• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  جاده پنانگ شهر مالزی کشور پنانگ
  •  جاده پنانگ شهر مالزی کشور پنانگ
  •  جاده پنانگ شهر مالزی کشور پنانگ


جاده پنانگ

نام مرکز دیدنی

Penang Road

نوع مرکز دیدنی

سایر مکان های دیدنی

کشور

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

جاده پنانگ نسخه جزیره ای خیابان رودیو درایو (Rodeo Drive) هالیوود است و مسلما مهمترین خیابان پنانگ می باشد. این جاده از لبوه فرکوهار (Lebuh Farquhar) در شمال شروع شده و تا جالان گوردوارا (Jalan Gurdwara) در جنوب، نزدیک برج کوپلکس تون عبدالرزاق (کومتار)، در تقاطع جاده ماکالیستر امتداد می یابد.
این جاده زیبا ترکیبی از میراثی عجیب و نمایش ثروت است و به چهار بخش اصلی تقسیم می شود. جاده پنانگ با مسیرهای پیاده روی عریض و سرسبز کاملا توریستی بوده و محبوب ترین بخش آن، قسمت بالایی جاده پنانگ (Upper Penang Road) است.
قسمت بالایی جاده پنانگ از یک طرف توسط کلوپ شبانه گاراژ (The Garage) و هتل سیتی بی ویو (City Bayview Hotel) احاطه شده است. این جاده تعداد زیادی رستوران مجلل با منوی انتخابی، مکان های کارائوکه و کلوپ های شبانه از جمله 32 منشن (32 Mansion) و اسلیپری سنوریتاس (Slippery Senoritas) را در خود جای داده است.
جمعیت در اینجا عمدتا شامل گردشگرانی است که به کلوپ ها می روند، ولی اینجا مکان مورد علاقه ساکنان جزیره نیز می باشد. با وجود دکه هایی که درست در بیرون بارها ته تاریک (نوعی نوشیدنی محلی) و ناسی کاندار (نوعی غذای محلی) می فروشند و کلوپ های شلوغی که برای پینا کلاداها (pina coladas) و مارگاریتاهای خود معروف هستند، اینجا همیشه محلی رنگارنگ و پرهیاهو است. در این منطقه می توانید تعدادی بوتیک مد و مغازه های عتیقه فروشی نیز پیدا کنید.
قسمت بالایی جاده پنانگ میزبان بازار ماهانه خیابانی کوچک پنانگ نیز می باشد. این بازار هر یکشنبه آخر ماه برپا می شود و در ابتدا به عنوان یک پروژه محلی کوچک در سال 2006 آغاز به کار کرد. این یکی از تمیزترین و سازمان یافته ترین بازارهای کنار جاده ای جزیره است و به سرعت به قسمتی اصلی از برنامه سفرهای محلی تبدیل شده است و حتما باید از آن بازدید کنید. 
در این بازار ده ها غرفه پیدا خواهید کرد که به فروش صنایع دستی و غذا مشغول هستند، اما این نمایش های فرهنگی، اجرای موسیقی زنده، کتابخوانی و نمایش هنرهای تجسمی است که واقعا جمعیت زیادی را به خود جلب می کند. فروشندگان غرفه ها صمیمی هستند و جو بازار پر جنب و جوش است و این خیابان به راحتی با حضور افراد در طول روز پر می شود. 
علاوه بر قسمت بالایی جاده پنانگ، دومین قسمت مهم این جاده شامل حد فاصل بین تقاطع های لبوه چولیا (Lebuh Chulia) تا جالان برمه (Jalan Burma) می شود. این منطقه با معماری قابل توجه خود، یعنی ساختمان های میراثی که به خوبی بازسازی شده اند دارای جذابیت منحصر به فردی است. 
لبوه چولیا زمانی محل گروه خلافکار کانتونی هی هین (Ghee Hin) بود؛ یک جامعه مخفی که نقشی اساسی در شورش های پنانگ در سال 1867 ایفا کرد. این منطقه در حال حاضر محل بازار چوراستا (Chowrasta) است، بازار محلی محبوبی که از اواخر دهه 1800 فعالیت خود را آغاز کرده است.
بخش سوم جاده پنانگ از محل اتصال جالان سلطان احمد شاه تا لبوه چولیا ادامه دارد. در اینجا مجموعه ای از هتل ها و میهمانسراهای ارزان قیمت را پیدا خواهید کرد. بخش آخر از محل اتصال جالان برمه تا جاده مگزین (Magazine Road) را در بر می گیرد. در اینجا برج کومتار و همچنین اونگ کنگسی (Ong Kongsi)، یکی از معابد قبیله ای پنانگ را مشاهده خواهید کرد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به جاده پنانگ

تفریحات نزدیک به جاده پنانگ

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید