• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


هفت مورد از بهترین مکان ها در جهان برای دوستداران کتاب

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۷/۲۰   تعداد بازدید : 1228   گروه مطلب : ترین ها


هفت مورد از بهترین مکان ها در جهان برای دوستداران کتاب

از کتابخانه ها گرفته تا مقاصد ادبی و کتابفروشی های کامل، این شهرها مطمئنا خوانندگانی که دوست دارند در جهان گشت و گذار کنند را به وجد می آورند. 

1. بهترین برای مدرنیته مبهوت کننده: مکزیکوسیتی
بیلیوتکا واسکونسلوس (Biblioteca Vasconcelos) در محله بوئناویستا در مکزیکو سیتی با راهروهای هزارتوی، دیوارهای شفاف و قفسه های معلق که از سقف آویزان شده اند، شبیه ساختمان های گیج کننده ای است که در فیلم تحسین برانگیز کریستوفر نولان، سرآغاز (Inception)، می توان دید. این "ابر کتابخانه" آینده نگر که به نام یکی از بزرگترین حامیان مطالعه در این کشور نامگذاری شده است، توسط معمار محلی آلبرتو کالاچ طراحی شده و تکمیل آن سه سال به طول انجامیده است. روی یکی از بالکن ها بایستید و به این غول کتاب خیره شوید و سپس به یک اتاق مطالعه کاملا دوستانه به نام کازا بوسکس (Casa Bosques) بروید تا عناوین هنری، طراحی و مد را در یک خانه به زیبایی بازسازی شده در منطقه شیک کولونیا روم (Colonia Roma) پیدا کنید. 

1. بهترین برای مدرنیته مبهوت کننده: مکزیکوسیتی


2. بهترین برای طراحی داخلی باشکوه: بوینس آیرس
این یک کتابفروشی پر زرق و برق به نام ال آتنئو گرند اسپلندید (El Ateneo Grand Splendid) در ریکولتا است. این مکان تجملاتی که در سال 2019 توسط نشنال جئوگرافیک به عنوان "زیباترین کتابفروشی جهان" معرفی شد، در سال 1919 به عنوان سینما، ایستگاه رادیویی و فضای اجرا افتتاح شده بود و بسیاری از ویژگی های اصلی آن مانند نقاشی های سقفی چشمگیر، اثر هنرمند ایتالیایی نازارنو اورلاندی هنوز حفظ شده است. به کافه ای که در صحنه اجرای سابق قرار دارد بروید تا در هنگام نوشیدن یک سابمارینوی سنتی آرژانتینی (یک شکلات تیره که در یک لیوان شیر داغ ذوب می شود) از خواندن لذت ببرید. 

2. بهترین برای طراحی داخلی باشکوه: بوینس آیرس


3. بهترین نسخه های خطی تاریخی: دوبلین
ساموئل بکت، جیمز جویس و اخیرا سالی رونی. این شهر در طول سال ها میزبان تعداد زیادی از استعدادهای ادبی بوده است و ممکن است ارتباطی با کتابخانه کالج ترینیتی که از آن الهام گرفته است داشته باشد. برای مشاهده مشهورترین نسخه خطی قرون وسطایی جهان از نمایشگاه بوک آف کلز (Book of Kells) دیدن کنید و درون اتاق طولانی (Long Room)، که 250 هزار جلد از قدیمی ترین کتاب های موسسه را در خود جای داده است، قدم بزنید. با رفتن به کتابخانه مارش که در سال 1707 افتتاح شد و قفسه های اصلی چوب بلوط آن با کتاب های کمیاب قدیمی پر شده است، در زمان به عقب برگردید. در این مسیر، در کتابخانه چستر بیتی توقف کنید تا مجموعه نسخه های خطی کمیاب اسلامی و شرق آسیا را نیز ببینید.

3. بهترین نسخه های خطی تاریخی: دوبلین


 با 10 مورد از قدیمی ترین کتابخانه های دنیا آشنا شوید



4. بهترین برای ارتباطات اجتماعی: سئول
شاید انتظار نداشته باشید که بیش از 50 هزار کتاب زیر سقف یک مرکز خرید قرار داشته باشد، اما کتابخانه دو طبقه استارفیلد (Starfield) در پایتخت پرجنب و جوش کره جنوبی، سئول، محل مطالعه معمول شما نیست. استارفیلد با صندلی های راحت و عمومی، همراه با وای فای پرسرعت و نقاط اینترنت زیاد، فضایی دوستانه برای همکاری ایجاد می کند، در حالی که کلوب های کتاب معمولی، نمایشگاه های هنری و رویدادهای عصرانه نیز یک عنصر اجتماعی را به آن اضافه می کنند. بیش از 600 عنوان مجله (بسیاری از آن ها به زبان انگلیسی) برای خواندن در دسترس است، در حالی که گزینه های خارجی بیشتری در پیپر میوز (Paper Muse) در ایتاوون (Itaewon) پیدا خواهید کرد که مجلات مد خارجی آن شیک ترین مجموعه شهر را به خود جذب می کنند. در همین حال، همکاری بین طراح مد سابق جینا لی و تصویرگر نو جونگ گو منجر به ایجاد یک کتابفروشی بزرگ مستقل دیگر به نام وراندا بوکس (Veranda Books) شده است، که عناوین مصور را برای کودکان و بزرگسالان به فروش می رساند و میزبان رویدادهای منظم است. 

4. بهترین برای ارتباطات اجتماعی: سئول


5. بهترین برای الهام بخش سفر: لندن
این شهر مدت ها قبل از معروف شدن درب آبی در جاده پورتوبلو، به دلیل فروش راهنماها به مسافران جهانی شهرت داشت. با این اوصاف، مکان الهام بخش فیلم، فروشگاه کتاب ناتینگ هیل در هلال بلنهایم، همچنان محل گرفتن سلفی های بی شمار است. برای کمک گرفتن در برنامه ریزی سفر، به بخش دانت بوکس (Daunt Books) بروید. سالن مریلبون که در یک ساختمان زیبای ادواردی قرار دارد، به همراه زیرزمینی که مملو از راهنماهای مسافرتی و اطلس می باشد، جذاب ترین بخش است. استنفوردز به تازگی در مکانی جدید در کاونت گاردن بازگشایی شده است و از سال 1853 مطالب جهانی، مجلات و کتاب های سفر عالی را در اختیار علاقه مندان قرار داده است. سپس کتابخانه بریتانیا وجود دارد که بزرگترین مجموعه نقشه های جهان (4.5 میلیون عدد) را در خود جای داده است که برخی از آن ها بیش از 2000 سال قدمت دارند. 

5. بهترین برای الهام بخش سفر: لندن


6. بهترین برای شاعران و اجرا کنندگان: نیویورک
کتابخانه و موزه شهر مورگان، محلی برای الهام بخشیدن خلاق است. مجموعه خصوصی ثروتمند جی پی مورگان، شامل نقاشی های داوینچی، پیکاسو، میکل آنژ و رامبراند است، در حالی که ترانه سرایان می توانند قطعات کاغذی را که باب دیلن بر روی آن ها اشعار "وزش در باد" را نوشته بود، مشاهده کنند. آثار هنری نیز شامل طرح هایی برای شاهزاده کوچولوی آنتوان دو سنت اگزوپری، اولین پیش نویس از سرود کریسمس چارلز دیکنز و نسخه های خطی جان اشتاین بک است. در همین حال، مجموعه تئاتر بیلی رز در کتابخانه عمومی نیویورک دارای یکی از بزرگترین مجموعه آثار جهان در مورد هنرهای نمایشی است و خانه شاعران نیز در شهر پارک باتری دارای مجموعه 70 هزار کتاب های شعر قافیه دار (و بدون قافیه) است. یک سوغات هنری از آسولاین (Assouline) در آپر ایست ساید (Upper East Side) بردارید، کتاب های میز قهوه آن ها واقعا جذاب هستند، در حالی که کتاب هایی با جلدهای چشمگیری در استرند بوکس (Strand Books) موجود است که می توانید آن ها را از روی رنگشان شناسایی کنید. 

6. بهترین برای شاعران و اجرا کنندگان: نیویورک


7. بهترین برای قدم زدن در جای پای نویسندگان: پاریس
برخی از مشهورترین نویسندگان جهان در گورستان پیر لاچایز (Père Lachaise) شهر پاریس دفن شده اند، از جمله مارسل پروست، هونوره د بالزاک و اسکار وایلد، که این شهر را به مکانی مناسب برای غرق شدن در برخی از آموزه های ادبی تبدیل کرده است. یکی از مشهورترین کتابفروشی های روی کره زمین، شکسپیر و کمپانی (Shakespeare and Company)، واقع در ساحل سمت چپ، جایی است که بزرگان ادبی مانند ارنست همینگوی، اف اسکات فیتزجرالد و گرترود اشتاین در دهه 1920 داستان سرایی می کردند. امروزه به دلیل داشتن کافه های دوستانه، کتاب های انگلیسی زبان و برگزاری رویدادهای منظم، مردم از سراسر جهان به اینجا می آیند.

7. بهترین برای قدم زدن در جای پای نویسندگان: پاریس


منبع: asmallworld





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید