• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  جنگل دوهزار شهرستان مازندران استان تنکابن
  •  جنگل دوهزار شهرستان مازندران استان تنکابن
  •  جنگل دوهزار شهرستان مازندران استان تنکابن


جنگل دوهزار

نام مرکز دیدنی

Dohezar Forest

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

شهرستان

تنکابن

ناحیه

جنگلی

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تنکابن به سمت خرم آباد بعد از ۱۵ کیلومتر در مسیر ۲۰۰۰ منطقه ای به اسم قلعه گردن، ادامه مسیربه سمت دوهزار

می توان از دو هزار به عنوان عروس طبیعت ایران زمین نام برد، جنگل هایی شگرف که در شهر تنکابن قرار گرفته. این منطقه با آب و هوایی معتدل کوهستانی شاهد تابستان هایی معتدل و زمستان هایی نسبتا سرد می باشد. این منطقه چشم اندازهای دلنواز کوهستانی، چمنزارها و جنگل های جلگه ای را در دل خود جای دارد. مردم آن به زبان مازندرانی و لهجه گیلانی صحبت می کنند. اکثر ساکنین این روستا از راه کشاورزی، باغداری و دامداری امرار معاش می کنند. از اصلی ترین محصولات آن می توان به گردو، گندم، سیب و فندق اشاره کرد. روستاییان این منطقه عمدتا به فعالیت های دامداری می پردازند و از این راه محصولاتی نظیر گوشت و لبنیات را بدست می آورند. البته زنان و مردان آن به فعالیت هایی جانبی نظیر تولید محصولات و صنایع دستی نظیر جاجیم، کلاه پشمی، جوراب پشمی و پوستین کلاه می پردازند. 
این جنگل های سرسبز در امتداد دره هایی سرسبز در شمال ارتفاعات رشته کوه های البرز آرمیده و به لطف برخورداری از شرایط طبیعی و اقلیمی خاص به ارائه مجموعه ای منحصربه فرد از قله ها، چمنزارها، جنگل ها، مراتع و یخچال های طبیعی مفتخر است. می توان از ارتفاعات الموت قزوین و تخت سلیمان به عنوان منبع تغذیه رودخانه دوهزار نام برد، رودخانه ای جذاب که در حواشی روستا جریان دارد و دارای بستری بسیار مناسب برای تفریح و گردش را فراهم می آورد. البته جذابیت های دو هزار تنها به دره ها و جنگل های شگفت انگیز ختم نمی شود و این منطقه فوق العاده ارتفاعات بی نظیری همانند قله سیالان و ارتفاعات گردکوه را در دل خود جای داده. از مرتفع ترین این قله ها می توان به قله سیالان اشاره کرد، قله ای جذاب که در شکوه و صلابتی وصف نشدنی در ارتفاعات 4250 متری استوار گردیده و با مسیری کم نظیر مقصدی بسیار مناسب برای علاقمندان به کوهنوردی به شمار می رود. دسترسی به این قله دلنواز مستلزم انجام پیاده روی های 5 ساعتی است. البته در هنگام رفتن به این منطقه دوست داشتنی بازدید از دشت دریا سر را به هیچ وجه نباید از دست داد، دشتی دلربا با آب و هوایی دوست داشتنی و گونه های گیاهی جذاب که در این منطقه فریبنده به شکل مسحور کننده ای دلربایی می کند. البته کوه های گردکوه با ارتفاع 1300 متری از نظر جذابیت و زیبایی ها دست کمی از دیگر جاذبه های موجود در آن ندارد. در مسیر تنکابن به دو هزار یک پارک جنگی وسیع با مساحت 94 هکتاری به چشم می خورد، پارکی جذاب که به امکانات رفاهی لازم تجهیز گردیده. منطقه دو هزار میزبان مراسم و رویداهای سنتی جذابی در طول سال می باشد، مراسمی نظیر سیزده شو، جشن تیرماه، نوروزخوانی، سیزده بدر، چهارشنبه سوری، شب یلدا و جمع آوری گل گاوزبان. در هنگام عروسی ها و جشن های محلی این منطقه با طنین دلنواز آهنگ های روستایی و محلی پر می شود و فضایی دلنواز و دوست داشتنی فوق العاده ای را به آن اعطا می نماید.
 
دسترسی به منطقه: دسترسی به این منطقه از طریق شهر تنکابن امکان پذیر می باشد، این مسیر با جاده هایی آسفالت شده از خرم آباد شروع می شود. جنگل دوهزار تا تهران تنها 270 کیلومتر فاصله دارد و دسترسی به آن با پیمودن مسیری 6 ساعته از طریق جاده چالوس انجام می شود.
دسترسی به منطقه دو هزار بدون وسیله شخصی: چنانچه مایلید با اتوبوس یا تاکسی به این منطقه بروید باید سفرتان را از ترمینال غرب آغاز نمایید. این مسیر 5 ساعته از تنکابن شروع می شود. بازدید از این منطقه از طریق تورهای جنگلی نیز میسر خواهد بود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به جنگل دوهزار

تفریحات نزدیک به جنگل دوهزار

نظرها

  • 0 0

    بسیار عالی


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید