• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


روستاهای مخفیانه فرانسوی که قبل از بقیه باید آنها را کشف کنید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱/۲۸   تعداد بازدید : 7337   گروه مطلب : دیدنی ها


روستاهای فرانسوی که قبل از بقیه باید آنها را کشف کنید

یک سفر ایده آل به فرانسه را تصورکنید، احتمالا به ذهنتان خیابان ‌های شیک، سواحل زیبای کوت دازور (Cote d’Azur) و باغ‌ های انگور خطور می ‌کند و در خیابان ‌های فرانسه گربه‌ هایی را تصور می‌ کنید که روی سنگ فرش‌ ها قدم می ‌زنند و بوی شیرینی ‌ها و انواع غذاها به مشامتان می‌ رسد. 
روستاهای مخفیانه ‌ای که احتمالا از وجود آنها بی خبر هستید.
با توریست‌ ها و ماشین‌ هایی که در خیابان ‌های قرون وسطایی در تردد هستند، برخی از روستاهای فرانسه در خطر نابودی قرار گرفته اند. این روستاها برای گردشگران ممنوع نیستند اما همچنان دست نخورده و بکر باقی مانده اند و افراد زیادی از وجود آنها خبردار نیستند. در اینجا می ‌توانید نگاهی به زندگی روزمره در روستاهای فرانسه داشته باشید. 

1.لیلسله سور ل سورج (L’Isle Sur la Sorgue) در پراوینس (Provence)
مغازه ‌های رنگارنگ و گل ‌های رنگی که در کنار کانال‌ های آب کاشته شده اند این مکان را تبدیل به ونیز پراوینس کرده است. روستای آفتابی لیلسله سور لا سورج بیشتر به علت اشیای عتیقه ‌اش معروف است و سالانه دو بازارچه عتیقه برگزار می ‌کند (یکی در عید پاک و دیگری در ماه اوت)‌. اگر به جمعیت علاقه ندارید، در این زمان‌ ها به این روستا سفر نکنید و با خیال راحت از صدها مغازه عتیقه فروشی و هنری شهر دیدن کنید.

در لیلسله سور ل سورج کجا اقامت کنید: بعد از نوسازی اخیر، گراند هتل صد ساله این روستا به روی گردشگران باز شده و اتاق‌ هایش برای اقامت گردشگران آماده شده است. 

1.لیلسله سور ل سورج (L’Isle Sur la Sorgue) در پراوینس (Provence)


2.نویرس سور سیرین (Noyers-sur-Serein) در بورگاندی (Burgundy)
تنها چند ساعت به سمت جنوب شرق پاریس، یکی از زیباترین روستاهای فرانسه را می ‌بینید که روی رودخانه سیرین (Serein) واقع شده است. نویرس توسط تعدادی ساختمان قرون وسطایی احاطه شده که از خیابان ‌های سنگ فرش آن به خوبی مراقبت می ‌کنند. از موزه محلی آنجا دیدن کنید یا به قلعه نویرس سور سیرین (Chateau de Noyers-sur-Serein) بروید زیرا از آنجا چشم انداز زیبایی به روستا خواهید داشت. 

در نویرس سور سیرین کجا اقامت کنید: اقامتگاه گراتین مونداین (Gratin Mondain) حال و هوایی روستایی دارد. همچنین صبحانه و شام را می ‌توانید در اینجا میل کنید و در صورتی که حیوان خانگی‌ تان همراهتان باشد، می ‌توانید از او داخل اقامتگاه نگهداری کنید. 

2.نویرس سور سیرین (Noyers-sur-Serein) در بورگاندی (Burgundy)


3.کلوی (Calvi) در جزیره کرس (Corsica)
قلعه ‌ای متعلق به قرن ۱۳ میلادی در شمال غرب ساحل جزیره کرس واقع شده است. در امتداد ساحل قدم بزنید و در کنار جنگل کاج آفتاب بگیرید. مردم محلی معتقدند که کریستف کلمب متولد این شهر بوده است و گردشگران هنوز هم می ‌توانند بقایای خانه‌ ای را ببینند که وی احتمالا آنجا زندگی می ‌کرده است. برای دیدن بهترین چشم اندازها به بالای کلیسای نوتردام ده لا سرا (Notre Dame de la Serra) بروید. 

در کلوی کجا اقامت کنید: کاسا بیانکا (Casa Bianca) در مرکز شهر قرار دارد و از آنجا دسترسی راحتی به مکان‌ های تاریخی شهر و ساحل خواهید داشت. اتاق‌ های این هتل مدرن و تمیز هستند و تهویه هوا هم دارند.

3.کلوی (Calvi) در جزیره کرس (Corsica)

 
4.بورو ا نوژ (Beuvron-en-Auge) در نورماندی (Normandy)
قدم زدن در میان خانه ‌های تراس ‌دار این روستا به شما این حس را می ‌دهد که گویی وارد یک داستان تخیلی شده اید. بورو ا نوژ در امتداد مسیر 40 کیلومتری سایدر (Cider) در خارج از نورماندی قرار دارد. در این مسیر باغ‌ های سیب به چشم می خورد و می‌ توانید انواع سرکه سیب را در کنار پنیرهای محلی در رستوران ‌ها و فروشگاه ‌های شهر ببینید. 

در بورو ا نوژ کجا اقامت کنید: هتل له پاو (Le Pave d’Hotes) پنج اتاق زیبا دارد که هر کدام تلویزیون هم دارند. صبحانه هم در محوطه هتل سرو می ‌شود.

4.بورو ا نوژ (Beuvron-en-Auge) در نورماندی (Normandy)

 
5.کولیور (Collioure) در اکسیتنی (Occitanie)
هنری ماتیس که یک هنرمند است می گوید در تمام فرانسه آسمانی به رنگ آبی کولیور پیدا نخواهید کرد. وی مدتی در این روستای متاثر از کاتالان ‌ها زندگی کرده است که تنها ۲۵ کیلومتر تا مرز اسپانیا فاصله دارد. مشخص است که چرا کولیور در نظر هنرمندان انقدر جذاب است، مغازه‌ های رنگارنگ و کافه‌ هایی که چشم اندازی به آب‌ های آبی دارند هر بیننده‌ ای را جذب می کنند. یک قلعه قدیمی هم در این منطقه وجود دارد که ارزش سفر کردن را دارد. 

در کولیور کجا اقامت کنید: هتل مادلاک (Madeloc) امکاناتی با قیمت خوب در اختیار گردشگران قرار می‌ دهد و در نزدیکی مرکز این روستا قرار دارد. اتاق‌ های این هتل بالکن ‌هایی به سمت تپه‌ های اطراف و مناظر آنان دارند. 

5.کولیور (Collioure) در اکسیتنی (Occitanie)


 آشنایی با مقصدی الهام بخش، روستای افسانه ای در فرانسه



6.ایووری (Ivoire) در رون آلپ (Rhone Alpes)
منطقه بکر و دست نخورده ایووری در کنار دریاچه ژنو (Geneva Lake) قرار دارد و یکی از روستاهای فرانسوی می ‌باشد که برای قدم زدن و گشت و گذار در خیابان‌ های سنگ فرش و گل کاری شده باغ سینک سنس (Cinq Sens) معروف است. اغلب گردشگران در طول روز از مناطق نزدیکی چون ژنو و سوئیس به اینجا می آیند، بهتر است غروب یا صبح زود از این روستا و برکه آن دیدن کنید تا کمتر با ازدحام جمعیت روبرو شوید. 

در ایووری کجا اقامت کنید: ویلا سسیل (Villa Cecile) محل مناسبی برای استراحت و اقامت است و دو استخر فصلی و یک اسپای کوچک در بیرون آن وجود دارند. 

6.ایووری (Ivoire) در رون آلپ (Rhone Alpes)


7.دینان (Dinan) در بریتانی (Brittany)
در هر گوشه این روستا مناظر زیبایی برای عکاسی کردن وجود دارد. شکوفه گل ‌ها در باغچه ‌ها و جعبه‌ های کوچک، قایق ‌های کوچک روی رودخانه رانس (River Rance) و سنگ ‌های قرمز و آبی ساختمان ‌های قدیمی و قرون وسطایی در این روستا به چشم می ‌خورد. مهم‌ ترین جاذبه این روستا یعنی خیابان ژرزوال (Rue du Jersual) کاملا احساس قرون وسطایی را به بیننده القا می ‌کند. 

در دینان کجا اقامت کنید: درست بیرون دیوارهای شهر هتل ده لا پورته سنت مالو (Hotel de la Porte Saint-Malo) قرار دارد که اتاق ‌های راحت و ساده‌ ای دارد. در این هتل یک حیاط و یک محل برای روشن کردن آتش هم وجود دارد. 

7.دینان (Dinan) در بریتانی (Brittany)


8.اسپلت (Espelette) در باسک (Basque country)
اسپلت با دیگر روستاهای فرانسه فرق می ‌کند. این روستا به علت فلفل ‌هایش معروف است و شما همه جای شهر نخ‌ های باریک و بلندی می ‌بینید که روی آنها فلفل‌‌ هایی برای خشک کردن آویزان شده اند. همچنین کلیسای سنتی باسک هم از دیگر دیدنی ‌های این شهر است که در قرن ۱۶ میلادی احداث گردیده. در این کلیسا دفتر توریسم قرار دارد و نمایشگاه‌ های آموزشی برگزار می ‌شود. 

در اسپلت کجا اقامت کنید: هتل اوزکادی (Hotel Euzkadi) چشم اندازی به میدان اصلی شهر دارد و اتاق ‌های آن راحت بوده و یک استخر بزرگ هم دارد. در رستوران هتل غذاهای محلی باسک طبخ می ‌شود که حتما از آن لذت خواهید برد.

8.اسپلت (Espelette) در باسک (Basque country)


9.اون (Oingt) در رون (Rhone)
اون یکی از روستاهای سنگی طلایی است که به علت رنگ گرم طلایی ساختمان‌ های قرون وسطایی‌ اش به این نام معروف شده است. مکان‌ های دیدنی این شهر بسیار کم هستند و شامل کلیسای سنت متیو (Church of Saint Mathieu) و یک برج که از بالای آن می ‌توانید به مزارع اطراف نگاه کنید، می شوند. بهترین لذت سفر به این روستا این است که در کوچه و خیابان‌ های سنگ فرش آن قدم بزنید. 

در اون کجا اقامت کنید: در نزدیکی اون یک قلعه به نام قلعه باگنولز (Chateau de Bagnols) قرار دارد که متعلق به قرن ۱۱ میلادی می ‌باشد. این قلعه تبدیل به یک هتل لوکس شده است. شما می ‌توانید اتاق خود را از میان اتاق ‌های مدرن و قرون وسطایی‌ آن انتخاب کنید و از حیاط و مناظر اطرافش لذت ببرید.

9.اون (Oingt) در رون (Rhone)


10.گربروی (Gerberoy) در پیکاردی (Picardy)
حدودا یک ساعت و نیم به سمت شمال غرب پاریس یک روستای آرام و بکر وجود دارد که با نام مستعار شهر گل رز شناخته می ‌شود. در ماه‌ های گرم سال از باغ‌ های هنری سدانر (Henri le Sedaner Gardens) دیدن کنید، این باغ نامش را از نقاش فرانسوی گرفته که مناظر این شهر الهام بخش کارهای او بوده است. فستیوال رز سالانه در ماه ژوئن در این شهر برگزار می ‌شود.

در گربروی کجا اقامت کنید: تنها ۱۰ کیلومتر خارج از گربروی، اقامتگاه مولین دس فورگس (Le Moulin des Forges) قرار دارد، این هتل روی یک آسیاب آبی واقع شده است. 

10.گربروی (Gerberoy) در پیکاردی (Picardy)


منبع: smartertravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید