کائوسم رای یت، گنجینه ملی تایلند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۳/۳۱   تعداد بازدید : 9578   گروه مطلب : دیدنی ها

پارک ملی کائوسَم رای یُت، تایلند 



این پارک دریایی با طبیعت مسحور کننده خود در استان پِرِچوآپ کایری کان و روبروی خلیج تایلند واقع شده است و سالانه هزاران توریست را به خود جذب می کند. این پارک در دل کوهستان قرار دارد، جائیکه صدها تپه آهکی از دل خاک سر برآورده و منظره منحصر به فردی را ایجاد می کنند. کائوسَم رای یُت دارای فضای سبز زیبا، گونه های مختلف حیات وحش، جزایر و سواحل ماسه ای بدیع و تماشایی، مسیرهای پیاده روی و نقاطی با چشم اندازهای سراسر نما می باشد، اما پرطرفدارترین و شگفت انگیزترین منطقه این پارک، پرِیا ناکُان است، غاری بسیار بزرگ که نور خورشید با عبور از حفره سقفش، حال و هوایی خاص و غیر مادی به آن می بخشد. در این غار یک آلاچیق سلطنتی نیز ساخته شده است که نماد زیبایی، از تلاقی فرهنگ و طبیعت می باشد. 
چرا برویم؟
این پارک دارای نقاط دیدنی فراوان، مسیر های پیاده روی زیبا و رویایی و حیواناتی نظیر فیل وحشی، میمون داسکی لیف، پرندگان آبزی و غیره می باشد.
چه موقع برویم؟
در تمام طول سال. اگر برای دیدن حیوان خاصی به این پارک می روید، حتما پیش از رفتن، اوضاع را بررسی کنید. به طور مثال می توانید پرندگان آبزی مهاجر را در ماه های ژانویه و فوریه ببینید.
چگونه برویم؟
دسترسی به پارک بسیار ساده است. می توانید با اتوبوس از هوهین که در 60 کیلومتری پارک قرار دارد و یا از بانکوک در عرض سه ساعت خود را به پارک برسانید.



























  • 1 0

    نقّاش وجود این همه صورت که به پرداخت تا نقش به بینی و مصوّر بپرستی هر نقش بدیع که آمدت پیش جز مبدع او در او میندیش هر اثری و هر بنائی هنر دستان خالق آن اثر و بنا را نشان میدهد و طبیعت و انسان نیز آینۀ تمام نمای آفرینندۀ خویش است.که خدا در قرآن بعد از اینکه آفرینش انسان را بیان میکند ،میفرماید ،فتبارک الله احسن الخالقین.

در مورد این مطلب نظر دهید
محبوبترین مراکز دیدنی
محبوبترین دیدنی های ایران
عضویت در خبرنامه توریستگاه