• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


نکاتی موثر برای داشتن سفر حرفه ای با هواپیما

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۰/۲۹   تعداد بازدید : 6598   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


نکاتی موثر برای داشتن سفر حرفه ای با هواپیما


سفر به مکان های دور می تواند هیجان انگیز باشد، اما رسیدن به آن ساده اما کمی هم دشوار خواهد بود. حتی برای مسافرین فصلی و تفریحی نیز شاید انجام پروازهای طولانی سخت باشد، اما خوشبختانه کارهای کوچکی وجود دارند که انجام آنها این پروازهای طولانی را برایتان راحت تر خواهد کرد. با در نظر گرفتن نکات زیر سفر بعدی را مطمئن تر و راحت تر تجربه نمایید. 


انتخاب هوشمندانه غذا

بر اساس مطالعات استفاده از غذاهایی غنی از کربوهیدرات ها مانند ماکارونی، نان کامل و بلغور جو دو سر مقابله با جت لَگ (جت لگ یک شرایط فیزیولوژیکی است که در نتیجه تغییرات بدن ناشی از سفرهای راه دور مانند حرکت از شرق به غرب یا غری به شرق در سرعت بالا هواپیما ایجاد می شود) را آسان می کند. این مطالعات نشان می دهند که دریافت سطح بالاتری از انسولین فرآیند انتقال برنامه خواب و غذایی فرد را راحت تر خواهد کرد. غذاهای غنی از کربوهیدرات ها با کمک به ترشحات انسولین در پییشگیری یا به حداقل رساندن جت لگ مفید هستند.


انتخاب هوشمندانه غذا



به همراه داشتن میان وعده

تجربه احساس گرسنگی هنگامی که بر روی زمینید به اندازه کافی آزار دهنده است، اما حداقل امکان صرف یک میان وعده سبک وجود دارد. گرسنگی در هواپیما به معنای خرید تنقلات بسیار گران قیمت و  یا انتظار کشیدن برای ارائه وعده بعدی توسط پرسنل هواپیما خواهد بود، البته اگر وعده غذایی دیگری سرو شود.

بهترین شانس شما همراه داشتن تنقلات غنی از پروتئین مانند بادام، کره بادام زمینی، کلوچه، پنیر و ماست برای حفظ احساس سیری برای زمان طولانی تر می باشد. 


به همراه داشتن میان وعده



در مدت زمان کوتاه زیاد غذا نخورید

با توجه به وِب اِم دی (WebMD) فرآیند هضم غذا زمانیکه انسان در پرواز و جو هوا قرار می گیرد، سخت تر می شود. بنابراین با توجه به مدت زمان پروازتان بهترین ایده، صرف وعده های غذایی اصلی قبل از پرواز و صرف تنقلات در هنگام و در طول پرواز می باشد. اگر تمایل به صرف غذا در هواپیما دارید، بهتر است که از غذاهای گرم به جای غذاهای سرد استفاده کنید، چرا که هضم آنها راحت تر خواهد بود.


در مدت زمان کوتاه زیاد غذا نخورید



تقاضای غذای خاص خطوط هوایی

اگر در هواپیما در کنار شخصی نشسته اید که یک وعده غذای گیاهی را درخواست کرده، متوجه خواهید شد که این نوع غذاها اول سرو می شوند. پس اگر مایل به دریافت غذای خود قبل از دیگر میهمانان هستید و نمی توانید برای ساعت اصلی ارائه خدمات و سرو غذا صبر کنید و از طرفی می خواهید زودتر بخوابید، می توانید غذای خاص را از مسئولین درخواست نمایید. انواع متعددی از مواد غذایی متناسب با شرکت هواپیمایی مانند غذاهای فاقد گلوتن را می توانید انتخاب کنید، اما توجه داشته باشید که قبل از انجام پرواز از موجود بودن این مواد غذایی مطمئن شوید.


تقاضای غذای خاص خطوط هوایی



مصرف بیش از معمول آب

کارشناسان سلامت توصیه می کنند که در طول پرواز بیشتر از حالت معمولی آب بنوشند، زیرا سفر باعث می شود که در معرض کم آبی قرار بگیرید. پس نوشیدن آب را در طول مسافرت های هوایی فراموش نکنید و اصلاً منتظر نشوید که با احساس تشنگی از میهماندار مقداری آب برای نوشیدن درخواست کنید.


مصرف بیش از معمول آب



اجتناب کردن از نوشیدن کافئین

کافئین میزان انرژیتان را بالا می برد، بدنتان را تحریک می کند و آن را بیشتر در معرض کم آبی قرار می دهد. 


اجتناب کردن از نوشیدن کافئین



نوشیدن جایگزین چای سبز

چای سبز بدون کافئین جایگزینی بسیار مناسب برای دیگر نوشیدنی ها در طول پرواز می باشد. نوشیدن چای سبز از بروز پدیده جت لگ جلوگیری می کند.


نوشیدن جایگزین چای سبز



پوشیدن لباس های گشاد

در حالیکه از شلوار ورزشی نمی توان به عنوان لباس ورزشی استفاده کرد، اما پوشیدن لباس های راحت و گشاد یک ایده خوب در سفرهای هوایی به خصوص پروازهای طولانی است. برای مردان شلوار جین و تی شرت و برای بانوان ساق و ژاکت می تواند بهترین انتخاب باشد.


پوشیدن لباس های گشاد



پوشیدن لایه ها

پروازهای طولانی به معنای سپری کردن مسافتی بسیار طولانی و رفتن از مکانی به مکان دیگر با شرایط آب و هوایی بسیار متفاوت می باشد. به عنوان مثال ممکن است شما از مکانی با آب و هوای گرم به سمت مقصدی با درجه حرارت پایین و سرد سفر کنید، در اینجا پوشیدن یک تی شرت و آوردن یک ژاکت بسیار سنگین اصلاً شیوه مناسبی نخواهد بود، به دلیل اینکه بدن به شرایط هوایی خاصی عادت کرده و باید تنظیم میزان درجه حرارتش با اصول انجام شود، به عنوان مثال شما می توانید یک تی شرت با یک سوئی شرت سبک را برای مسیر پروازتان انتخاب کنید و سپس با رسیدن به مقصد یک ژاکت مناسب را بپوشید. 


پوشیدن لایه ها



نکاتی موثر برای داشتن سفر حرفه ای با هواپیما


کارهایی که خدمه پرواز آرزو می کنند تا مسافران انجام ندهند



همراه داشتن یک شال

یک شال می تواند در طول مدت سفر برای شما بسیار کارآمد باشد، می توانید از آن به عنوان پتو، بستن قسمت پایین کمر و پوشیدن استفاده نمایید. مسافرین متخصص، با این وسیله مطلوب عهدی دیرینه دارند و در تمام سفرهایشان از آن استفاده می کنند.


همراه داشتن یک شال



همراه داشتن یک بالش گردنی

مطمئناً بالش گردنی از داغ ترین و مورد نیازترین ملزومات سفر نیست، اما استفاده از آن مطمئناً برای گردنتان بسیار خوشایند خواهد بود. این وسیله مناسب علاوه بر اینکه گردنتان را در وضعیت فیزیکی مناسبی قرار می دهد، به شما برای تجربه خوابی آرامش بخش کمک می کند.


همراه داشتن یک بالش گردنی



به همراه داشتن پشتیبان کمر 

اغلب صندلی هواپیماها به صورت منحنی طراحی شده اند، صندلی ها با شکل طراحی سی مشکلی ایجاد نمی کنند، اما بیشتر این طراحی شبیه اِس می باشد که برای ستون فقرات انسان ضرر دارد و باعث می شود مسافرین در ناحیه پشت و گردن احساس درد و ناراحتی کنند. قرار دادن بالشت، پتو یا شال در پشت صندلی این منحنی را خنثی کرده و ستون فقرات را در حالت طبیعی نگه می دارد.


به همراه داشتن پشتیبان کمر



همراه داشتن گوشگیر

در طول پرواز سر و صدای ایجاد شده توسط موتور هواپیما و صداهای کلی باعث ایجاد استرس می شود. با استفاده از هدفون سر یا گوشگیر نه تنها می توانید از سر و صدا موتور هواپیما در امان باشید، بلکه می توانید در محیطی آرام و به دور از صداهای مزاحم مانند گریه نوزادان و صدای میهمانداران در هنگام پذیرایی خوابی آرامش بخش را تجربه نمایید.


همراه داشتن گوشگیر



همراه داشتن چشم بند

شاید استفاده از چشم بند در هنگام پرواز تملق آمیز نباشد، اما این وسیله کوچک کمک شایانی به کاهش جت لگ و تنظیم نور شبانه روز برای هماهنگ کردن بدن با مقصد خواهد بود. این وسیله کوچک همچنین شما را برای خواب آماده می کند و باعث می شود برای بیدار باش و سرو صبحانه در سحرگاه اذیت نشوید و به خواب لذت بخشتان ادامه دهید.


همراه داشتن چشم بند



انجام ورزش های نشسته

اگر پوشیدن جوراب های فشرده برایتان طاقت فرساست، می توانید با انجام دادن چند حرکت ورزشی ساده در حالت نشسته همان تاثیر را ببینید. در خطوط هواپیمایی مانند کوآنتاس (Qantas) و ویرجین Virgin این تمرینات آموزش داده می شوند و کوآنتاس انجام ها آن را هر سه یا چهار دقیقه در ساعت توصیه می کند. این ورزش ها شامل بلند کردن پاها از زمین تا ارتفاع چند سانتی متری و چرخاندن آنها حول یک دایره فرضی، نگه داشتن پاشنه پاها بر روی زمین و خم شدن به سمت پاها برای تلاش به لمس آنها در حد ممکن و حرکت دادن شانه ها به سمت جلو و عقب می باشد.


انجام ورزش های نشسته



همراه داشتن شارژر همراه

پرواز باعث تخلیه باتری گوشی می شود، در حالکه شما به تلفن همراهتان برای بازی کردن، فرستادن پیام کوتاه، چک کردن شرایط آب و هوا، ترافیک و یا تاخیرها نیاز دارید. برای جلوگیری از بروز این مشکل، قبل از انجام پرواز از پر بودن شارژ باتری موبایلتان مطمئن شوید و یا یک شارژر همراه (پاور بانک) به همراه خود داشته باشید.


همراه داشتن شارژر همراه



باز کردن پنجره 

نشستن در کنار پنجره نه تنها حس خوبی را به شما القا می کند، بلکه می توان از پنجره به عنوان یک تکیه گاه خوب برای پرواز استفاده کرد. اما به این معنا نیست که نشستن در این مکان مشکلی در دریافت نوشیدنی برایتان ایجاد کند و تنها ممکن است کمی در رفتن به دستشویی دچار مشکل شوید.


باز کردن پنجره



نشستن در کنار بال ها 

بسیاری از کارشناسان معتقدند که صندلی های کنار هواپیما به دلیل نزدیک تر بودن به مرکز گرانش هواپیما تلاطم کمتری را تجربه می کنند.


نشستن در کنار بال ها



پوشیدن کفش های مناسب

در چنین مواردی پوشیدن کفش ها محکم و جلو بسته می توان بهترین همراه برای شما یاشد. با پوشیدن کفش های مناسب در شرایط آتش سوزی یا در هنگام وقوع سانحه می توانید سریع تر بر روی آثار تخریب و خرده شیشه ها حرکت کنید.


پوشیدن کفش های مناسب



منبع: businessinsider






نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید