• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  معبد چایا مانکالارام شهر مالزی کشور پنانگ
  •  معبد چایا مانکالارام شهر مالزی کشور پنانگ
  •  معبد چایا مانکالارام شهر مالزی کشور پنانگ
  •  معبد چایا مانکالارام شهر مالزی کشور پنانگ


معبد چایا مانکالارام

نام مرکز دیدنی

Wat Chaiya Mangkalaram

نوع مرکز دیدنی

معبد و مقبره

کشور

ساعت بازدید

هر روز از ساعت 10:00 الی 18:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

Lorong Burma, Pulau Tikus, Georgetown

معبد چایا مانکالارام بزرگترین معبد تایلندی در پنانگ است و درست در ابتدای جالان برمه (در مسیر باتو فرینگی) قرار گرفته و با نام معبد بوپارام نیز شناخته می شود. این معبد که در سال 1845 ساخته شده، تصویری از بودا به طول بیش از ۳۲ متر را در خود جای داده که گفته می شود سومین تصویر بزرگ از بودا در جهان است. 
این مجسمه پر زرق و برق که با ردای طلایی پوشانده شده، به عنوان یک بنای یادبود برای نشان دادن آخرین موقعیت آرام بودا در هنگام مرگ ساخته شد و نماد جدا شدن او از امور دنیوی است. معبد چایا مانکالارام مکانی زیبا با پاگوداهای تزئین شده، طلا و دیوارهایی با نقاشی دیواری است و در مقابل آن معبد ساده تر دارمیکاراما (که به زیبایی در شب روشن می شود) قرار دارد. 
معبد چایا مانکالارام در زمینی به وسعت پنج جریب (که توسط ملکه ویکتوریا به عنوان نشان دادن حسن نیت برای تقویت روابط تجاری با تایلند به جامعه تایلندی هدیه شد) در ابتدا توسط یک راهب بودایی تروادای تایلندی، به نام پورتان کوات هدایت می شد.
وی که به عنوان "راهب قدرتمند" شناخته می شود، توسط مریدان خود بسیار مورد ستایش قرار گرفت و تا به امروز، فدائیان او برای احترام به وی کاسه های آسام لاکسا (asam laksa – رشته فرنگی آبگوشت ترش با پایه نارگیل) را به زیارتگاه او می آورند. معبد چایا مانکالارام به سبک معمول تایلندی با بام لبه دار و سقف براق طراحی شده است. در ورودی معبد مجسمه ناگا (اژدهای آبی جنوب شرقی آسیا) قرار دارد، در حالی که در خروجی آن می توان یک اژدهای چینی را یافت. 
این اژدها ها به دور پاهای دو مجسمه با صورت سبز و وحشتناک چنبره زده اند که شمشیرهای سنگینی را که در ورودی آن قرار دارند، حمل می کنند. ظاهرا این مجسمه ها برای دفع بازدیدکنندگان ناخواسته طراحی شده اند. مجسمه بودای خوابیده در معبد چایا مانکالارام توسط تصاویر دقیقی از یک بودا با ردای طلایی در حالت های مختلف احاطه شده است. تصور می شود که هر ژست چیزهای مختلفی را نشان می دهد؛ بودایی ها معتقدند که بودای خوابیده، به عنوان مثال، حالتی که سر او در کف دست راست و به سمت شمال است به معنای روشنگری یا نیروانا می باشد. در اطراف مجسمه غول پیکر بودا مجموعه ای از تصاویر سه بعدی طلایی نقاشی شده قرار دارد که جزئیات داستان گوتاما بودا را نشان می دهند. در زیر بودای خوابیده شیارهایی وجود دارد که در آن محفظه های حاوی خاکستر زاهدان درگذشته ذخیره می شود.
معبد چایا مانکالارام علاوه بر بودای خوابیده، دارای مجسمه های کوچکتری از "بودای آگاه شده" با لباس های مختلف است و علاوه بر آن می توانید مجسمه های سایر خدایان محبوب تایلندی را نیز در نمازخانه اصلی ببینید. علاوه بر این، یک سری مجسمه های رنگارنگ از دیواس (Devas) و موجودات افسانه ای دیگر به نمایش گذاشته شده است که در سراسر معبد قرار گرفته اند. نقاشی های دیواری پر جنب و جوشی نیز بر روی دیوارهای معبد نقش بسته اند که داستان زندگی بودا را به تصویر می کشند. 
ورود به معبد چایا مانکالارام رایگان است و در مدت جشنواره های سنتی بودایی مانند سونکاران (Songkran) و لوی کراتونگ (Loy Krathong)، تایلندی های محلی برای برگزاری جشن وارد معبد می شوند، زیرا این معبد به عنوان نقطه اصلی این رویدادها عمل می کند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به معبد چایا مانکالارام

تفریحات نزدیک به معبد چایا مانکالارام

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید