• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  پیست اسکی شمشک شهر تهران استان تهران
  •  پیست اسکی شمشک شهر تهران استان تهران
  •  پیست اسکی شمشک شهر تهران استان تهران
  •  پیست اسکی شمشک شهر تهران استان تهران
  •  پیست اسکی شمشک شهر تهران استان تهران
  •  پیست اسکی شمشک شهر تهران استان تهران
  •  پیست اسکی شمشک شهر تهران استان تهران


پیست اسکی شمشک

نام مرکز دیدنی

Shemshak Ski Resort

نوع مرکز دیدنی

ورزش های هیجانی

استان

شهرستان

تهران

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

3 الی 5 ساعت

ساعت بازدید

ماه های سرد سال از ساعت 8:00 الی 22:00

نرخ قیمت ورودی

لوکس

متوسط قیمت بلیط

135،000 تومان

آدرس

استان تهران، اتوبان بابایی، جاده لشکرک، جاده اوشان فشم، دربندسر، شمشک

پیست اسکی شمشک در سال 1327 در 57 کیلومتری شرق تهران در شهر شمشک از توابع شمیرانات آغاز به کار کرد. اولین تله اسکی در سال 1337 در این پیست نصب شد و در سال 1375 این پیست توانست از سوی فدراسیون جهانی اسکی به عنوان پیست بین المللی تاییدیه دریافت کند. پیست اسکی شمشک دومین پیست بین المللی تهران بعد از دیزین می باشد. فعالیت این پیست از آذر ماه شروع می شود و تا 13 فروردین ادامه می یابد. ارتفاع بالاترین نقطه پیست 3050 متر از سطح دریاست و ارتفاع پایین ترین نقطه پیست 2550 متر بالاتر از سطح دریاست.

امکانات پیست اسکی شمشک

پیست اسکی
در حال حاضر مجتمع بین المللی پیست شمشک دارای 4 پیست می باشد:

1. پیست مبتدی: محلی برای آموزش اسکی و ورزش های برفی به مبتدیان است که روی یک تپه کوچک در پایین دامنه کوه  واقع شده و یک تله اسکی کوتاه برای جابه جایی گردشگران از پایین پیست به یالای پیست به آن اختصاص داده شده است.
2. پیست آفتاب: این پیست در قسمت قله کوه قرار دارد و مسیرهای اسکی در آن با شیب تند و بسیار دشوار می باشد. طول روز تا ساعت 17 فعال است و با تاریک شدن هوا به کار خود پایان می دهد.
3. پیست مهتاب: با طول 1950 متر طولانی ترین پیست شمشک به شمار می رود.
4. پیست شب: این پیست 950 متر طول دارد و با رنگ زرد نورپردازی شده و از ساعت 6 بعد از ظهر الی 22 در شب هایی که هوا صاف است امکان استفاده را به ورزشکاران و گردشگران می دهد. از آنجایی که این پیست در پایین دامنه کوه واقع شده مسیر اسکی در آن آسان می باشد و همگان می توانند از آن لذت ببرند.

تله سیژ
این پیست دارای دو تله سیژ می باشد. یک تله سیژ که شما را از ورودی پیست تا قله می برد و تله سیژ دیگری که شما را از قله تا پایین قله بر می گرداند.

تله اسکی
این پیست دارای 4 تله اسکی می باشد. که 2 دستگاه  آن چکشی و دو تای دیگر بشقابی هستند. دو  تله اسکی چکشی مخصوص حمل گردشگران مبتدی است. یک تله اسکی برای حمل گردشگران از میانه کوه به سمت قله است و یک تله اسکی که از میانه کوه تا رستوران گردشگران را پایین می آورد.

امکانات رفاهی 
فروشگاه کرایه تجهیزات اسکی، کافی شاپ، چهار رستوران که یکی در قله قرار دارد. سرویس بهداشتی که نزدیک ورودی پیست است، پارکینگ و مسجد از سایر امکانات رفاهی پیست می باشند.

هتل های شمشک
هتل جهانگردی شمشک: این هتل در قبل از انقلاب برای خاندان پهلوی ساخته شده بود و وسایل مخصوص خانواده سلطنتی مانند پیانوی ملکه و میز بیلیاردی که مقامات دربار دور آن روزگاری بازی می کردند هنوز موجود می باشد. به دلیل سرد بودن هوای منطقه در فصل تابستان هیچ گونه وسایل سرمایشی در محل هتل وجود ندارد. این هتل 17 اتاق و 4 سوئیت دارد. در واقع این هتل ها مسافرخانه هایی دو ستاره هستند که امکانات رفاهی لازم را در سفر برای مسافران فراهم می آورند.

هتل جهانگردی پیست اسکی شمشک 
این هتل دارای امکانات صبحانه و اینترنت می باشد و در کنار پیست قرار دارد. می توان به صورت مستقیم از هتل به داخل پیست وارد شد. اتاق های سه تخته هتل شمشک دارای دو تخت و یک کاناپه تخت خواب شو می باشند
امکانات:

هتل بارین (گل یخ) شمشک
این هتل معماری اش بر اساس طرح خانه های اسکیمویی است و اتاق های هتل همه سوئیت هستند که باید از قبل رزرو شوند. این هتل حدود 5 دقیقه از پیست فاصله دارد.

مسیر دسترسی
از اتوبابان شهید بابایی وارد جاده لشکرک شده و به سمت زرد بند برانید بعد از حاجی آباد به اوشان فشم می رسید بعد از فشم، میگون و سپس شمشک قرار دارد.
وسایل نقلیه عمومی در برای رفتن به پیست پیشنهاد نمی شود مگر اینکه از تورهای اسکی که به همین منظور گردشگران را به پیست اسکی می برند استفاده فرمایید.

هزینه های پیست شمشک: 
شنبه تا چهارشنبه:  
پیست روزانه 135،000 تومان
پیست شب : 85،000 تومان
بلیط کامل (روز و شب): 155،000 تومان

پنج شنبه ، جمعه و روزهای تعطیل:
پیست روزانه 155،000 تومان
پیست شب : 105،000 تومان
بلیط کامل (روز و شب):  170،000 تومان


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به پیست اسکی شمشک

دیدنی های نزدیک به پیست اسکی شمشک

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید