• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  ساحل سرخرود شهرستان مازندران استان محمود آباد
  •  ساحل سرخرود شهرستان مازندران استان محمود آباد
  •  ساحل سرخرود شهرستان مازندران استان محمود آباد
  •  ساحل سرخرود شهرستان مازندران استان محمود آباد
  •  ساحل سرخرود شهرستان مازندران استان محمود آباد
  •  ساحل سرخرود شهرستان مازندران استان محمود آباد
  •  ساحل سرخرود شهرستان مازندران استان محمود آباد


ساحل سرخرود

نام مرکز دیدنی

Sorkhrud Sea Side

نوع مرکز دیدنی

ساحل

شهرستان

محمود آباد

ناحیه

ساحلی

مدت زمان بازدید

2 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان محمود آباد، سرخرود

معرفی ساحل سرخرود
جنگل های استان مازندران از مقاصد گردشگری محبوب شمال کشور هستند که به دلیل مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. ساحل سرخ رود یکی از شهرهای دیدنی در شهرستان محمود آباد این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید. 
سرخ ‌رود یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که بیشتر به دلیل داشتن ساحل فراخ و زیبا در بین گردشگران شناخته شده است. شهر سرخ رود از غرب به محمودآباد، از شرق به فریدون‌کنار، از شمال به دریای خزر و از جنوب به شهرستان آمل منتهی می شود. سرخ ‌رود با وسعت 540 هکتار است، حدود 9 کیلومتر از غرب تا محمودآباد و حدود 4 کیلومتر از شرق تا روستای حسین آباد فریدون‌کنار فاصله دارد و در مجموع حدود 13 کیلومتر نوار ساحلی را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، فاصله سرخرود تا تهران از جاده هراز حدود 210 کیلومتر است که حدود 3 ساعت می توان به آن رسید و همین امر آن را به یک مقصد عالی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته تبدیل کرده است. 
مهم ترین ویژگی که سرخ رود را به یک شهر ساحلی محبوب تبدیل کرده این است که، سرخ رود تنها شهر در شمال کشور است که دارای یک ساحل باز در دسترس عموم مردم است و احداث بیشتر بناها در قسمت ساحلی سرخ رود حریم قانونی 60 متر ساحل را رعایت کرده اند. این موضوع باعث شده ساحل سرخ رود زیبایی خود را حفظ کند و از دیگر شهرهای ساحلی مازندران متمایز شود. این ویژگی همچنین باعث رونق ساخت و ساز ویلا در سرخ رود شده و جمعیت غیر بومی زیادی را به خود جذب کرده است. ویلاهای لوکس و گران قیمت این شهر در ضلع شمالی سرخ رود یعنی محدوده ساحلی منطقه توریستی قرار دارند و ویلاهای ارزان قیمت آن در انتهای قسمت جنوبی شهر که به آمل منتهی می‌شود و دارای روستاهای متعددی است قرار گرفته اند. 

جاذبه های گردشگری 
ساحل سرخ رود به عنوان شناخته شده ترین جاذبه گردشگری این شهر برای شنا مناسب بوده و در آن منطقه ویژه ای برای شنای بانوان و آقایان وجود دارد. در پلاژهای این ساحل و در مناطق آزاد و امن آن در دریا می توانید  به راحتی آب تنی کنید. مجتمع ققنوس، خانه ساحلی ایریتک، برج ساحلی سرخ رود و ساحل قوری که یک مجسمه قوری در آن قرار داده شده است، از مکان های دیدنی این ساحل محبوب هستند. کافه ساختمان آکس، رستوران عالی مقام و آشپرخانه سلف ناردون نیز از جمله رستوران ها، کافه ها و غذاخوری های این ساحل زیبا هستند. اسب سواری، قایق سواری، جت اسکی و دیگر بازی ها و تفریحات آبی نیز از جمله فعالیت هایی هستند که می توانید در این ساحل انجام دهید. 
سرخ رود علاوه بر ساحل زیبای خود، به دلیل پیشینه تاریخی زیادی که دارد نیز شناخته می شود و طبق آثار کشف شده در قلاکتی، قدمت این شهر به 4000 سال پیش می رسد. قلاکتی در واقع دو تپه باستانی در ضلع جنوبی شهر به سمت آمل هستند و از آثار باستانی این شهر محسوب می شوند. این تپه ها قدمتی ۲۰۰ ساله دارند و از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می روند. در این محوطه مزارع و نقاط سرسبز زیبایی به چشم می خورند که بازدید از آنها خالی از لطف نخواهد بود. 
جاذبه دیگر آب بندان یا به زبان بومی اوبنن است و توسط جاده ای که از جنوب سرخ رود به آمل امتداد دارد، به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده و به همراه پارک جنگلی و پرندگان مهاجر، منظره زیبایی به وجود آورده است.
تالاب سرخ رود دیگر جاذبه طبیعی و چشمگیر این شهر است که محل زندگی هزاران قوی مهاجر می باشد. پرندگان مهاجر با گذراندن مسیری ۵۰۰۰ کیلومتری از نواحی سردسیر به این تالاب کوچ می کنند و فصل زمستان را در این منطقه بکر و منحصر به فرد به سر می برند. حضور پرندگان در تالاب سرخ رود از ابتدای آذر آغاز می شود و در برخی موارد تعداد آنها در ابتدای دی ماه به حدود ۵ هزار پرنده می رسد. از حیوانات بومی سرخ رود نیز می‌توان به روباه، جوجه تیغی و گربه وحشی که مردم محلی به آن بامشی شال گویند و قاقم نوعی راسو که مردم محلی آن را عروسک می نامند نام برد. 
رودخانه زیبای هراز که طولانی ترین رودخانه شمال است نیز از میان همین شهر می گذرد و به دریا می ریزد. در اطراف رودخانه مکان های ورزشی و پیاده روی برای اهالی و علاقه مندان به ورزش فراهم شده است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به ساحل سرخرود

تفریحات نزدیک به ساحل سرخرود

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید