• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای حاجی دلا شهرستان مازندران استان آمل
  •  روستای حاجی دلا شهرستان مازندران استان آمل
  •  روستای حاجی دلا شهرستان مازندران استان آمل
  •  روستای حاجی دلا شهرستان مازندران استان آمل


روستای حاجی دلا

نام مرکز دیدنی

Hajji Dela Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

آمل

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان آمل، روستای حاجی دلا

معرفی روستای حاجی دلا
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. حاجی دلا یکی از روستاهای دیدنی در شهرستان آمل این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید.   
روستای حاجی دلا از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل در دهستان لاریجان سفلی قرار دارد و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳9۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷2 نفر بوده است. اگر به روستا گردی علاقه دارید، بازدید از این روستای توریستی را نباید از دست بدهید. حاجی دلا با ارتفاع ۱۹۰۰ متر ازسطح دریا یکی از روستاهای ییلاقی مازندران است که دارای آبخوان و نگاره ای باستانی است كه تخمین زده می شود قدمت آن به بیست تا بیست و پنج هزار سال قبل می رسد.
نام قدیمی روستای حاجی دلا بر اساس متون باستانی و اوستایی به جا مانده، آچی دلا به معنای سرزمین دلاوران بوده است و یکی از روستاهای بسیار نزدیك به قله دماوند به شمار می رود. این نزدیکی به قله باشکوه دماوند باعث شده تا مناظر اطراف روستا بسیار چشم نواز باشد و دشت های سرسبز آن توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند. به دلیل سردسیر بودن این روستا، اغلب خانوارهای ساکن آن قبل از فرا رسیدن فصل زمستان از آنجا کوچ می كنند و با آمدن فصل بهار و تابستان دوباره به روستا باز می گردند.
بازدید از این روستا به هیچ وجه شما را ناامید نخواهد کرد و در صورتی که بخواهید چند روزی هم در آنجا اقامت کنید، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود خواهد داشت. از جمله بازدید از جاذبه های گردشری تاریخی و مذهبی روستا که شامل دو امامزاده به نامهای امامزاده شهاب الدین و پسرش سلطان احمد می باشد و همچنین مقبره تاریخی شیخ شهاب الدین و مقبره سلطان احمد كه مربوط به دوره صفویان هستند. متاسفانه قسمتی از كاشی كاری های مقبره شیخ شهاب الدین توسط افراد سودجو به خارج از كشور قاچاق و به موزه كشورهای غربی فروخته شده است.
علاوه بر این، سیب، آلو، گلابی، گردو، گیلاس، آلبالو از محصولات روستای حاجی دلا هستند که می توانید در مدت اقامت خود در این روستا از آنها استفاده کنید و خاطره حضور خود در حاجی دلا را ماندگارتر کنید.

نحوه دسترسی به روستای حاجی دلا
برای رسیدن به روستای حاجی دلا باید از جاده هراز به سمت آمل حرت کنید و در فاصله ۶۰ كیلومتری آمل بعد از پاسگاه بایجان و عبور از تونل شماره ۹ از خروجی سمت چپ به سمت دلارستاق و روستای ناندل رفته و تا رسیدن به روستای حاجی دلا به مسیر خود ادامه دهید که شامل یک جاده آسفالت و كاملا كوهستانی به طول ۱۶ كیلومتر است و تا روستای حاجی دلا ادامه دارد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای حاجی دلا

تفریحات نزدیک به روستای حاجی دلا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید