• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دشت ارژن شهرستان فارس استان کازرون
  •  دشت ارژن شهرستان فارس استان کازرون
  •  دشت ارژن شهرستان فارس استان کازرون
  •  دشت ارژن شهرستان فارس استان کازرون
  •  دشت ارژن شهرستان فارس استان کازرون
  •  دشت ارژن شهرستان فارس استان کازرون
  •  دشت ارژن شهرستان فارس استان کازرون
  •  دشت ارژن شهرستان فارس استان کازرون
  •  دشت ارژن شهرستان فارس استان کازرون
  •  دشت ارژن شهرستان فارس استان کازرون


دشت ارژن

نام مرکز دیدنی

Dasht Arjan

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

کازرون

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

2 ساعت تا پیک نیک نیم روزی

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان فارس، 60 کیلومتری شیراز، جاده کازرون- شیراز

معرفی دشت ارژن
طبیعت گردی یکی از انواع شیوه های گردشگری می باشد. شهر شیراز به دلیل موقعیت جغرافیایی خود علاوه بر مکان های تاریخی زیبا، از طبیعت گوناگون و زیبایی نیز برخوردار می باشد. یکی از مناطق طبیعت گردی شیراز دشت ارژن است. وجود طبیعت بکر، دریاچه های زیبا، بازرچه های محلی و منطقه عشایر نشین، حفظ فضای روستایی با کوچه باغ ها و خانه های کاه گلی از جمله مواردی است که این منطقه را از سایر مناطق دیدنی و طبیعی شیراز متمایز کرده است. اگر اهل عکاسی از مناظر طبیعی هستید بازدید از این منطقه گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. دشت برم، شهر باستانی بیشاپور، دریاچه پریشان و چادرهای عشایر از جمله مکان هایی می باشد که در هنگام بازدید از دشت ارژن می توانید به آنها نیز سر بزنید.

تاریخچه
دشت ارژن از جمله مناطق طبیعی ایران است که دارای ارزش تاریخی هم می باشد. پادشاهی هخامنشی در نزدیکی این دشت برپا شده و با نگاهی بر کتیبه های به جا مانده از دوره هخامنشی می توان فهمید شاهان آن دوره برای شکار به این دشت می آمدند و وجود نقش هایی چون شیر و آهوی ایرانی و گوزن گواه این موضوع می باشد. همچنین در داستان های شاهنامه نیز از دشت ارژن نام برده شده است.

طبیعت و آب و هوا
دشت ارژن در نزدیکی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و همین موضوع باعث شده تا این دشت زیبا دارای آب و هوای کوهستانی مطبوع و دلچسبی باشد. به دلیل وفور آب و آب و هوای خوب، این دشت از پوشش گیاهی متنوعی مانند درخت بادام، زالزالک و بلوط برخودار می باشد. در فصل های سرد سال دشت سرتاسر پر از گل نرگس می شود و عطر مطبوع نرگس در دشت زیبای ارژن می پیچد. منطقه دشت ارژن به دلیل وجود علفزارهای سبز و زیبا، آبشار و دریاچه یکی از بهترین گزینه ها برای تفرج و گردش است.

دریاچه ارژن
دریاچه ارژن یکی از دریاچه های آب شیرین ایران است و دشت ارژن را به مکانی دیدنی تر تبدیل کرده است. منبع آب دریاچه از رودخانه دالکی و آب باران می باشد. به دلیل موقعیت قرارگیری دریاچه در نزدیکی رشته کوه زاگرس، انعکاس تصویر کوه ها بر آب دریاچه منظره ای بی نظیر را ساخته است. وجود طبیعت زیبا همراه با درختان سبز، بوته های زالزالک و شقایق وحشی در کنار نسیم خنک و ملایم کوهستانی، از دریاچه ارژن مکانی دیدنی و بی نظیر برای بازدید ساخته است.

آبشار ارژن
آبشار ارژن که با نام آبشار چرونیز هم شناخته می شود، از جاذبه های طبیعی و دیدنی دشت ارژن است. این آبشار صخره ای و مرتفع زیبا در هر فصلی از سال جلوه ای دیدنی به دشت ارژن می بخشد که در زمستان با قندیل های بلند و زیبا و در تابستان با صدای شر شر آب همراه است.  

امکانات و سایر دیدنی های دشت ارژن
روستای ارژن با محیط بکر و روستایی خود مکان مناسبی برای بازدید می باشد. در هنگام بازدید از روستا می توانید از بازارچه محلی روستا دیدن کنید و از محصولات متنوع روستاییان مانند گردو، سیر، میوه های محلی به صورت تازه و خشک، ترشیجات و انواع لواشک سوغات تهیه کنید.
وجود رستوران و باغ های خانوادگی نیز از دیگر نکات قابل توجه در بازدید از دشت ارژن است. همچنین اگر تمایل به اقامتی کوتاه در این دشت زیبا داشتید، اقامتگاه بوم گردی جذابی با ارائه غذاهای محلی در نزدیکی دشت قراردارد.

بهترین زمان سفر
دشت ارژن در هر فصلی از سال زیبایی های خاص خود را دارد. این دشت در فرودین به اوج زیبایی خود می رسد و به همین دلیل فصل بهار مناسب ترین زمان برای بازدید از این منطقه زیبا می باشد. همچنین از اواخر بهار تا میانه های تابستان نیز زمان کوچ قشلاقی عشایر است و دیدن عشایر و آشنایی با شیوه زندگی و آداب و رسوم آنها نیز خالی از لطف نمی باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دشت ارژن

تفریحات نزدیک به دشت ارژن

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید