• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  منطقه صلاح الدین کلا شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  منطقه صلاح الدین کلا شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  منطقه صلاح الدین کلا شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  منطقه صلاح الدین کلا شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  منطقه صلاح الدین کلا شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  منطقه صلاح الدین کلا شهرستان مازندران استان نوشهر


منطقه صلاح الدین کلا

نام مرکز دیدنی

Salah ol Din Kola

نوع مرکز دیدنی

منطقه و میدان

شهرستان

نوشهر

ناحیه

اطراف شهر

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان نوشهر، منطقه صلاح الدین کلا

معرفی منطقه صلاح الدین کلا
اکثر مناطق استان مازندران از مقاصد گردشگری محبوب شمال کشور هستند که به دلیل مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. روستای صلاح الدین کلا یکی از مناطق دیدنی در شهرستان نوشهر این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید. 
منطقه صلاح الدین کلا دارای امکانات خوبی برای زندگی است و از سمت شمال به دریا، از جنوب به مناطق تاج الدین کلا، پی کلا، ملا کلا، از غرب به پارک جنگلی سیسنگان و از سمت شرق به منطقه ونوش محدود می شود. نام اصلی و قدیمی این روستا "سرین کلا" به معنای مکان واقع شده در بلندی است. بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳9۵، جمعیت آن ۲593 نفر بوده است. البته به دلیل وجود مناطق گردشگری در ایام تابستان و تعطیل سال جمعیت این روستا افزایش می یابد. 
قرار گرفتن منطقه صلاح الدین کلا بین شهر نوشهر و رویان (فاصله 25 کیلومتری تا شهر نوشهر) و نزدیکی آن به پارک جنگلی سیسنگان (فاصله 1 کیلومتری)، نزدیکی آن به دریا، وجود دریاچه بزرگ آویدر در این منطقه، فاصله 30 کیلومتری تا جاده چالوس و فاصله 100 کیلومتری با جاده هراز، باعث شده تا منطقه صلاح الدین کلا دارای موقعیت خاص و ویژه ای باشد و گردشگران و سرمایه گذاران بسیاری را مانند روستاهای مجاور (روستای توسکاتک)، به خود جلب کند. صلاح الدین کلا منطقه ای جذاب برای خرید ملک و ویلا است و همین امر باعث شده کیفیت زندگی در این منطقه نسبت به مناطق مشابه خود افزایش چشمگیری داشته باشد. شهرک های جنگلی احداث شده در این منطقه مانند شهرک صلاح الدین کلا، شهرک آزالیا، شهرک آقابزرگ، شهرک ستاره شمال، شهرک باغ چای، شهرک شالی، شهرک زنبق، شهرک ساحلی متعلق به شرکت هواپیمایی و شهرک ساحلی سیسنگان نشان دهنده محبوبیت این منطقه در میان سرمایه گذاران می باشد. 
از امکانات رفاهی این منطقه می توان به مجموعه استخر، سونا، جکوزی، زمین فوتبال و … اشاره کرد. منطقه صلاح الدین کلا همچنین دارای پمپ بنزین، کلانتری، رستوران ها و فست فودهای مختلف، هایپرمارکت و ساحل دریای بسیار دیدنی است که بازدید از آن شما را ناامید نخواهد کرد.

جاذبه های گردشگری
از جمله مکان های دیدنی نزدیک این روستا می توان به دریاچه ارواح (دشت ممرز)، سد خاکی آویدر (آبندون)، پارک جنگلی سیسنگان، دره همیشکر، جنگل چالک، تپه پشت کا و جاده میره اشاره کرد. از دیگر جاذبه های نزدیک روستا، سد آویدر است که در ۳۰ کیلومتری نوشهر قرار گرفته و به عنوان دریاچه یا سد آبیدر یا سد صلاح الدین کلا نیز شناخته می شود. 

بهترین زمان برای بازدید از منطقه صلاح الدین کلا
منطقه صلاح الدین کلا یک منطقه چهارفصل است و هر زمان از سال که به اینجا بروید، محو زیبایی فضای دلنشین آن خواهید ‌شد. با این حال، در فصل تابستان هوا شرجی و گرم می شود، در پاییز هوا بسیار خنک است و در اواخر این فصل رو به سردی می رود. بنابراین اوایل این فصل یکی از بهترین زمان های سفر به منطقه صلاح الدین کلا می باشد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به منطقه صلاح الدین کلا

تفریحات نزدیک به منطقه صلاح الدین کلا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

اپلیکیشن توریستگاه را نصب کنید