• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  بقعه امامزاده ابراهیم شهرستان مازندران استان آمل
  •  بقعه امامزاده ابراهیم شهرستان مازندران استان آمل


بقعه امامزاده ابراهیم

نام مرکز دیدنی

Tomb of Imamzadeh Ebrahim

نوع مرکز دیدنی

معبد و مقبره

شهرستان

آمل

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان آمل، خیابان طالب آملی

معرفی بقعه امامزاده ابراهیم
اگرچه جنگل ها و دریای خزر از مقاصد گردشگری محبوب استان مازندران هستند، جاذبه های تاریخی این استان هم دست کمی از جاذبه های طبیعی آن ندارند و بازدید از آنها شما را ناامید نخواهد کرد. بقعه امامزاده ابراهیم آمل از جاذبه های تاریخی مذهبی در شهرستان آمل است که می توانید در سفر بعدی خود به مازندران از دیدن آن لذت ببرید. 
امامزاده ابراهیم یکی از دو امامزاده معروف شهر آمل است که در قبرستانی به وسعت ۵ هکتار قرار دارد و از بناهای تاریخی شهر آمل و استان مازندران به حساب می آید. در کنار این بقعه یک مسجد هم وجود دارد که باعث شده افراد بیشتری برای زیارت به این امامزاده بروند.

معماری بقعه امامزاده ابراهیم
این امامزاده دارای بنای متفاوت و کلیسا مانندی است و شامل یک برج چهارضلعی با پلان مربعی شکل است که در اولین نگاه نظرها را به سمت خود جلب می کند. بدنه بنا از جنس آجر است و چند طاقنما در بالای دیوارهایش به چشم می خورد که به دایره و گنبد منتهی می شوند. مرقد امامزاده حدود ۳ پله از کف حرم پایین تر بوده و اطراف بقعه هم شبستان بزرگی با ۱۲ ستون وجود دارد که همه آنها با چوب تزیین شده اند و در هر سمت آن یک ایوان و ورودی تعبیه شده است. علاوه بر این، بقعه امامزاده ابراهیم به دلیل داشتن آثار نفیس چوبی از قبیل درب، صندوق و همچنین دیوارهای مزین به آینه کاری و کتیبه های زیبای قاجاری اهمیت هنری و تاریخی دارد. 
 این بقعه یکی از آثار ملی و تاریخی کشور است که امکان بازدید از معماری و همچنین آثار تزیینی دوران قاجار را برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ ایران فراهم می سازد. بر روى درب و صندوق چوبي موجود در بقعه، کتيبه هايى حک شده است که تاريخ بناى ساختمان امامزاده را به سال ۹۲۵ هجرى قمرى نشان مى دهد. با حضور در این امامزاده می توانید شاهکارهای نجاری قدیمی را بینید و محوطه آن نیز محیط دنج و خلوتی برای فرار از شلوغی شهر است. در این محوطه همچنین آب انباری وجود دارد که قدمت آن به سال ۱۳۱۵ هجری قمری بر می گردد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به بقعه امامزاده ابراهیم

تفریحات نزدیک به بقعه امامزاده ابراهیم

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید