• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  باغ موزه مینیاتور شهرستان تهران استان تهران
  •  باغ موزه مینیاتور شهرستان تهران استان تهران
  •  باغ موزه مینیاتور شهرستان تهران استان تهران
  •  باغ موزه مینیاتور شهرستان تهران استان تهران
  •  باغ موزه مینیاتور شهرستان تهران استان تهران
  •  باغ موزه مینیاتور شهرستان تهران استان تهران
  •  باغ موزه مینیاتور شهرستان تهران استان تهران
  •  باغ موزه مینیاتور شهرستان تهران استان تهران
  •  باغ موزه مینیاتور شهرستان تهران استان تهران
  •  باغ موزه مینیاتور شهرستان تهران استان تهران


باغ موزه مینیاتور

نام مرکز دیدنی

Miniature Garden Museum

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

تهران

منطقه

نارمک و مجیدیه

ناحیه

شرق شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 9:00 الی 13:00, از ساعت 16:00 بعد از ظهر الی 21:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، خیابان جانبازان غربی، نبش بزرگراه امام علی (ع)

اگر قصد دارید همه ایران را یکجا بگردید و وقت آن را پیدا نمی کنید بهترین گزینه برای شما بازدید از باغ موزه مینیاتوری در بوستان گلبرگ است. در واقع باغ موزه مینیاتوری یا بوستان مینیاتوری، یک ایران کوچک است که جاذبه های گردشگری ایران که در یونسکو به ثبت جهانی رسیده اند را یکجا به صورت ماکت با فضاسازی بسیار جذابی به نمایش بازدیدکنندگان گذاشته است. 

چیدمان باغ موزه مینیاتور
این باغ موزه در فضایی سه هکتاری طراحی شده است و نقاط دیدنی کشور عزیزمان ایران را با جانمایی و ساخت، مطابق جغرافیای واقعی در مقیاس یک به پنج به نمایش عموم گذاشته است. برای مثال سی و سه پل در مرکز این مجموعه واقع شده، طاق بستان در غرب و خلیج همیشه فارس در جنوب واقع گردیده است. پوشش گیاهی هر منطقه نیز مانند جغرافیای واقعی آن نقطه می باشد، برای مثال در جنوب نخل فراوان و در اصفهان بید مجنون زیاد است. بناهایی مانند تخت جمشید، پاسارگاد، تخت سلیمان، کلیساهای ارامنه، آبشارهای شوشتر، کتیبه بیستون، بازار تبریز، میدان نقش جهان، چغازنبیل، ارگ بم، گنبد سلطانیه، سازه های آبی شوش و غیره می باشد. در بدو ورود به ارگ بم می رسید که در 5 دی ماه 1383 در اثر زلزله 5 ریشتری تخریب شد. ارگ بم بزرگترین بنای خشتی جهان بود که در استان کرمان واقع شده است. بعد از آن به تخت جمشید می رسید و در فاصله چند دقیقه خودتان را از کرمان به شیراز می رسانید. تخت جمشید با همان شکوه و صلابت در تهران آماده پذیرش گردشگران است. سپس به پاسارگاد مقبره کوروش کبیر می رسید. بعد نوبت نقش جهان اصفهان است که در مرکز واقع شده است با ماکت کاخ عالی قاپو، خانقاه شیخ لطف الله که الان مسجد شده است و مسجد جامع اصفهان در شمال این میدان واقع شده است را در این ماکت می بینیم. زیگورات چغازنبیل هم معبد بی نظیری است که در دوره ایلامی ساخته شده است. آبشارهای شوشتر هم که مربوط به زمان هخامنشیان است و مهندسی آب را در 2600 سال پیش نشان می دهد بهترین مکان برای دمی نشستن و استراحت کردن است. نقش بیستون، ماکت هرکول و سگ نبشته هایش بسیار دیدنی اند. بعد نوبت به اردبیل می رسد و آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی از صوفیان به نام قرن هفتم هجری با تمام ساختمان های اطرافش که شامل چینی خانه و گنبد داری است. بعد نوبت می رسد به استان گلستان و گنبد قابوس بلندترین برج آجری جهان است. در شمال غرب مجموعه هم به آذربایجان غربی و شرقی می رسیم که بازار تبریز به ظرافت هر چه تمام تر، کلیساهای قره، زر زر و سنت استپانوس در آن قرار دارد. این مجموعه ماکت ها آن قدر طبیعی ساخته و رنگ آمیزی شده اند که شما خودتان را واقعا در همان شهر و همان موقعیت احساس می کنید.

پوشش گیاهی باغ 
درختان این منطقه بیشتر چنار، بلوط و ماگنولیای سبز، میخک هندی، افراء چینی، سنجد، کاج و یاس می باشد. 

فاز دوم باغ موزه مینیاتور
ساخت فاز دوم این مجموعه در دست بررسی است که قرار است گنبد کاووس، مسجد جامع اصفهان و باغ های نه گانه ایرانی و از این قبیل در آن ساخته شود.

دسترسی به باغ
وسیله نقلیه شخصی: از اتوبان امام علی از خروجی خیابان گلبرگ می توانید برای رسیدن به بوستان گلبرگ استفاده کنید. باغ موزه در این بوستان قرار دارد.
مترو: از خط 2 مترو در ایستگاه گلبرگ پیاده شده و خیابان نظام آباد را به سمت جنوب حرکت کنید بعد از کمی پیاده روی به خیابان گلبرگ می رسید که موزه در همین خیابان است.

نکته: درب مخصوص افراد پیاده نبش بوستان گلبرگ غربی واقع شده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به باغ موزه مینیاتور

تفریحات نزدیک به باغ موزه مینیاتور

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید