• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد بساکی شهر اندونزی کشور بالی


معبد بساکی

نام مرکز دیدنی

Besakih Temple

نوع مرکز دیدنی

معبد و مقبره

شهر

ساعت بازدید

هر روز از ساعت 8:00 الی 18:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

60 هزار روپیه اندونزی

آدرس

Jl. Gunung Mas No.Ds, Besakih, Rendang, Kabupaten Karangasem, Bali 80863, Indonesia

معبد بساکی اغلب به عنوان "معبد مادر" بالی شناخته می شود و یک مجموعه بزرگ است که از حداقل 86 معبد قبیله ای و عبادتگاه تشکیل شده است که در دامنه های جنوب غربی کوه آگونگ قرار گرفته اند. در اینجا هر ساله دست کم 70 جشن برگزار می شود، زیرا هر عبادتگاه سالگرد خاص خود را دارد. بساکی بزرگترین و مقدس ترین معبد بالی محسوب می شود. مکان های مرتفع تر آن مناظر دیدنی و جذاب حومه با نمایی از شالیزارها، تپه ها، کوه ها و جویبارها را ارائه می دهد. کاوش در کل این محل می تواند یک روز کامل طول بکشد. معبد بساکی تنها معبدی است که به روی هر زاهد از هر فرقه ای باز است.
برای مردم بالی بازدید از مقدسات معبد بساکی زیارتی ویژه است. موقعیت کوه آگونگ به اینجا ویژگی تقریبا عرفانی می بخشد. چندین پله به دامنه کوه مقدس و معابدی منتهی می شود که از نظر نوع، جایگاه و عملکرد متفاوت هستند. 
معبد بساکی دارای 3 معبد اصلی است که به خدایان سه گانه هندوها (شیوا، براهما و ویشنو) اختصاص یافته اند. معبد پناتاران آگونگ (در مرکز) دارای نشان های سفید برای شیوای ویرانگر است، معبد کیدولینگ کرتنگ (در سمت راست) دارای نشان های قرمز رنگ برای براهمای خالق است و معبد باتو مادنگ با نشان های سیاه رنگ خود بیانگر ویشنو، خدای محافظت کننده است. می توانید از معابد کوچکتر دیگر در معبد بساکی دیدن کنید، اگرچه بسیاری از حیاط های داخلی آن ها فقط مخصوص زائران است.
بزرگترین معبد این مجموعه، معبد پناتاران آگونگ (Pura Penataran Agung)، با مناطق مختلفی است که 7 لایه جهان را نشان می دهد و هر کدام دارای عبادتگاه های خاص خود هستند. معبد پاسیمپانگان (Pura Pasimpangan) در سمت پایین دست (در شرق خیابان اصلی) قرار دارد، در حالی که معبد پانگوبنگان (Pura Pangubengan) را می توان در بالادست یافت. این عبادتگاه ها حدود 3 کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند. 
معبد پانگوبنگان با قله کوه آگونگ کمترین فاصله را داشته و چشم اندازهای بسیار خوبی را ارائه می دهد و تقریبا 30 دقیقه پیاده روی تا معبد پناتاران آگونگ فاصله دارد. در شرق معبد پانگوبنگان، معبد باتو تیرتا (Pura Batu Tirtha) قرار دارد. این جایی است که آب مقدس برای مراسم کاریا آگونگ در معبد بساکی و روستاهای محلی تأمین می شود.
4 معبد موجود در این مجموعه نشان دهنده 4 خدای حاکم بر جهات اصلی جهان هستند. در شمال معبد باتو مادنگ، در جنوب معبد کیدولینگ کرتنگ، در شرق معبد گِلاپ و در غرب معبد اولون کول کول وجود دارد. 
عبادتگاه مرو تومپانگ سبلاس (Meru Tumpang Sebelas) در معبد باتو مادنگ دارای یک سنگ مرکزی به نام باتو انگادگ (batu ngadeg) است. این نقطه همان جایی است که گفته می شود ویشنو در آن فرود آمده است. در حیاط معبد باتو مادنگ، روبروی مرو تومپانگ سبلاس، می توانید عبادتگاه پساموآن (Pesamuan) را پیدا کنید که نحوه ارتباط برقرار کردن قدرت ویشنو با جهان را نشان می دهد. 
حدود 20 دقیقه پیاده روی در شمال غربی گذرگاه به سمت دره و در امتداد رودخانه، معبد پنینجوآن (Pura Peninjoan) قرار دارد. این معبد که بر روی یک تپه کوچک بنا شده است، مناظر زیبایی را ارائه می دهد که شامل تمام عبادتگاه های معبد پناتاران آگونگ، ساحل و جنوب بالی از فاصله دور است. در سمت غرب، معبد اولون کول کول (Pura Ulun Kulkul) وجود دارد که برای داشتن گرانبهاترین کول کول (ناقوس پایه چوبی بالی) در این جزیره مشهور است. کول کول یک وسیله هشدار دهنده برای احضار یا انتقال پیام های خاص است. 
در ضلع شمالی معبد اولون کول کول، معبد مراجان سلوندینگ (Pura Merajan Selonding) قرار دارد که در آن کتیبه "بِرِدا"، تاریخچه یک پادشاه را در بساکی شرح می دهد. این مکان همچنین محلی است که مجموعه ای از گاملان های سلوندینگ (Selonding gamelan) باستانی در آن نگهداری می شود. معبد گوآ واقع در ضلع شرقی خیابان اصلی، محل خدای اژدها است. یک غار بزرگ در دره رودخانه در شرق وجود دارد که دهانه آن به دلیل فرسایش بسته است، اما مردم هنوز هم گاهی اوقات در آنجا یوگا تمرین می کنند. 
معبد جنگالا (Pura Jenggala)، در جنوب غربی معبد پناتاران آگونگ قرار دارد و اغلب اوقات توسط زاهدان محلی معبد هایانگ هالو (Pura Hyang Haluh) نامیده می شود. محل های دفن 'سترا آگونگ' نیز در جنوب معبد قرار دارند. در اینجا مجسمه های سنگی مقدس و باستانی را به شکل پرنده افسانه ای گارودا مشاهده خواهید کرد. معبد بوساکیان پوسه جاگات (Pura Basukian Puseh Jagat) در جنوب شرقی معبد پناتاران آگونگ، مرکز اصلی معبد بساکی واقع شده است.
معبد بوساکیان، معبد پناتاران آگونگ و معبد دالم پوری مادر همه معابد روستا هستند و عبادتگاه های آن ها حاوی نوشته های مذهبی است که به چگونگی ساخت معبد اشاره دارند.
مجموعه معابد بساکی در طول روز بسیار شلوغ هستند و بهترین زمان برای بازدید از آن ها صبح زود یا عصر است. به یاد داشته باشید که برای بازدید از معابد باید لباس مناسب بپوشید. راهنماهای رسمی با پیراهن های سنتی باتیک که دارای طرح متقارن هستند به راحتی قابل شناسایی می باشند. خدمات راهنماها رایگان نیست، اگرچه با توجه به وسعت زیاد مجموعه هزینه خدمات آن ها زیاد هم گران نیست. البته الزامی برای استفاده از راهنما در تورهای اطراف مجموعه وجود ندارد.

هزینه ورودی: 60 هزار روپیه اندونزی برای بزرگسالان و 30 هزار روپیه برای کودکان


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به معبد بساکی

تفریحات نزدیک به معبد بساکی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید