدی و کنسرت‌ های موسیقی اجرا می‌ شود. آموزشگاه ‌های محلی هم تلاش می‌ کنند مردم را تشویق کنند تا در مسابقات تئاتر، موسیقی، ادبیات و هنر شرکت نمایند. 
فستیوال لتیتود در مکان باستانی پارک هنام در سافک (Henham Park in Suffolk) برگزار می شود. این پارک زیبا یک برکه، بقایای باستانی و مناظر زیبایی را در دل خود جای داده است. بنابراین شما می‌ توانید در پارک بگردید و از جمعیت و شلوغی دور شوید تا از هوای پاک و زیبایی مناظر لذت ببرید. 

6. لتیتود (Latitude)


7. کارناوال سانتیاگو د کوبا (Santiago de Cuba Carnival)
تاریخ: 18 الی 37 جولای 2018
مکان: کشور کوبا
ریو به علت برگزاری بزرگترین و بهترین کارناوال ‌های آمریکا معروف است اما ستاره اصلی این کارناوال ‌ها در اصل در هاوانا پایتخت کوبا اتفاق می ‌افتد. کارناوال سانتیاگو د کوبا جشنی برای مستعمره اسپانیایی جزیره و همینطور ریشه‌ های آفریقایی کوبایی مردم است که به صورت زیبایی اجرا می ‌شود. خیابان ‌ها از صبح تا شب با موسیقی، آواز و جنب و جوش مردم آمیخته می ‌شوند. ما به شما قول می ‌دهیم که در این کارناوال نمی ‌توانید در مقابل رقص و موسیقی مقاومت کنید خصوصا وقتی کنسرت کارناوال برگزار می ‌شود.

7. کارناوال سانتیاگو د کوبا (Santiago de Cuba Carnival)


8. فستیوال جم (GEM Fest)
تاریخ: 9 الی 12 اوت 2018
مکان: گرجستان
اگر می‌ خواهید بدانید که در کجا می‌ توان فستیوال موسیقی الکترونیک یافت، گرجستان اولین کشور و مقصدی که به ذهن می ‌رسد نیست! اما هر سال تابستان سواحل دریای سیاه آناکلیا (Anaklia) شاهد حضور هزاران نفر از سراسر دنیا می ‌باشد. فستیوال جم که مخفف فستیوال موسیقی الکترونیک گرجستان است، از سال 2015 در این مکان در حال برگزاری می باشد. در این فستیوال کنسرت ساحلی به همراه برنامه‌ های متنوع برگزار می ‌شود و جمعیت زیادی را جذب خود می ‌کند. موسیقی با مناظر غروب خورشید در ساحل و غذاهای سنتی و حتی جنگ با بالشت ادامه پیدا می ‌کند. برای تجربه این فستیوال بی نظیر و سفر به گرجستان می توانید تور تفلیس و تور باتومی را با پایین ترین قیمت از طریق سایت توریستگاه آنلاین خرید نمایید.

8. فستیوال جم (GEM Fest)


9. فستیوال ریدینگ (Reading Festival)
تاریخ: 24 الی 26 آگوست 2018
مکان: بریتانیا
فستیوال ریدینگ در سال 1989 به صحنه موسیقی تبدیل شد و در پنج سال اول آغاز به کار معروفیت و محبوبیت زیادی بدست آورد. همچنین گروه ‌های موسیقی مشهوری همچون نیروانا، ایگی پاپ (Iggy Pop) و ریج اگنست د ماشین (Rage Against the Machine) در آن اجرا داشتند. البته توجه داشته باشید که این فستیوال موسیقی چندان باب میل هر کسی نیست و موسیقی عامه پسند جامعه را دنبال نمی ‌کند.
فستیوال ریدینگ و فستیوال مشابه آن در لیدز اغلب اولین تجربه فستیوال دانش‌آموزان می باشد و از آنجایی که بسیار جالب است هر سال همه دوباره به آن برمی‌ گردند. همه گروه‌ های موسیقی در آن اجرای زنده دارند و گاهی گروه‌ های کمتر شناخته شده هم می ‌آیند. 
موسیقی علت وجود فستیوال ریدینگ است اما اگر شما می‌ خواهید کارهای دیگری انجام دهید باید بگویم که در این فستیوال برنامه‌ های دیگری همچون اجراهای جالب، پرده ‌های سینما و دیگر تفریحات نیز برگزار می‌ شود.

9. فستیوال ریدینگ (Reading Festival)


10. هالوین در رومانی
تاریخ: 31 ماه اکتبر 2018
مکان: کشور رومانی
چه مکانی بهتر از ترانسیلوانیا برای برگزاری جشن ‌های هالوین وجود دارد؟ این مراسم باستانی ریشه در ادیان قدیمی داشته و در واقع یادبودی برای قدیسین و درگذشته ‌های خانواده است که به مدت سه روز برگزار می‌ شود. لباس ‌های مخصوص و فانوس‌ هایی مانند کدو همگی بعدها به این جشن اضافه شده اند.
امسال پاییز به ترانسیلوانیا بروید که روزگاری محل زندگی شخصیت افسانه ‌ای دراکولا بود و فستیوال را از نزدیک تماشا کنید. از خانه‌ ها و قصرهای ترسناک این مکان بازدیدی داشته باشید و داستان‌ های افسانه ‌ای از گرگینه ‌ها را بشنوید. همچنین به قلعه برن (Bran Castle) هم سری بزنید زیرا این مکان الهام ‌بخش داستان ‌های دراکولا به نوشته برام استوکر هستند.

10. هالوین در رومانی


منبع: thetravelmagazine





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید