• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خانه صابر (خانه هنر) شهرستان فارس استان شیراز
  •  خانه صابر (خانه هنر) شهرستان فارس استان شیراز


خانه صابر (خانه هنر)

نام مرکز دیدنی

Saber House (Art House)

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

شیراز

مدت زمان بازدید

1 تا 2 ساعت

آدرس

فارس، شیراز، روبروی شاهچراغ، محله سرباغ، بن بست کدخدا شیراز

معرفی خانه صابر
یکی از خانه های زیبای به جا مانده از دوران قاجار در شیراز، خانه صابر است. این خانه زیبا در دوره خود به سبک معماری مدرن آن زمان ساخته شده و منزل تاجری بزرگ به نام حسن علی صابر سنگری بوده است. امروز کارکرد این خانه به موزه خانه هنر تغییر یافته است. از جاذبه های دیدنی اطراف این بنای زیبا می توان به شاهچراغ (ع)، موزه موسیقی یا همان خانه منطقی نژاد، آرامگاه سیبویه، مسجد جامع عتیق و مسجد نو اشاره کرد.

معماری بنا
خانه زیبا صابر که در دوره خودش به سبک مدرن ساخته شده بود به سبک حیاط مرکزی است و در بخش شمالی و شرقی دارای دو طبقه می باشد. این خانه از دو بخش اندرونی و بیرونی شک گرفته و دارای  اتاق های 3 دری و 5 دری در شمال، شرق و غرب خود می باشد. در ضلع جنوبی ایوانی بزگ مجلل با ستون های چوبی و تزییناتی زیبا به چشم می خورد. از نکات زیبا و حایز اهمیت در این بنا قرینه بودن در اوج ظرافت است. این قرینگی و موازی بودن در تمام بخش های خانه به چشم می خورد. از تزیینات زیبای این بنا می توان به گچبری های ظریف و قرینه آن و تزیینات چوبی زیبایش مانند ستون ها و گره چینی های در و پنجره ها و آجرکاری اشاره کرد. دیوار های داخل حیاط نیز دارای کاشی کاری هایی ظریف با نقوش گل و مرغی و نقاشی هایی از سربازان و پادشاهان قاجاری می باشد. در برخی اتاق ها ظروف زیبای قدیمی بر دیوار یا بر روی میز ها به چشم می خورد که از ظروف مورد استفاده در همین بنا بوده است. این عمارت زیبا بعد از بازسازی و مرمت به خانه هنر تغییر کاربری داده و محل برگزاری کارگاه و نمایشگاه های هنری می باشد.

ثبت ملی خانه هنر
خانه صابر در خرداد ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۸۶۵۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به خانه صابر (خانه هنر)

تفریحات نزدیک به خانه صابر (خانه هنر)

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید