• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


تصاویر شگفت انگیز از مرزهای دنیا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱۱/۲۸   تعداد بازدید : 5277   گروه مطلب : دیدنی ها


تصاویر شگفت انگیز از مرزهای دنیا

این دنیا به طور طبیعی بدون مرز ساخته شده است. اما این انسان ها بودند که مرزها را بوجود آوردند تا آدم ها را از یکدیگر جدا کنند. یکی از قدیمی ترین مزرها که هنوز هم پابرجاست قطعا دیوار بزرگ چین می باشد که ساخت آن در سال 221 قبل از میلاد شروع و در سال 1644 به پایان رسید. این دیوار چین را از مغولستان جدا می کند.
انسان برای ایجاد مرزها راه ها و وسایل متفاوتی را خلق می کند، ساخت سازه های بسیار محکم و حفاظت شده و یا یک نشانه ساده. این مرزها اغلب چیزهای زیادی درباره رابطه بین کشورهای همسایه برای گفتن دارند. اینکه روابطی دوستانه و یا خصومت آمیز در بینشان برقرار است.
در ادامه 20 تصویر عالی از مرزهای غیرعادی طبیعی و یا ساخته دست بشر در سراسر دنیا معرفی می شوند.

مالزی و سنگاپور
این پل دو ملت جنوب شرقی آسیا را به یکدیگر متصل می کند. به تفاوت سطح جاده بین مالزی و سنگاپور توجه کنید.

مالزی و سنگاپور


ایالات متحده و مکزیک
این عکس معروفترین مرزی که ایالات متحده را از مکزیک جدا می کند به نمایش می گذارد. در سمت چپ صحرای خالی آمریکا و در سمت راست مکزیک شلوغ دیده می شود. این مرز که طولش 3220 کیلومتر است سالانه 350 میلیون عبور قانونی که بیشترین عبور در دنیاست را شامل می شود.

ایالات متحده و مکزیک


آرژانتین، برزیل و پاراگوئه 
این مزر سه گانه نقطه ایست که رود ایگواسو و پارانا در آن همگرا می شوند. همچنین نقطه ایست که سه کشور آمریکای جنوبی آرژانتین، برزیل و پاراگوئه را از یکدیگر جدا می کند.

آرژانتین، برزیل و پاراگوئه


کره شمالی و کره جنوبی
این مرز که دو کشور کره شمالی و جنوبی را از یکدیگر جدا می کند پر از تنش بوده و از آن به شدت محافظت می شود. این مکان که در تصویر مشاهده می کنید منطقه غیرنظامی کره است. جاییکه مردم کره شمالی و جنوبی مجبورند در مقابل یکدیگر بایستند.

کره شمالی و کره جنوبی


نروژ و سوئد
بی باکان سوار بر ماشین های برفی مشغول تمیز کردن جاده ای هستند که مرز نروژ و سوئد می باشد.

نروژ و سوئد


یونان و ترکیه
این پل نشان می دهد که کدام سمت یونان و کدامیک ترکیه است. دوباره به تفاوت سطح جاده، چراغ ها و نرده هایی که توسط این دو کشور استفاده می شوند توجه کنید.

یونان و ترکیه


هلند و بلژیک
هلند و بلژیک به این شکل از یکدیگر جدا می شوند. خطی که با سنگ فرش علامت گذاری شده است. شما می توانید یک فنجان قهوه در کافه ای که در سمت هلندی این مرز است بنوشید و سیگارتان را در سمت دیگر مرز یعنی بلژیک بکشید.

هلند و بلژیک


برزیل، ونزوئلا و گویان
منظره نفس گیر کوه رورایما فرمی مثلثی دارد و و یک مرز سه گانه طبیعی در میان سه کشور آمریکای جنوبی برزیل، ونزوئلا و گویان را بوجود آورده است.

برزیل، ونزوئلا و گویان


برلین غربی و شرقی سابق
بعد از جنگ جهانی دوم، زمانیکه برلین به دو قسمت تقسیم شد از لامپ های هالیدی در برلین غربی و از لامپ های سدیومی در برلین شرقی استفاده می شد. تفاوت این نورها هنوز هم به چشم می خورد.

برلین غربی و شرقی سابق


ماکائو و چین
در ماکائو رانندگان در سمت چپ رانندگی می کنند و در چین در سمت راست. این امر باعث شده که مهندسین و برنامه ریزان شهری مرز نسبتا پیچ خورده ای را متناسب با سبک رانندگی هر دو کشور بسازند.

ماکائو و چین


هندوستان و پاکستان
یکی از مرزهای قابل توجه، در هندوستان و پاکستان است و این امر به علت نمایش روزانه پایین آوردن پرچم می باشد. این کار یک منظره کاملا توریستی را بوجود می آورد. نگهبانان مرزی هر دو کشور با یکسری اجراهای نمایشی سعی در شکست یکدیگر دارند و مورد تشویق بازدیدکنندگان قرار می گیرند. 

هندوستان و پاکستان
مجارستان، اتریش و اسلواکی
در واقع می توانید در پارکی کوچک با دوستی در اتریش و اسلواکی در حالیکه در مجارستان هستید به پیک نیک بروید. این میز پیک نیک مثلثی شکل در هر گوش خود پرچم سه کشور را دارد که در عین حال مرزها را مشخص می کند.

مجارستان، اتریش و اسلواکی


نیمکره شمالی و جنوبی
در وسط رُد پارک (Road Park) واقع در اکوادور عرض جغرافیایی صفر درجه را نشان می دهد که نیمکره شمالی و جنوبی جهان را از یکدیگر جدا می کند.

نیمکره شمالی و جنوبی


بوسنی و کروواسی
خنده دار نیست که همسایه کناریتان در کشور دیگری زندگی می کند؟ بسیار جالب است که تفاوت قابل ملاحظه وضعیت ساختمان در طرف بوسنی و کرواسی را ببینید.

بوسنی و کروواسی


ایالات متحده و کانادا
دربی لاین (Derby Line) شهریست که در بین مرز کانادا و ایالات متحده قرار دارد. مرز این دو کشور از بین بسیاری از ساختمان و خانه ها می گذرد. گاهی یک خانواده در کانادا به تماشای تلویزیون می نشینند و شام را در ایالات متحده صرف می کنند.
دربی لاین خانه هاسکل فری و تالار اپراست که هر دو از قصد بر روی مرز می باشند. خطی حاکی از تقسیم این دو ملت آمریکای شمالیست. 

ایالات متحده و کانادا
 
هائیتی و جمهوری دومینیکن 
شما می توانید تفاوت ظاهری قانون حفاظت از محیط زیست این دو کشور را ببینید. قسمت هائیتی این مرز در مقایسه با جنگل های بارانی حفاظت شده قسمت جمهوری دومینیکن بی حاصل تر است.

هائیتی و جمهوری دومینیکن


آرژانتین و شیلی
یک مجسمه حضرت عیسی در رشته کوه های آند سر بر آورده است و آرژانتین را از شیلی جدا می کند. این مجسمه سمبل صلح در بین این دو ملت آمریکای جنوبیست.

آرژانتین و شیلی


اسپانیا و پرتغال
این قطعا تنها زیپ لاین سواری در دنیا می باشد که شما را از یک کشور به کشور دیگری می برد. طول این زیپ لاین 720 متر است.  

اسپانیا و پرتغال


برزیل و بولیوی
این منظره فضایی نشان می دهد دو کشور همسایه، برزیل و بولیوی کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. امروزه در برزیل بیشتر جنگل های بارانی آمازون از بین رفته اند و بیشتر شهری و بدون جنگل می باشد درحالیکه جنگل های بولیوی همچنان طبیعی و دست نخورده باقیمانده اند.  

برزیل و بولیوی


اسپانیا و مراکش
 مرز بین اسپانیا و مراکش یک حصار 6 متری در سئوتا می باشد که به منظور جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و قاچاق ساخته شده است.

اسپانیا و مراکش


منبع: lolwot





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید