• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای کلوده شهرستان مازندران استان محمود آباد
  •  روستای کلوده شهرستان مازندران استان محمود آباد
  •  روستای کلوده شهرستان مازندران استان محمود آباد


روستای کلوده

نام مرکز دیدنی

Kolu Deh Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

محمود آباد

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان محمود آباد، روستای کلوده

معرفی روستای کلوده
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. روستای کلوده یکی از مکان های دیدنی در شهرستان نور این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید.   
کلوده یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان محمودآباد است که از نظر جمعیتی بزرگترین روستای منطقه بوده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳9۵، جمعیت آن ۹۴۸ نفر بوده است. این روستا به دلیل قرار گرفتن در سر راه ۱۴ روستای منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است. روستای کلوده در حد فاصل بین شهر آمل و محمودآباد واقع شده و فاصله آن از این دو شهر کمتر از نیم ساعت است. علاوه بر این، فاصله روستا تا دریا حدود 10 کیلومتر است و از آنجایی که این روستا بر روی نقشه در میان سه شهر آمل، محمودآباد و چمستان قرار گرفته است، مغازه های تجاری زیادی در آن وجود دارد و به عنوان یک شاهراه تجاری در این منطقه شناخته می شود. شغل مردم روستا در گذشته بیشتر کشاورزی و باغداری بوده است، ولی به دلیل کم شدن اراضی کشاورزی و باغات، مشاغل آزاد و خدماتی از قبیل بلوک زنی و مغازه داری نیز در روستا رواج یافته است. 
راه ارتباطی روستای کلوده به دو شهر فریدونکنار و سرخرود، توسط یک جاده فراهم شده و به دلایلی همچون قرار گرفتن در کنار بزرگراه آمل و محمودآباد، داشتن دسترسی لازم به جاده مواصلاتی هراز و همچنین وجود انواع صنوف و مغازه ها، دهیاری، پارک بازی، سالن ورزشی، بانک، مدرسه، درمانگاه، مسجد و دیگر مکانها از موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری و سکونت برخوردار شده است. روستای کلوده دارای منابع طبیعی بسیاری است و از همین رو در گذشته این روستا کلوخده نامیده می شده (کلوخ واحد پولی است که در قدیم در این منطقه استفاده می شده است) و نهایتا با گذر زمان، نام آن به کلوده تغییر یافته است. 
آیین پیر علم کلوده که در حدود 300 سال قدمت دارد، هرساله در هفتم محرم برگزار می شود و این پیر علم توسط خاندان جمالی که در روستای کلوده زندگی می کنند حفظ شده است. این علم با روسری هایی که مردم نذر می کنند در هفتم محرم پوشانده شده و تا یک ماه قبل از آغاز محرم سال بعد در تکیه این روستا می ماند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای کلوده

تفریحات نزدیک به روستای کلوده

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید