• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


افتتاح پارک تفریحی سرپوشیده دبی به ارزش 1 میلیارد دلار

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۶/۹   تعداد بازدید : 19490   گروه مطلب : اخبار


ترن هوایی مرد عنکبوتی
ترن هوایی مرد عنکبوتی که براساس داستان فیلم انتقام اختاپوس ساخته شده، یک مسیر مارپیچ و فوق العاده زیبای 400 متری است که چشم اندازی از ساختمان های بلند آسمان شهر نیویورک را برای بازدید کنندگان به نمایش می گذارد.
پارک تفریحی یک میلیارد دلاری (758 هزار پوندی) در شهر منطقه ای پر از شخصیت های اصلی داستان های کُمیک کتاب های ماروِل است. این پارک به یک مسیر سه بعدی با در اختیار داشتن 18 پروژکتور ویژه آی مَکس که در نوع خود اولین به حساب می آید مجهز شده و در کنار آن، یک هتل ارواح بسیار وحشت انگیز که بازدید کنندگانش می بایست حداقل 15 سال سن داشته باشند را در اختیار دارد.


عکسی از هتل ارواح  پارک
برای بازدید از هتل ارواح این پارک محدودیت سنی در نظر گرفته شده است.

در این مقاله، فضای اطراف پارک آی اِم جی وُرلد آو اَدوِنچِر و نمای بیرونی آن نشان داده می شود. جاده ای که مسیر رسیدن به این پارک است هم در دو هفته پیش از تاریخ افتتاحیه ساخته شده، به همین دلیل شک و تردیدهایی در مورد تاریخ افتتاحیه این پارک وجود داشت ولی در روز مقرر افتتاح شد.


جاذبه گردشگری غول آسا
این جاذبه گردشگری غول آسا اولین عنوان از چهار پارک گردشگری اصلی در کشور امارات می باشد که همگی در سال میلادی جاری افتتاح خواهند شد.

بازدید کنندگان به محض قدم گذاشتن به داخل پناهگاهی که دارای دمای هوای کنترل شده است، با یک شهربازی پر از سرگرمی های مناسب برای افراد خانواده روبه رو خواهند شد. این پارک که در زمینی به وسعت 28 زمین فوتبال گسترش یافته، به چهار قسمت اصلی با شکل و شمایلی کاملاً متفاوت تقسیم شده که مسیرهایی که از جنگل های ماقبل تاریخ و مسیرهای هزاتو که از میان شهرهای مختلف جهان عبور می کنند از جمله قسمت های تشکیل دهنده آن می باشند.
منطقه ای که شخصیت های داستانی ماروِل در آن قرار دارند، مهم ترین جاذبه گردشگری این پارک می باشد و شامل سواری هایی است که شخصیت های داستانی برجسته ای همچون ثور، کاپیتان آمریکایی و همینطور عرشه آسمان خراش مرد آهنی در آن قرار دارند. عرضه آسمان خراش تونی یا همان مرد آهنی در حقیقت یک رستوران تمام عیار و دارای منویی از انواع غذاهای دریایی و استیک ها است که بر اساس شخصیت دوم تونی استارک یا همان مرد آهنی ساخته شده است.
برجسته ترین مواردی که در این منطقه وجود دارد شامل اِپسیلونِ هالک که یک سواری هیجان انگیز بوده و بازدید کنندگان را به همراه این غول سبز رنگ عصبانی به یک مسیر مارپیچ برده و توسط یک محیط کاملاً سه بعدی احاطه شده است می شود. همینطور یک ترن هوایی به طول 400 متر هم در این محل وجود دارد که میهمانان را به تماشای آسمان شهر نیویورک که پر از ساختمان های بلند بوده و تدایی کننده دنیای شخصیت تار نورد یا همان مرد عنکبوتی است می شود.
منقطه دیگر این پارک قسمت کارتون نِتورک می باشد که جاذبه هایی مناسب برای تمامی اعضای یک خانواده را در اختیار دارد. تمامی جاذبه های این قسمت بر اساس شخصیت های مشهور کارتون های این شبکه از جمله لیزی تان، دختران پاور پاف و دنیایی شگفت انگیز گامبال ساخته شده اند.
همچنین این قسمت مجهز به اولین سینمای 5 بعدی از کارتون بِن تِن در جهان است که در هر ساعت ظرفیت پذیرش 1200 بازدید کننده را دارد و در طول برنامه خود، یک ویدیوی 10 دقیقه ای منحصر به فرد را برای میهمانان به نمایش می گذارد.


جاذبه های کودک پسند
جاذبه های کودک پسند متعددی در بخشی از این پارک که شخصیت های کارتون نِتورک در آن وجود دارند به چشم می خورد.


نگاهی به پارک تفریحی سرپوشیده دبی به ارزش 1 میلیارد دلار



لاست وَلی منطقه ماجراجویانه پر از دایناسوری از این پارک است که یکی از مطرح ترین جاذبه های بسیار سرگرم کننده آن نیز به حساب می آید. به عنوان مثال یک دایناسور وِلاسیرَپتِر بزرگ که در این قسمت قرار داده شده، افراد را در عرض 2.5 ثانیه با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به هوا پرتاب می کند. علاوه بر آن تعداد 70 دایناسور مختلف که در ابعاد واقعی خود ساخته شده و متحرک می باشند هم از جمله زیبایی های این منطقه هستند. فرآیند ساخت این دایناسورها از شرکت ژاپنی کوکورو حدود 5 سال طول کشیده است چرا که تک تک این دایناسورها با توجه خاصی به جزییات و توسط دست انسان طراحی و ساخته شده اند.


70 دایناسور این منطقه که با ابعاد واقعی  طراحی شده اند
70 دایناسور این منطقه که با ابعاد واقعی خود توسط یک شرکت ژاپنی طراحی شده اند که ساختشان به مدت 5 سال طول کشیده است.

در انتها باید گفت که بلوار آی اِم جی منطقه ای بزرگ از غذا خوری ها و خرده فروشی هایی است که در کنارشان یک هتل ارواح بسیار وحشتناک نیز وجود دارد. مسیری که از میان این جاذبه ها عبور می کند در حقیقت مارپیچی از انواع دالان ها است که شخصیت های عجیب و ترسناکی در آنها مخفی شده اند. یکی از صحنه های جالب و در عین حال بسیار ترسناک این قسمت، یک قصاب بی رحم است که در اطراف او تعدادی جنازه آویزان شده است. البته بازدید از این قسمت همراه با محدودیت سنی است.
غذاهای خوشمزه از دیگر موارد برجسته این پارک هستند. آقای لِنارد اوتو، سرآشپز پارک سرگرمی آی اِم جی وُرلد آو اَدوِنچر ابراز کرده که این پارک سرمایه گذاری هنگفتی بر روی ارائه نوشیدنی و غذاهای متنوع کرده است. او اینگونه می گوید که "ما قصد داشتیم مفهوم قیمت های سرسام آور و کیفیت بد غذاها که متاسفانه در پارک های سرگرمی سرتاسر جهان امری عادی هستند را از بین ببریم. به همین دلیل تعداد 28 غذاخوری منحصر به فرد به همراه آن دسته از شخصیت های داستانی که با آنها در ارتباط بودند را به وجود آوردیم. این غذاخوری ها دارای 13 نوع آشپزخانه مختلف غذایی از سرتاسر جهان هستند."


28 سالن غذاخوری در این پارک وجود دارد.
28 سالن غذاخوری در این پارک وجود دارد.

در این پارک وسواس بسیاری در مدیریت صف بندی و انتظار بازدید کنندگان به کار رفته است.
آقای اوتو در ادامه می گوید: " ما در این پارک از یک سیستم نقشه برداری حرارتی استفاده خواهیم کرد تا بررسی کنیم که مردم، بیشتر در چه قسمت هایی هستند. سپس تیم های سرگرم کننده خود را به آنجا ارسال می کنیم تا در صورتی که در یک منطقه خاص ازدحام رخ داده باشد، مردم را به قسمت های دیگر هدایت کنند."
زمان های انتظار برای سوار شدن به دستگاه ها بر روی نمایشگرهایی در تمامی قسمت های پارک نمایش داده می شوند و حتی این امکان وجود دارد که بازدید کنندگان با دانلود کردن یک اَپ، نقطه ای که در آن قرار دارند را به واسطه رهیاب جی پی اس پیدا کرده و آنها را به سمت سواری هایی که صف های کوتاه تری دارند هدایت نماید.


پارک تفریحی آی اِم جی وُرلد آو اَدوِنچر
پارک تفریحی آی اِم جی وُرلد آو اَدوِنچر در تاریخ 31 آگوست افتتاح شد.

طبق گفته های آقای اوتو، کشور امارات متحده عربی این پتانسیل را دارد که به شهر اورلاندوی شماره 2 تبدیل شود. پارک تفریحی آی اِم جی وُرلد آو اَدوِنچر اولین عنوان از چهار پارک تفریحی بزرگی است که قرار شده تا پایان سال جاری در امارات افتتاح بشوند. درست بعد از مراسم افتتاح این پارک تفریحی، نوبت به پارک و استراحتگاه دبی خواهد رسید. این پارک یک استراحتگاه یکپارچه شده از مجموعه سه پارک بزرگ که یکی از آن ها لِگو لَند دبی می باشد و قرار است در تاریخ سی و یک اکتبر گشوده شود.


نمایی از سالن سینمای پارک
انتظار می رود که این پارک روزانه پذیرای 30 هزار بازدید کننده باشد.

آقای اوتو همچنان ادعا کرده که: ما در طول 5 سال آینده پارکی به بزرگی و وسعت پارک تفریحی موجود در شهر اولاندو خواهیم داشت و تا آن زمان، تعداد 8 پارک دیگر تا انتهای سال 2019 در کشور امارات وجود خواهند داشت. زیر ساخت شهر دبی به حد قابل توجهی از شهر اورلاندو برتر می باشد. علت این موضوع هم مواردی همچون وجود هتل و اقامتگاه های بیشتر دبی نسبت به شهر اورلاندو، صنعت بزرگ تر غذاخوری و نوشیدنی و همینطور فرودگاه دبی است که ظرفیت پذیرشی در حدود دو برابر بیشتر از فرودگاه اورلاندو را دارد، می باشند.

آشنایی با برخی از اعداد و ارقام پارک تفریحی آی اِم جی وُرلد آو اَدوِنچر
هزینه ساخت در حدود 1 میلیارد دلار
مساحت 460 هزار متر مربع
در اختیار داشتن ساختمان گنبدی شکل به ارتفاع 41 متر که بر پایه 12 ستون بنا شده
در اختیار داشتن 4 منطقه مختلف در داخل پارک
28 غذا خوری و نوشیدنی فروشی
25 فروشگاه کالا
در اختیار داشتن 1500 کارمند از 59 کشور مختلف جهان
تسلط کارمندان به 29 زبان متنوع جهان
با آمار بازدید روزانه 30000 میهمان
انتظار می رود در اولین سال از افتتاح این پارک تعداد 4.5 میلیون بازدید کننده به این محل مراجعه نمایند.

در صورت تمایل به بازدید از این پارک تفریحی جالب و هیجان انگیز می توانید تور دبی را با ارزان ترین قیمت در سایت توریستگاه پیدا کرده و آنلاین رزرو نمایید.

منبع: telegraph.co.uk




نظرها

  • 0 4

    Matn besiar nashiane tarjome shode va Adam hes mikone google translate dare bahash harf mizane Estelahat va ebarat haye ghalat mozooe asli e maghalaro gom va kharab karde

    • 0 0

      سلام، بسیار متاسفیم که همچین حسی پیدا کردید. تیم محتوای توریستگاه نهایت تلاششون را می کنند که محتوای با کیفیت تولید کرده و نظر شما را جلب کنند.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید