• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  امامزاده سید اسماعیل شهرستان تهران استان تهران
  •  امامزاده سید اسماعیل شهرستان تهران استان تهران
  •  امامزاده سید اسماعیل شهرستان تهران استان تهران
  •  امامزاده سید اسماعیل شهرستان تهران استان تهران


امامزاده سید اسماعیل

نام مرکز دیدنی

Emamzadeh Seid Esmaeel Shrine

نوع مرکز دیدنی

مکان مذهبی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

بازار تهران

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 9:00 الی22:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، چهارراه مولوی، خیابان مصطفی خمینی، کوچه غفاری، کوچه سید اسماعیل

امامزاده سید اسماعیل قدیمی ترین امامزاده در تهران و از نوادگان امام دهم، امام هادی(ع) می باشد.

معماری امامزاده سید اسماعیل
امامزاده سید اسماعیل با صحنی به مساحت 22 متر در 35 متر در زمان محمد شاه قاجار بازسازی شد. این امامزاده دارای یک گنبد، دو گلدسته، یک صحن، رواق، ضریح و مسجد به علاوه یک آب انبار به مساحت 1600 متر می باشد. دربی که بر روی خود مرقد است یک درب منبت کاری قدیمی با کتیبه های نستعلیق بر روی دو طرف مرقد است که با خط ثلث نام بانی امامزاده به نام حسین بن پیر علی حداد تهرانی در سال 886 هجری قمری در زمان حکومت آق قویونلوها را نشان می دهد. کاشی های طلایی رنگ مرقد نیز مربوط به قرون 7 و 8 هجری قمری است. این نشان دهنده این است که در قرن هفتم ساخت مرقد و بقعه آغاز شده و در سال 886 هجری قمری با گذاشتن در بر روی ضریح کار آن به پایان رسیده است. در قرن 13 هجری قمری مناره هایی برای بقعه ساخته شده. در سال 1261 میرزا موسی وزیر، آب انباری به مساحت 1600 متر در ملک شخصی خود ساخته و وقف امامزاده می کند. در سال 1262 گنبد جدیدی روی بقعه ساخته می شود و برای بقعه مناره هایی در نظر گرفته می شود و با ساختن مسجد و صحن امامزاده تکمیل می گردد. امامزاده سید اسماعیل در سال 1382 الی 1383 مرمت شد. این امامزاده سه ورودی دارد، ورودی اصلی آن مقابل سردر آب انبار سید اسماعیل در بازارچه سید اسماعیل قرار گرفته است که به میدان سید اسماعیل راه دارد. امامزاده از سمت غرب دارای یک ایوان و دو مناره است. در هر دو طرف ایوان، سه ایوان کوچک به موازات صحن قرار دارد. بدنه ایوان غربی دارای کاشی کاری های زیبا و هماهنگ با گنبد است. دو ورودی دیگر به کوچه های فرعی راه دارند. که یکی در شمال صحن امامزاده در بازارچه و کوچه سید اسماعیل و یکی در جنوب صحن امام زاده  که در بازار حضرتی واقع شده است.

ثبت ملی 
امامزاده سید اسماعیل تهران در مورخه 11/11/1334به شماره 409 به ثبت ملی رسید.

دسترسی به امامزاده
وسیله نقلیه شخصی: بعد از عبور از چهارراه مولوی وارد خیابان مصطفی خمینی شده و در نزدیکی کوچه غفاری ماشینتان را پارک کنید و پیاده چند دقیقه ای طول می کشد تا خودتا را به امامزاده برسانید.
دسترسی با اتوبوس: با خط  2 اتوبوس های بی آر تی می توانید اتوبوس های آزادی-خاوران را سوار شوید و در ایستگاه مولوی پیاده شوید 300 متر تا امامزاده پیاده روی دارید. از خط 7 بی آر تی هم می توانید استفاده کنید و در ایستگاه مولوی شمالی پیاده شده و تا کوچه سید اسماعیل را ده دقیقه ای پیاده روی فرمایید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به امامزاده سید اسماعیل

تفریحات نزدیک به امامزاده سید اسماعیل

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید