• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  لئونگ سان تونگ کو کنگسی شهر مالزی کشور پنانگ
  •  لئونگ سان تونگ کو کنگسی شهر مالزی کشور پنانگ
  •  لئونگ سان تونگ کو کنگسی شهر مالزی کشور پنانگ
  •  لئونگ سان تونگ کو کنگسی شهر مالزی کشور پنانگ
  •  لئونگ سان تونگ کو کنگسی شهر مالزی کشور پنانگ


لئونگ سان تونگ کو کنگسی

نام مرکز دیدنی

Leong San Tong Khoo Kongsi

نوع مرکز دیدنی

معبد و مقبره

کشور

ساعت بازدید

هر روز از ساعت 9:00 الی 17:00

آدرس

no 18, Cannon Square, George Town, 10450 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

کو کنگسی یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری جورج تاون می باشد و در حدود 650 سال پیش ساخته شده است. این عمارت بخشی از گو تای سه (پنج قبیله بزرگ) است که ستون اصلی جامعه هاکین (Hokkien) را در دوران قدیم پنانگ تشکیل می دهد. این عمارت یکی از مجلل ترین بناهای پنانگ است که در جالان آچه (Jalan Acheh)، کنار لبوه پیت واقع شده است. 
کنگسی (خانه قبیله ای) ساختمانی است که خانواده های چینی با نام خانوادگی مشترک در آن جمع می شدند تا نیاکان خود را پرستش کنند. کنگسی که نشان دهنده تعهدات اجتماعی و معنوی یک خانواده بین روابط گسترده، اجداد و جامعه خارج است، به عنوان یک وسیله مهم برای همبستگی نیز عمل می کند. امروزه وظایف اصلی کنگسی نقش های حمایتی آن، از جمله کمک به آموزش فرزندان اعضا و حل اختلافات است. 
کنگسی ها در ابتدا به عنوان راهی برای گردهمایی مهاجران قرن نوزدهم ساخته شد تا براساس مناطق مربوطه با هم متحد شوند. جای تعجب نیست که در نتیجه این سوگیری های قبیله ای، احساسات خصمانه ای بین خانه های قبیله ای مختلف ایجاد شده که منجر به رقابت و در نهایت خشونت شد.
قدمت بسیاری از کنگسی ها در پنانگ بیش از 100 سال است. کو کنگسی که زمانی به عنوان یکی از مهم ترین خانه های قبیله ای چینی تبار در مالزی شناخته می شد، احتمالا معروف ترین خانه قبیله ای در پنانگ است. این خانه قبیله ای توسط طایفه لئونگ سان تونگ از دهکده قبیله سین کنگ در استان هوکین تاسیس شد و در درجه اول برای نشان دادن موفقیت خانواده کو ساخته شد. 
دیگر قبایل بزرگ در زمان تاسیس آن، خانواده های چیاه، یئو، لیم و تان بودند که خانه های قبیله ای نیز داشتند تا به عنوان نقطه مرکزی برای جوامع مربوطه خود عمل کنند. اما هیچ یک از آن ها به اندازه لئونگ سان تانگ (کو کنگسی) که گفته می شود چشمگیرترین خانه قبیله ای در جنوب شرقی آسیا است، با شکوه نبودند.
با توجه به اهمیت خانواده کو، صنعتگرانی از چین مامور ساخت این شاهکار معماری شدند. کو کنگسی که با نام تالار کوه اژدها نیز شناخته می شود، سازه ای زیبا است که بر روی یک سکو از جنس سنگ گرانیت با حکاکی های سنگی که تالار ورودی را تزئین می کند، بنا شده است.
علاوه بر این، غرفه ها، نقاشی های دیواری از روزهای تولد و عروسی و 36 مجسمه از محافظان الهی نیز وجود دارد که در سراسر فضای داخلی عمارت پخش شده اند. در همین حال، چراغ های سقفی عظیم کاغذی، فضای داخلی را با نور نارنجی روشن کرده و مجسمه های سرامیکی خیره کننده ای از جاودانگان، ماهی کپور و اژدها بر روی کنگره های سقفی را نیز می توان مشاهده کرد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به لئونگ سان تونگ کو کنگسی

تفریحات نزدیک به لئونگ سان تونگ کو کنگسی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید