• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی آسانسور ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر
  • سرگرمی آسانسور ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر
  • سرگرمی آسانسور ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر
  • سرگرمی آسانسور ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر
  • سرگرمی آسانسور ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر
  • سرگرمی آسانسور ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر
  • سرگرمی آسانسور ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر
  • سرگرمی آسانسور ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر
  • سرگرمی آسانسور ازمیر شهر ترکیه کشور ازمیر


آسانسور ازمیر

نام سرگرمی

IZMIR ASANSÖR

نوع سرگرمی

چشم انداز

کشور

ساعت بازدید

از ساعت 8:00 صبح تا 12:00 شب

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

Turgut Reis, Şht. Nihatbey Cd. 76 / A, 03500 – Konak / Izmir

سال‌ها موفقیت در میزبانی فرهنگ‌های کاملا متفاوت، باعث شده ازمیر میراث خود را با این فرهنگ‌های غنی و با مردم و بازدید کنندگان خود به اشتراک بگذارد، که آسانسور ازمیر نیز یکی از نمونه های بارز این نوع میراث است. 
این آسانسور در سال 1907 برای اتصال دو جاده که دارای اختلاف ارتفاع بودند ساخته شد. امروزه این مسیر به نام دو خیابان شناخته می‌شود و نام آن‌ها در گذشته جاده ساحلی و منطقه حلیل رأفت پاشا بود و به دلیل ویژگی‌های فیزیکی مسیر در زمان توسعه شهر از یکدیگر جدا شدند. مردم ازمیر پله های ساخته شده برای رفت و آمد بین این خیابان ها را پله های کاراتاش می‌نامند. در محلی که از آن به عنوان یک معدن سنگ استفاده می شود، یک راه پله کامل با 155 پله ساخته شده است و نام خانواده ای که در ابتدای این راه پله زندگی می کردند را بر روی آن گذاشتند.
شهروندان یهودی از قدیم در بین مردم ازمیر جایگاه ویژه ای داشته و در انواع فعالیت های این شهر، از جمله فعالیت های اقتصاد و تجارت بندر جایگاه مهمی دارند. داستان ساخت این آسانسور نیز از آنجا شروع می‌شود که یکی از بزرگان خانواده دویداس، که باعث شد این راه پله به نام دویداس مردیوانی شناخته شود، از پله ها پایین افتاده و پایش می شکند. در نقطه ای که راه پله به سمت پایین شروع می‌شود، یک یهودی به نام نسیم لوی زندگی می‌کرده که پس از این ماجرا تصمیم می‌گیرد در اینجا یک آسانسور بسازد. بعد از مدتی ساخت آن در سال 1907 به پایان می‌رسد و از آن زمان به بعد مردم به راحتی می‌توانند در اینجا رفت و آمد کنند. 
جاده ساحلی و منطقه حلیل رأفت پاشا که 58 متر ارتفاع و 55 پله از هم فاصله دارند، اکنون با بهره برداری از آسانسور بازسازی شده‌اند و درآمد حاصل از آن برای بیمارستان یهودیان این منطقه استفاده می شود. این آسانسور در سال 1942 فروخته شد و پس از این تاریخ توسط اپراتورهای خصوصی اداره می شود.
سال ها بعد دکتر برهان اوزفتورا، که پس از سال 1980 به عنوان شهردار انتخاب شد، آسانسور را در اختیار شهرداری قرار داد. این کار باعث شد که آسانسور همانطور که قبلا از آن استفاده می‌شد، عمل کند و تا به امروز نیز به خدمات خود ادامه می دهد.
آسانسور در سال 1985 و 1993 دو بار مرمت شد. علاوه بر این، مدیریت بهتر خیابان داریو مورنو که در پایین آسانسور قرار دارد باعث شد محیط اطراف آن بهتر و زیباتر از قبل شود. آسانسور تاریخی ازمیر هنوز عملکرد قدیمی خود را حفظ کرده و با تراس مشاهده خود توجه همه را جلب می کند. در صورت سفر به ازمیر حتما از این آسانسور بازدید کنید و مطمئن باشید که دیدن چنین بنای جالبی و تماشای اژه و ازمیر از تراس آسانسور، یکی از مزایای مهم سفر شما خواهد بود.

دسترسی: این آسانسور که خیابان های میتات پاشا و شهیت نیهات بِی را به هم متصل می کند، در خیابان داریو مورنو قرار دارد. این خیابانی است که مردم به آن بن بست آسانسور می گویند. دسترسی به آسانسور از برج ساعت ازمیر در میدان کوناک با پیاده روی بسیار آسان است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

تفریحات نزدیک به آسانسور ازمیر

دیدنی های نزدیک به آسانسور ازمیر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید