• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


پانزده مورد از بهترین شهرهای مالزی که باید از آنها دیدن نمود

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۴/۱۶   تعداد بازدید : 6591   گروه مطلب : ایده های سفر


 بهترین شهرهای مالزی که باید از آنها دیدن نمود

کشور مالزی با تاریخی طولانی و شگفت انگیز منزلگاه مردم و فرهنگ هایی متفاوت است، تفاوت هایی که شهرهای آن را به یکی از جذاب ترین مقاصد برای کاوش و گشت و گذار تبدیل نموده است. قرار گرفتن معابد بودایی فوق العاده، آسمان خراش های جذاب و بازارهای پر شور و حرارت در کنار ساختمان هایی بی نظیر با سبک معماری استعماری خالق تصویری تماشایی در شهرهای مالزی شده اند. البته خود شهرها مناظر جذاب و چشم اندازهای طبیعی خیره کننده ای را در دل خود جای داده اند. مالزی با فرهنگی غنی، غذاهایی خوشمزه، مردمی مهربان و خونگرم و بهترین شهرهای دنیا که همانندشان را در هیچ جای این جهان هستی نخواهید یافت، قطعا مقصدی بسیار مناسب برای سفر خواهد بود.
برای سفر به مالزی و بازدید از شهر زیبای کوالالامپور، بهترین نرخ تور کوالالامپور را در سایت توریستگاه به صورت آنلاین مشاهده و رزرو نمایید.
 
15. الور استار (Alor Setar)
می توان از الور استار به عنوان کاسه برنج مالزی نام برد، پایتخت ایالت کده که با شالیزارهای برنج و تپه هایی جذاب پر شده. این شهر به تنهایی بنیاد فرهنگ مالایی به شمار می رود و گالری هایی جذاب همراه با معماری منحصربه فردی را در دل خود جای داده. در نزدیکی آن جزیره دوست داشتنی لنگکاوی به چشم می خورد، یک جزیره بهشت گونه گرمسیری با سواحلی خیره کننده و بی نظیر. جاییکه اکثر بازدیدکنندگان ایالت کده حتما توقفی هم در آن دارند. کده به عنوان بخشی از مجمع الجزایر در برگیرنده تقریبا 100 جزیره با شالیزارهای برنج و سواحل زیبا یکی از برترین مقاصد برای کاوش و سفر به شمار می رود. 

15. الور استار (Alor Setar)


14. سِمپورنا (Semporna)
می توان از سمپورنا به عنوان شهری پر تب و تاب البته بدون هیچ جاذبه تاریخی و فرهنگی نام برد، شهری جذاب که گردشگران تنها به یک دلیل آن هم رفتن به مجمع الجزایر نزدیک سمپورنا در آن توقف می نمایند. از آنجاییکه این شهر همیشه شلوغ و پر رفت و آمد است پس پیشنهاد می شود در هنگام سفر به آن در هر زمان از سال حتما وضعیت هتل ها و مساجد کنار آب را بررسی نمایید. برخی از افراد ترجیح می دهند که در هتل های ارزان قیمت تر اقامت کنند. به طور کلی پیشنهاد می شود که برای رفتن به مجمع الجزایر اطراف در سمپورنا اقامت نمایید. 

14. سِمپورنا (Semporna)


13. پوتر اجایا (Putrajaya)
پوتر اجایا در فاصله تقریبا 30 کیلومتری از کوآلالامپور قرار گرفته، شهری جذاب که میزبان اداره های دولتی متعددی است. این شهر چشمگیر جایگاه برخی از برترین بناهای تاریخی و معماری های اعجاب انگیز می باشد. البته این جذابیت ها در کنار برخی از فضاهای سبز دوست داشتنی و پارک های فوق العاده اش تکمیل می شوند. پوتراجایا در شب هنگام با درخشش خاصی خودنمایی می کند. جمعیت آن بسیار کم تر از انتطار است از این رو، این شهر دارای فضایی عجیب و غریب می باشد. پوتراجایا مقصدی است بسیار ارزشمند که می توان از آن به عنوان نمونه ای از جاه طلبی و تصویری از آینده مالزی نام برد.

13. پوتر اجایا (Putrajaya)


12. سانداکان (Sandakan)
با نگاهی بر خلیج سانداکان موفق به درک اهمیت استراتژیک سانداکان خواهید شد، موقعیتی که به واسطه آن این سرزمین در طی جنگ جهانی دوم هدف بسیاری از بمباران ها قرار گرفت. منطقه ای جذاب با یک اسکله دیدنی، چندین ساختمان استعماری و یادگاری هایی که از جنگ را در دل خود جای داده. البته سانداکان به ندرت مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می گیرد. از این منطقه می توان بر قایقی دوست داشتنی سوار شد و در امتداد رودخانه کین آباتانگان (Kinabatangan) حرکت کرد، جاییکه میزبان حیات وحشی خارق العاده است. البته در طی این سفر خاطره انگیزتان بازدید از اورانگوتان ها را در مرکز حفاظت سپیلوک (Sepilok) از دست ندهید. 

12. سانداکان (Sandakan)


11. کوانتان (Kuantan)
کوانتان به عنوان مرکز ایالت پاهانگ میزبان ساختمان های بتنی متعددی است که با آرایش پراکنده و نه چندان جذابی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. عدم وجود جاذبه های فرهنگی و تاریخی در این شهر باعث شده که اغلب توسط بازدیدکنندگان نادیده گرفته شود. با این حال دومین بندر بزرگ کشور دارای جاذبه ها و شگفتی هایی است که آن را برای دیدن و بازدید ارزشمند نموده. در نزدیکی آن سواحلی جذاب به چشم می خورد و اغلب مردم به کوآنتون برای کاوش و بازدید از معبد غار گوآ چاراس (Gua Charas) واقع در نزدیکی آن سفر می کنند. البته شهر سلطنتی پکان با قصر خیره کننده اش یکی دیگر از برترین مقاصد گردشگری در این منطقه به شمار می رود. 

11. کوانتان (Kuantan)


10. جوهور بهرو (Johor Bahru)
جوهور بهرو جنوبی ترین شهر مالزی در مرزهای سنگاپور قرار گرفته، اکثر مردم در راه سفر به این کشور همسایه در این نقطه توقف می نمایند. مکانی بی نظم و پر هرج و مرج از لحاظ ترافیکی با کیفیت هوای بسیار ضعیف می باشد. اما در سال های اخیر در حال پیشرفت البته با سرعتی آهسته و بسیار کند است. این شهر موزه و جاذبه های فرهنگی متعددی را در دل خود جای داده، جاذبه هایی که آن را به گزینه ای ارزشمند برای بازدید و سفر تبدیل نموده. در این شهر مراکز خرید عالی و گزینه های شبانه پویا و پرهیاهویی نیز به چشم می خورد.

10. جوهور بهرو (Johor Bahru)


9. کوالاترنگانو (Kuala Terengganu)
این روستای جذاب در گذشته یک دهکده ماهیگیری به شمار می رفت اما در راستای کشف معادن نفت و استخراج این مایع ارزشمند تغییر ظاهر داد و با آسمان خراش های دیدنی که شانه به شانه ساختمان های قدیمی قرار گرفته اند، پر شد. با وجود گسترشات و پیشرفت های روز افزون مدرنیزه در آن، کوآلاترنگانو هنوز هم مقصدی جذاب برای سفر به شمار می رود. شهری بی نظیر که یک چاینا تاون دوست داشتنی همراه با سواحلی خیره کننده را در دل خود جای داده. اغلب بازدیدکنندگان آن را به خاطر جنگل های سرسبز و جزایر زیبای اطراف انتخاب می نمایند. این شهر آنقدر امکانات تفریحی و سرگرم کننده دارد که می توان چند روز را بدون هیچ احساس کلافگی و سردرگمی در آن سپری نمود. 

9. کوالاترنگانو (Kuala Terengganu)
8. کوتا بهارو (Kota Bharu)
کوتا بهارو در شمال شرقی شبه جزیره مالزی قرار گرفته و اغلب مقصد گردشگرانی که قصد سفر به اطراف تایلند و جزایر پرهنتیان را دارند، به شمار می رود. می توان از این شهر به عنوان عالی ترین مقصد برای آشنایی با فرهنگ مالایایی نام برد، جاییکه به ارائه مرکز فرهنگی و آموزشی جذابی مفتخر است. کوتا بهارو مکانی فوق العاده برای کشف جذابیت های ایالت کلانتان به شمار می رود. 

8. کوتا بهارو (Kota Bharu)


7. میری (Miri)
میری از درآمد حاصله از استخراج نفت، برای گسترش پروژه های مدرنیزه در راستای دستیابی به هدف تبدیل شدن به شهر شناخته شده امروزی استفاده نموده است. مکانی مدرن که با رنگ و بوی زندگی، رستوران هایی برتر، هتل ها و بارهای بی نظیر همراه با مراکز خرید فوق العاده و بازارهای پرهیاهویی پر شده. شهری که به لطف داشتن جمعیتی متنوع غذاهایی بی نظیری را از سراسر مالزی و دیگر مناطق ارائه می دهد. از آنجایی که مریی یک قطب حمل و نقل بسیار اساسی به شمار می رود از این رو بسیاری از مردم در راه سفر به دیگر شهرهای مالزی در میری توقف می نمایند. 

7. میری (Miri)


6. کوچینگ (Kuching)
گرچه کوچینگ بزرگترین شهر بورنئو به شمار می رود اما این شهر جذاب با فضایی آرامش بخش مقصدی بسیار مناسب برای تمدد انرژی است. جاییکه در آن مکان ها و فرصت های سرگرم کننده متنوعی برای دیدن و انجام دادن یافت می شود. این شهر در کرانه های رودخانه ساراواک (Sarawak) قرار گرفته و تفرجگاه های ساحلی جذابی همراه با موزه هایی هیجان انگیز را در دل خود جای داده. البته وجود رستوران، بار و کافه های متعدد در کوچینگ جنبه فرهنگی آن را تکمیل می نماید. سربرافراشتن آسمان های خراش های دیدنی از دل جنگل های سرسبز و باطراوت آن تصویری تماشایی را در این شهر خلق و ترسیم نموده اند. می توان از کوچینگ به عنوان مکانی عالی برای کاوش در فضای مملوء از آرامش جزایر و پارک های ملی اطراف نام برد، جاییکه با شرکت در تورهای برنامه ریزی شده سفر در دل جنگل ها و سواحل می توانید یکی از زیباترین خاطرات زندگیتان را تجربه نمایید. 

6. کوچینگ (Kuching)


5. کوتا کینابالو (Kota Kinabalu)
کوتا کینابلو با ساختمان های بتونی پر شده از این رو در نگاه اول چندان جذاب و دوست داشتنی به نظر نمی رسد. اما با کمی دقیق شدن در آن خواهید یافت که این شهر چقدر دوست داشتنی است و می توان لذت های وافری را در آن تجربه نمود. کوتاکینابلو در بورنئو قرار گرفته و یکی از دلنوازترین غروب های آفتاب در امتداد دریای جنوبی چین را ارائه می دهد. شهری که تفرجگاه ساحلی بی نظیری همراه با مراکز خرید جذاب، بازارهای دوست داشتنی، غذاهایی وسوسه انگیز همراه با هنری پویا و صحنه های موسیقی فوق العاده ای را در دل خود جای داده. به بیانی دیگر در کوتا مینابلو به تمام خواسته هایی که از یک شهر توریستی انتظار دارید، دست خواهید یافت. البته جاذبه های آن تنها به خودش ختم نمی شود و مناطق اطرافش نیز آن را کامل می کند. با تمام این تفاسیر می توان از این شهر به عنوان مقصدی جذاب برای سفر و کاوش در زیبایی هایش نام برد، جاییکه می توان در آن از کوهنوردی در امتداد رشته کوه های کینابلو لذت برد و با غواصی در امتداد سواحل آن سرشار از احساس طراوت و نشاط شد. بازدید از جزایر خیره کننده پارک ملی تونکو عبدالرحمان (Tunku Abdul Rahman National Park) نیز خالی از لطف نیست و در جایگاه خودش بسیار ارزشمند می باشد. 

5. کوتا کینابالو (Kota Kinabalu)


4. ایپوه (Ipoh)
ایپوه مرکز ایالت ایپوه در حد فاصل بین مرزهای کوآلالامپور و تایلند قرار گرفته، مقصدی دوست داشتنی با فضایی لذت بخش که خیابان های کوچکش با کافه ها و مغازه هایی فوق العاده پرشده اند. در قسمت جدید شهر رستوران هایی عالی با ارائه برترین غذاهای محلی سنتی یافت می شود. وجود تعداد زیادی معابد چشمگیر در این شهر نشانگر اهمیت مذهبی در آن است. از برجسته ترین این معابد می توان به معبد غار پراک تونگ (Perak Tong cave temple) اشاره کرد. پناهگاهی عالی برای گریز از شلوغی های شهرهای بزرگ تر و همچنین دروازه ای برای ورود به کمرون هایلندز (Cameron Highlands).

4. ایپوه (Ipoh)


3. ملاکا (Malacca)
ملاکا در سواحل غربی شبه جزیره مالزی آرمیده و مکانی عالی و تنها نقطه ایست که در طول تاریخ تحت استعمار بریتانیا، هلند و پرتقال بوده. این شهر با ساختمان هایی جذاب با سبک معماری استعماری مکانی ارزشمند برای کاوش و بازدید به شمار می رود. جاییکه می توان ردپای استعمار و تاثیر فرهنگی اش را در ساختمان ها و نقاط مختلفش دید. این شهر همچنین یک بازار شبانه دوست داشتنی همراه با ارائه مجموعه ای گسترده از انواع غذاها را در دل خود جای داده است. شهری دوست داشتنی که می توان از آن به عنوان یک مقصد توریستی جذاب نام برد. 

3. ملاکا (Malacca)


2. جرج تاون (George Town)
در خیابان های پر هرج و مرج جرج تاون شاهد ترکیبی برگزیده از فرهنگ های گوناگون خواهید بود، ویژگی جذابی که دلیل سفر بسیاری از گردشگران به شمار می رود. در این شهر مکان هایی جذاب همراه با مساجدی زیبا و معابدی فوق العاده به چشم می خورد. در این شهر که آسمان خراش ها و مراکز خرید با ساختمان های استعماری و ساختارهای قدیمی محلی شهر برای اشغال فضا در حال رقابتند.  خیابان های باریک آن که به زیارتگاه های قدیمی و کوچکی ختم می شوند با کافه هایی شلوغ، بارهایی پرهیاهویی پر شده اند. کافه و بارهایی جذاب که ساعت ها می توان در آنها غرق شد. البته در این شهر مجموعه ای عالی از دیوارنماهای جذاب خیابانی نیز به چشم می خورد. صرف غذاهای خوشمزه و دلچسب آن که تاثیرات فرهنگی با وضوحی کامل در آن قابل مشاهده اند، بسیار لذت بخش خواهد بود. و در آخر جرج تاون به عنوان دومین شهر بزرگ مالزی دارای ارزش هایی والا برای دیدن و گشت و گذار می باشد. 

2. جرج تاون (George Town)


1. کوآلالامپور
می توان از کوآلالامپور به عنوان کلان شهری چند ملیتی نام برد، پایتخت زیبای مالزی که همه چیز برای دیدن و انجام دادن دارد. شهری بی انتها با آسمان خراش های مرتفع و برج های پتروناس که به آسمان رسیده اند. کوآلالامپور جاذبه هایی پرانرژی و فوق العاده ای را در دل خود جای داده، جاذبه هایی نظیر معابد زیبا، مساجد بی نظیر، مراکز خرید برتر و بازارهایی شلوغ. از آنجایی که این شهر محل زندگی جمعیتی متنوع است از این رو دارای میراث فرهنگی درخشانی می باشد. در اطراف میدان معروف مرداکا شاهد ساختمان هایی قدیمی با سبک معماری استعماری خواهید بود. محله های این شهر نظیر چاینا تاون و لیتل ایندیا میزبان رستوران ها و کافه هایی دوست داشتنی می باشند. این شهر با پیشرفت و رشد مدرنیزه فوق العاده ای ترکیب فوق العاده ای از مشخصه های قدیمی و جدید را ارائه می دهد. در حالیکه تحولاتی شگرف در امتداد رودخانه ها در حال انجام و پایه ریزی است، روستاهای سنتی و باستانی مالایی نظیر کامپونگ بهارو (Kampong Bharu) هنوز هم در مرکز شهر به چشم می خورند. 

1. کوآلالامپور


منبع: touropia





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید