• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 17 مکان برتر دنیا از نظر زیبایی و حیات وحش

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۰/۱۹   تعداد بازدید : 10550   گروه مطلب : ایده های سفر

مولوکای، هاوایی (MOLOKAI, HAWAII)
برخی معتقدند که مولاکای شبه جزیره هاوایی در 50 سال گذشته است، اما بنا به گفته برخی دیگر این مکان جاییست که جهان در آینده می کوشد، شبیه آن باشد. این جزیره در یک توده بکر و دست نخورده 16.09 کیلومتری گسترش یافته و دارای یک خط ساحلی به طول بیش از هزاران کیلومتر، آبشارهای پنهان شگفت انگیز، ویرانه های باستانی و میراث بومی هاوایی می باشد. حال شاید این سوال در ذهنتان پیش بیاید که این جزیره رویایی چه چیزی ندارد؟ در جواب باید گفت حتی یک چراغ قرمز.

مولوکای، هاوایی (MOLOKAI, HAWAII)


پارک ملی جَسپِر، آلبرتا، کانادا (JASPER NATIONAL PARK, ALBERTA, CANADA)
جَسپر بزرگترین پارک ملی کاناداست که در رشته کوه های راکی قرار گرفته است و به معنای واقعی، حیات وحش را نشان می دهد. تعداد قابل توجهی گل سانتوره (از خانواده گل گندم) از طریق آب های آبی رودخانه آتاباسکا Athabasca در امتداد این سرزمین رام نشده در غرب آلبرتا (Alberta) در حال حرکت بوده و مسیری مابین دره های ناهموار و بسیار مناسب برای انجام فعالیت هایی مانند پیاده روی، عکسبرداری و کاوش را به وجود آورده اند.

پارک ملی جَسپِر، آلبرتا، کانادا (JASPER NATIONAL PARK, ALBERTA, CANADA)


کوه رورایما، ونزوئلا (MOUNT RORAIMA, VENEZUELA)
رشته کوه های پورایما توسط کاشفان قدیمی اروپا کشف شده اند. این کوه های سندان شکل (سندان ابزاری فلزی است که آهنگران، مسگران و نعلبندان اشیاء را بر آن می کوبند و یا آهن پاره‌ها را با پتک بر روی آن صاف می کنند) از بین جنگل های بارانی و نقطه اتصال برزیل، گویان (Guyana) و ونزوئلا سر برافراشته اند. با بالا رفتن از این کوه مرتفع، می توانید احساس رویایی لمس ابرهای ضخیم را تجربه نمایید و چشم انداز نفس گیر مراتع و دشت های بدون درخت را نظاره گر باشد.

کوه رورایما، ونزوئلا (MOUNT RORAIMA, VENEZUELA)


پارک ملی کنیون لندز، یوتا (CANYONLANDS NATIONAL PARK, UTAH)
با پیاده روی بر روی سنگ های شگفت انگیز در امتداد دره های یوتا می توانید مجسمه بی نظیر واقع در ورودی پارک را نظاره گر باشید. این یک زمین سه بعدی است که از سنگ های صاف، رودخانه های دوقلو، باغ های گیاهان وحشی و خودرو، مراتع پنهان و رنگ های بی نظیر تشکیل شده است.

پارک ملی کنیون لندز، یوتا (CANYONLANDS NATIONAL PARK, UTAH)


پرو جنوبی (SOUTHERN PERU)
سالیانه در حیطه کنترل پرو شترهای بی کوهان وحشی با پشم های بلند در گِرَن چاکی (Gran Chaccu) دیده می شوند، این یک رویداد چیدن پشم سالانه است که ریشه در سنت اینکا Inca دارد. این دسته از چهار پایان گردن دراز که از تیره شترهای لامای آمریکای جنوبی و شترهای آلپاکا alpacas هستند و به خاطر داشتن پشم های قیمتی که از آنها در ساخت با کیفت ترین الیاف های طبیعی جهان استفاده می کنند، بسیار ارزشمندند. در این موسم از سال دامداران این چهارپایان وحشی را محاصره می کنند و پشمهای آنها را می چینند. هنگامی که فرآیند پشم چینی تمام شده حیوانات مجدداً آزاد و به سمت تپه ها روانه می شوند.

پرو جنوبی (SOUTHERN PERU)


ایالت جوجوی، آرژانتین (JUJUY PROVINCE, ARGENTINA)
ایالت جوجوی در قسمت شمال غربی آرژانتین کشوری است که بیایان های، سرزمین های هموار، مکان های خشک و مناطق چشمگیری را به هم متصل می کند. در این سرزمین خارق العاده همواره نور، رنگ و سایه ها در حال تغییراند، این تغییرات شگفت انگیز خود عامل تشبیه این مکان نفس گیر به بهشت عکاسان شده است. تصویر مربوط به دشت های نمک قابل توجه باغ های سالیناس (Salinas) که به شکل استخرهای مستطیلی استخراج شده اند، می باشد.

ایالت جوجوی، آرژانتین (JUJUY PROVINCE, ARGENTINA)


جزایر فارو، دانمارک (FAROE ISLANDS, DENMARK)
در قسمت پایین ورودی کوه های محصور، یک دهکده با خانه هایی با سقف های پوشیده از چمن یک ناحیه مرموز را در جزایر فارو دانمارک اشغال کرده است. این جزیره تنها یکی از 18 جزایری است که در اثر حرکت باد به وجود آمده و مجمع الجزایری دور افتاده که در فاصله 321 کیلومتری سواحل اسکاتلند قرار گرفته اند.

جزایر فارو، دانمارک (FAROE ISLANDS, DENMARK)


دره انگادین، سوئیس (ENGADINE VALLEY, SWITZERLAND)
درخشندگی الماس گونه دره انگادین مانند یک آهنربا در جذب گردشگران به این منطقه از سوئیس در طی بیش از 3 قرن عمل می کند. در طی روزهای سرد زمستان تابش نور خورشید بر روی بلورهای یخ و انعکاس آن نمایشی محسور کننده و چشم نواز را در این منطقه ایجاد می کند. تصویر مربوط به سنت موریتز S.t Moritz پوشانده شده از برف در زمستان می باشد. 

دره انگادین، سوئیس (ENGADINE VALLEY, SWITZERLAND)


پارک ملی دریاچه پلیتویک، کرواسی (PLITVICE LAKES NATIONAL PARK, CROATIA)
در اعماق مرکز کرواسی، در محل کهن رشته کوه های دیناریکز (رشته کوه های شرق آلپ که در امتداد سواحل دریای آدریاتیک گسترده شده)، جریان آب و صخره ها سرزمینی چشم گیر برای سقوط دریاچه ها به وجود آورده اند، که به نام پارک ملی پلیتویک مشهور است. مسیرهای چوبی خارق العاده پیاده روی در این مکان بی نظیر هر ساله بیش از 1 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کنند. افراد زیادی این مکان شگفت انگیز را برای کشف زیبایی های آبشارها، رودخانه ها، غارها و دریاچه های به هم پیوسته اش انتخاب می نمایند.

پارک ملی دریاچه پلیتویک، کرواسی (PLITVICE LAKES NATIONAL PARK, CROATIA)


معرفی 17 مکان برتر دنیا از نظر زیبایی و حیات وحش



دره نیل، مصر (NILE VALLEY, EGYPT)
در مقابل بسیاری از سفرهایش از میان شمال آفریقا، دره نیل از وسط بیابان عبور می کند، اما تصویر مربوط به رودخانه 209 کیلومتری بین شهر اَسوان (Aswan) و لاکسر (Luxor) است، جاییکه محل قرار گرفتن معبد کارناک (Karnak) می باشد. ساخت این معبد که در این تصور به چشم می خورد در حدود 2000 سال قبل از میلاد شروع و در امتداد رود نیل ساخته شد. 

دره نیل، مصر (NILE VALLEY, EGYPT)


منطقه سامبورو، کنیا (SAMBURU DISTRICT, KENYA)
در قسمت شمالی کوه های کنیا، ناحیه کنیا از ارتفاعات جنگلی به بیابان های رنگارنگ تبدیل شده است. این بیابان ها به طول بیش از 241 کیلومتر در امتداد کشور و قبل از انجام خونریزی ها در داخل کویر تورکانا (Turkana Desert) گسترش یافته اند. از این منطقه به عنوان وطن سنتی مردم سامبورو یاد می شود، جاییکه مردم برای ورود به آن صورت و موهایشان را برای نشان دادن نماد چهره های اخروی با گِل رس می پوشانند.

منطقه سامبورو، کنیا (SAMBURU DISTRICT, KENYA)


ساحل اِسکِلِتون، نامبیا (SKELETON COAST, NAMIBIA)
ساحل اِسکلتون با طول بیش از 482 کیلومتر در امتداد سواحل نامبیا گسترش یافته و از آن می توان به عنوان یکی از بکرترین مناطق کره زمین یاد کرد. با وجود اینکه قسمتی از این ساحل برهوت و مرگبار است اما به دلیل داشتن ویژگی های خارق العاده ای مانند قرار دادن دسته هایی متفاوت از موجودات دریایی شگفت انگیز، مخلوقات و خزندگان بیابان و حیواناتی که در زمین هموار زندگی می کنند، دارای حیات وحشی بسیار غنی می باشد. در اینجا پنگوئن آفریقایی در آب های درخشان جزیره مِرکوری (Mercury) به دنبال تغذیه خود می گردد.

ساحل اِسکِلِتون، نامبیا (SKELETON COAST, NAMIBIA)


غارهای داویت گاریجا، گرجستان (DAVIT GAREJA CAVES, GEORGIA)
در ارتفاعات صخره های ناهموار مرز شرقی گرجستان با جمهوری آذربایجان، غارهای داویت گاریجا قرار گرفته اند. این غارها جایگاه 19 صومعه قرون وسطایی می باشد که می توان از آنها به عنوان شاهکارهای هنری گرجستان یاد کرد. هر کدام از این غارها به تنهایی دارای نزدیک به 5000 خانه راهب می باشند. راهبان هنوز هم از یکی از این غارها به عنوان صومعه استفاده می کنند و در این مکان خلوت، ساکت و متروکه به خواندن و سرودن آهنگ می پردازند. برای سفر به گرجستان و بازدید از این غارها در سایت توریستگاه ارزان ترین قیمت تور تفلیس را آنلاین خرید نمایید.

غارهای داویت گاریجا، گرجستان (DAVIT GAREJA CAVES, GEORGIA)


دره گانگتِی، بوتان (GANGTEY VALLEY, BHUTAN)
دره گانگتِی در قسمت دامنه های غربی کوه های سیاه و در منطقه نفس گیر و کمی شناخته شده بوتان قرار گرفته است. این دره با شیبی ملایم و بدون درخت می باشد. صومعه گانگتِی که در قرن هفدهم ساخته شد و هم اکنون جایگاه برگزاری مراسم رقص ماسک و مراسم مذهبی سالیانه سِچو (Tsechu) می باشد، در این دره قرار گرفته است. 

دره گانگتِی، بوتان (GANGTEY VALLEY, BHUTAN)


جزیره بُوهول، تپه های شکلاتی، فیلیپین (BOHOL ISLAND CHOCOLATE HILLS, PHILIPPINES)
می توان از تپه های مخروطی شکلات بوهول در فیلیپین به دلیل داشتن تقریباً 1776 پوشش چمنی و گنبدهای مرجانی آهکی تقریباً یکنواخت به عنوان سرزمینی شگفت انگیز و پر رمز و راز در طبیعت یاد کرد. این جزیره در بیشتر روزهای سال با شاخ و برگ سرسبز و باطراوت درختان پوشانده شده اما در خشک ترین ماه سال هم قطرات باران در این منطقه مانند قطرات غول پیکر شکلات می باشد.

جزیره بُوهول، تپه های شکلاتی، فیلیپین (BOHOL ISLAND CHOCOLATE HILLS, PHILIPPINES)


غارهای وایتامو، نیوزلند (WAITOMO CAVES, NEW ZEALAND)
یکی از این غارها در امتداد رودخانه وایتامو و در قسمت شمالی جزیره نیوزلند قرار گرفته و به دلیل انعکاس نور آبی خاص و وهم آور ناشی از درخشش ستارگان، به عنوان غار کرم شب تاب نیز مشهور است. غار کرم شب تاب و دیگر غارهای وایتامو از سال 1880 به عنوان یک جاذبه و منبع شگفتی مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. در این غارها می توان تب و تاب جهان دگرمادی را با لیسه های حشره های قارچ که تنها در بخش هایی از استرالیا و نیوزلند قابل مشاهده اند، درک کرد. 

غارهای وایتامو، نیوزلند (WAITOMO CAVES, NEW ZEALAND)


دریای وِدِل، قطب جنوب (WEDDELL SEA, ANTARCTICA)
بازدید از دریای وِدِل در قسمت پایینی جهان نیازمند داشتن حس ماجراجویی بسیار قوی و سالمی است. اکثر توریست ها با کشتی از نوک آمریکای جنوب حرکت می کنند و پس از عبور از یک گذرگاه طوفانی به این مکان می رسند. در طی این سفر آنها می توانند تجربه ای باورنکردنی که شاید فقط یک بار در طول عمرشان اتفاق بیفتد را امتحان کنند و از نزدیک شاهد تغییرات در ورقه های یخ و حیات وحش بکر در یکی از دور افتاده ترین مناطق کره زمین باشند. تصویر مربوط به جزیره جورجیای جنوبی است.

دریای وِدِل، قطب جنوب (WEDDELL SEA, ANTARCTICA)


منبع: nationalgeographic





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید