• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


شش مکان دیدنی در ولز که احتمالاً از وجود آنها بی خبر بوده اید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۷/۲۴   تعداد بازدید : 8273   گروه مطلب : دیدنی ها


شش مکان دیدنی در ولز که احتمالاً از وجود آنها بی خبر بوده اید

دیدنی های کشور ولز با توجه به کوچک بودن وسعتش بسیار گسترده است. بسیاری از این مناظر زیبا و مکان های دیدنی در این کشور همچنان دست نخورده و کشف نشده باقی مانده اند. از سواحل سفید شنی گرفته تا روستاها و دره های دور افتاده در نقاط بکر، در اینجا شش مکان دیدنی در ولز را معرفی می کنیم که احتمالاً از وجود آن بی خبر بوده اید. 

1. دره تایوی (The Tywi Valley) در بخش ولز جنوبی
در جنوب غرب کشور ولز، دره تایوی چشم انداز شگفت انگیزی دارد. جالب است بدانید که افسانه مرلین هم به این منطقه بر می گردد و خیلی دور از ذهن نیست که چرا ریشه خود را از این منطقه خیره کننده گرفته است. تپه های سبز با ویرانه های به جای مانده از قلعه ها تزیین شده اند. زیباترین این قلعه ها، کرگ کنن (Carreg Cennan) نام دارد. 
این قلعه در یکی از دژهای ساخته شده توسط شاه آرتور واقع شده است. قلعه کرگ کنن چشم انداز زیبایی به مناظر رویایی اطراف دارد و 100 متر بالاتر از رودخانه کنان می باشد. همچنین با رفتن به بالای این قلعه به کوه سیاه (Black Mountain) نیز چشم انداز خوبی خواهید داشت. 
اما جاذبه های مدرن تر را در باغ گیاه شناسی ملی ولز می توان یافت. در مرکز این باغ، گلخانه شگفت انگیز نورمن فاستر قرار دارد که درون آن آب و هوای مدیترانه ای شبیه سازی شده است. اما بهترین تفریحی که در این دره می توانید داشته باشید این است که در تپه های سرسبز به گشت و گذار مشغول شوید و از روستاهای سر راهتان بازدید کنید.

1. دره تایوی (The Tywi Valley) در بخش ولز جنوبی


2. استرامبل هد (Strumble Head) در پمبروکشیر (Pembrokeshire)
بسیاری از مسیرهای دریایی به استرامبل منتهی می شوند که یک منطقه زیبا در شمال ساحل پمبروکشیر است. از این مکان می توان به تماشای پرنده های دریایی نشست، هیچ کجای ولز چنین جایی برای تماشای پرنده های دریایی ندارد. اگرچه این منطقه آرام اغلب کمی بادی می باشد، اما برای تماشای پرواز و شکار مرغ ماهی خوار، کاکایی صخره نشین، گولیموت و مرغ طوفان بسیار مناسب است. اگر خوش شانس باشید شاید بتوانید گراز ماهی نیز ببینید. 
بهترین راه برای رسیدن به استرامبل هد مسیر پیاده از طریق ساحل است که در طول مسیر می توانید از دیدن مناظر و صخره های اطراف هم لذت ببرید و سواحل اطراف آبر مور (Aber Mawr) و آبر باک (Aber Bach) را بهتر بشناسید.

2. استرامبل هد (Strumble Head) در پمبروکشیر (Pembrokeshire)


3. روتین (Ruthin) در دنبیگشییر (Denbigshire)
دره حاصلخیز کلوئید (Clwyd) که در تپه های شهر روتین واقع شده، بیشتر به علت غذاهای مرغوبش معروف است. همچنین با بازدید از این دره، فرصت خوبی برای گشت و گذار در تپه های اطراف خواهید داشت. اما بازار شهر بیشتر به علت ساختمان های قدیمی و چوبی اش معروف شده و این بازار در میدان سنت پیتر قرار دارد. در این میدان بنای تاریخی نانت کلوئید دری (Nantclwyd Dre) نیز واقع شده که تاریخ ساختش به سال 1435 میلادی باز می گردد. در جنوبی ترین بخش شهر، قلعه سنگی سرخی وجود دارد که محل مناسبی برای صرف یک نوشیدنی است. 

3. روتین (Ruthin) در دنبیگشییر (Denbigshire)


10 دلیل مهم برای بازدید از کشور نروژ



4. روسکولین (Rhoscolyn) در انگلسی (Anglesey)
جزیره انگلسی توسط یک پل در نزدیکی بانگور به شهر وصل می شود. روستای روسکولین یکی از زیباترین بخش های دیدنی این شهر است که در واقع در یک جزیره مجزا به نام هولی (Holy Island) قرار دارد. سواحل شنی روستای بکر روسکولین آن را تبدیل به یک استراحتگاه چند روزه برای گردشگران کرده است. اگر به دنبال تفریحات هیجان انگیز در سفر خود هستید، در این روستا می توانید قایق سواری را تجربه کنید. 

4. روسکولین (Rhoscolyn) در انگلسی (Anglesey)


5. لیانارمون دیفرین کِرییوگ (LIanarmon Dyffryn Ceiriog) در دره گلِین کِرییوگ (Glyn Ceiriog Valley)
شاید به نظر برسد که در لیانارمون دیفرین کِرییوگ یا به اختصار لیانارمون دی سی (Llanarmon DC) چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد اما همین موضوع بخشی از جذابیت این منطقه است. دره آرام و با بکر گلین کِرییوگ دقیقاَ جایی است که برای استراحت نیاز دارید. این دره در مسیر اسنودونیا (Snowdonia) و به نوعی قلب کشور بوده است. امروزه هم برای گشت و گذار بیشتر در ولز گردشگران به این دره می آیند. 
برای منطقه ای به این کوچکی، دو مهمان سرای زیبا ساخته شده است. این میهمان سراها دارای ورودی های زیبایی از داخل دره هستند و لیانارمون دی سی را محل مناسبی برای یک استراحت کوتاه کرده اند.

5. لیانارمون دیفرین کِرییوگ (LIanarmon Dyffryn Ceiriog)


6. پورتملگان (Portmelgan) در پمبروکشیر (Pembrokshire)
تنها از راه پیاده روی می توان به این منطقه دسترسی داشت. پورتملگان یک ساحل زیبا و کوچک است که در تصورات خود همیشه دوست داشتید در آن قدم بزنید. این ساحل تنها به اندازه پانزده دقیقه پیاده روی از ساحل بندرگاه معروف وایتسَندز (Whitesands) فاصله دارد. ساحل پورتملگان بیشتر به علت آرامش و خلوت بودنش مشهور است. این بندر برای پارو زدن و شنا مکانی عالی محسوب می شود، البته باید برای شنا کمی احتیاط کنید. در تابستان شن های این ساحل محل مناسبی برای آفتاب گرفتن می شوند. وقتی آفتاب گرفتنتان تمام شد می توانید به ساحل پمبروکشیر بازگردید تا از ادامه سفر خود و چشم اندازهای زیبای صخره ها و دریا لذت ببرید. 

6. پورتملگان (Portmelgan) در پمبروکشیر (Pembrokshire)


منبع: roughguides





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید