• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کورنیش در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  کورنیش در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  کورنیش در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  کورنیش در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  کورنیش در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  کورنیش در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  کورنیش در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  کورنیش در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  کورنیش در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  کورنیش در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  کورنیش در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  کورنیش در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  کورنیش در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  کورنیش در دوحه شهر قطر کشور دوحه


کورنیش در دوحه

نام مرکز دیدنی

Corniche

نوع مرکز دیدنی

منطقه و میدان

کشور

شهر

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

آدرس

near Alnakeel Island, Doha, Qatar

کورنیش یک تفرجگاه ساحلی زیبا است که به طول 7 کیلومتر در امتداد خلیج دوحه امتداد یافته است. این پیاده روی عریض که منظره ای عالی از آب و آسمان شهر را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد، یک مکان تفریحی محبوب برای خانواده های محلی و مسافران است. خیابان کورنیش، یک جاده اصلی به موازات منطقه کورنیش است و منطقه تجاری در حال ظهور وست بی (West Bay) دوحه را با جنوب شهر و فرودگاه بین المللی دوحه متصل می کند. در این مسیر بازدیدکنندگان همیشه دریا را در یک طرف خود می بینند در حالی که محوطه های سرسبز و یک خیابان تجاری بسیار شلوغ را در طرف دیگر خود دارند. این مکان در میان افرادی که عاشق قدم زدن، اسکیت بازی کردن و دویدن هستند بسیار محبوب است، به خصوص در عصرهای دلپذیر، می توان منظره ای نفس گیر از آسمان را دید و نگاهی به تمام بناهای روشن انداخت.
دوحه که توسط آسمان خراش ها احاطه شده، پر از هتل های زیبا، کافه ها و شاهکارهای سازه ای مانند ساختمان های دولتی است. پارک های زیبا با منطقه بازی کودکان، چمنزارهای سرسبز و خنک و تعداد قابل توجهی از مکان های دیدنی دیگر، مانند موزه هنرهای اسلامی و تئاتر ملی قطر را نیز می توان در اینجا یافت.
کورنیش در ابتدا یک پیاده روی توسعه نیافته بود و تا قبل از تلاش هایی که برای لایروبی خط ساحلی دوحه در اوایل دهه 1980 به طور گسترده انجام شد، هتل شرایتون تنها عمارت قابل توجهی بود که در آن به چشم می خورد. در دهه گذشته به دلیل شهرت دوحه، با ساخت چندین آسمان خراش در سمت شمال کورنیش، کار توسعه ساحل افزایش یافت. در حال حاضر، کورنیش یک نمونه کاریزماتیک از رونق اقتصادی است که این کشور تجربه کرده و تمایل آن برای پیشرفت و تقویت گردشگری را نشان می دهد، که این امر با بازی های آسیایی 2006 سرعت گرفت. ساختمان های مجلل، بناهای دیدنی و خیره کننده و شاهکارهای باشکوه در کورنیش یادآور شهر نیویورک است که همه بازدیدکنندگان در مدت زمان اقامت خود در دوحه برای بازدید آن ها به اینجا می آیند. 
کورنیش دوحه جذاب ترین بخش این شهر است و تنها 15 دقیقه پیاده روی از ترمینال ورودی فرودگاه فاصله دارد و با تاکسی حدود 5 تا 10 دقیقه با فرودگاه فاصله دارد. برای بازدید از کورنیش هزینه ورودی وجود ندارد، اما گردشگرانی که بین 2 پرواز در دوحه توقف می کنند، باید هزینه ویزا که تقریبا 30 دلار آمریکا (100 ریال قطر) است را برای خروج از فرودگاه و بازدید از جاذبه های دوحه مانند کورنیش پرداخت کنند. 
هتل شرایتون یک بنای تاریخی به شکل هرم های آزتک در ساحل هلالی شکل خلیج دوحه در انتهای کورنیش است. این هتل شیک تا همین اواخر تنها بنای این منطقه بود، ولی در حال حاضر ساختمان های با ابهتی در اطراف آن قرار دارد که بسیار مورد توجه هستند. همچنین پارک بسیار دلپذیر شرایتون در نزدیکی این هتل وجود دارد و از اینجاست که تفرجگاه کورنیش شروع می شود. فضای بازی کودکان، کافه و چمنزارهای سبز و خنک با فضاهای آرامش بخشی در اینجا وجود دارند که بازدیدکنندگان می توانند در آن بنشینند و از غروب خورشید زیبا لذت ببرند. وای فای رایگان هم در باغ های شرایتون در دسترس است.
در امتداد کورنیش، اسکله ای برای تماشای ماهی های کوچک موجود در آب وجود دارد و همچنین یک ساحل کوچک برای پارو زدن با قایق وجود دارد، اما شنا ممنوع است. قایق های توریستی داو در این مکان گردشگران را برای بازدید از چندین مکان دیگر که در امتداد کورنیش و جزیره درخت نخل قرار دارند سوار می کنند. این جزیره کوچک کمی دورتر از ساحل، دارای سواحل عالی برای شنا و امکانات برجسته خانوادگی، امکانات ورزش های آبی، کافه های خوب، وعده های غذایی کبابی یا قیمت مناسب و غذاهای دریایی و رستوران های معتبر است. داوها هر 10 دقیقه یک بار حرکت می کنند و سفر آن ها فقط 10 دقیقه طول می کشد.
در ادامه کورنیش، یک دهکده میراث دوحه وجود دارد، که یک موزه روباز مبتنی بر یک دهکده سنتی قطری می باشد و در آن گردشگران می توانند از تجارت مروارید، بافندگی، چاه های قدیمی، زنان بادیه پوش و نقاب دار که جواهرات را به نمایش می گذارند و حتی یک داو (قایق سنتی) را که به طور دائمی تحت تعمیر است مشاهده کنند. در مناسبت های خاص و روزهای جشنواره، دهکده میراث مرکز فعالیت مردم محلی است که مشغول بافتن و تمرین صنایع دستی فراموش شده هستند. در طول شب این مکان پر از موسیقی و رقص است. در ادامه به سمت غرب، یک سازه بتونی چشمگیر را می توان دید که کاخ امیر است و محل رسمی دولت قطر می باشد و دارای باغ های زیبا و منظره آبفشان زیبا است. 
در امتداد خیابان الکورنیش، تقریبا روبروی کاخ امیر، منطقه بندر دوحه قرار دارد که مکانی برای پهلو گرفتن تعداد زیادی از داوهای سنتی، قایق های ماهیگیری، قایق های کار و قایق های تفریحی است. این مکان که کاملا ارزش بازدید را دارد، دارای تله های ماهیگیری سنتی است و این مکان همچنین یک مکان محبوب برای ماهیگیری است که در بیشتر قسمت های کورنیش ممنوع است. 
در طرف دیگر جاده الکورنیش موزه ملی قطر قرار دارد که پس از بازسازی در دسامبر 2014 بازگشایی شد. این مکان در قسمت شرقی کورنیش واقع شده و شامل یک موزه دریایی و همچنین یک اسکله کوچک است که دارای بزرگترین داو چوبی در جهان می باشد. چندین رستوران مدرن غذاهای سنتی قطر را ارائه می دهند که در نزدیکی اسکله بسیاری از ماهیگیران و مردم محلی را به خود جذب می کنند. در ورودی این اسکله یک مجسمه مروارید برجسته وجود دارد که در آلبوم عکس همه بازدید کنندگان کورنیش دیده می شود.
رستوران راس النسا و باشگاه دوحه در انتهای کورنیش قرار دارند و با رسیدن به آنجا مسیر پیاده روی به پایان می رسد. غذاهای معتبر ایرانی با قیمت های مناسب و اتاق های استراحت به شکل کلیساهای جامع در راس النسا واقعا در میان کسانی که شب در منطقه کورنیش قدم می زنند بسیار محبوب است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به کورنیش در دوحه

تفریحات نزدیک به کورنیش در دوحه

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید