• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای شومیا شهرستان مازندران استان محمود آباد
  •  روستای شومیا شهرستان مازندران استان محمود آباد
  •  روستای شومیا شهرستان مازندران استان محمود آباد


روستای شومیا

نام مرکز دیدنی

Shumia Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

محمود آباد

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان محمود آباد ، روستای شومیا

معرفی روستای شومیا
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. روستای شومیا یکی از مکان های دیدنی در شهرستان نور این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید.   
شومیا یکی از روستاهای توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد است که در ۱۰ کیلومتری این شهرستان و در ورودی منطقه کلوده قرار دارد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳9۵ انجام شده، جمعیت این روستا که در دهستان جنوبی قرار گرفته، ۱۰۴۹ نفر بوده‌ است. مردم این روستا در فصل گرما به مناطق ییلاقی از جمله روستاهای بوالقلم، لوت، بایجان و هفت تن سفر می کنند. بونده، تجاروکنار و آزادمون از دیگر روستاهایی هستند که در نزدیکی روستای شومیا قرار دارند.
نام اصلی این روستا در گذشته شیونگده بوده است و در واقع این نام فریادی است که اهالی روستا برای ترساندن حیوانات وحشی و جلوگیری از حمله آنها به مزارع استفاده می کردند. شغل اصلی مردم روستا کشاورزی است و بیشتر به کشت برنج مشغول هستند. در مجموع حدود ۹۵۰ هکتار زمین کشاورزی در این روستا قرار دارد و درختان میوه روستا شامل پرتقال، گوجه سبز، به و غیره است. 
روستای شومیا به عنوان یک منطقه جنگلی شناخته می شود و تنها 2 کیلومتر با جنگل فاصله دارد، همین موضوع باعث شده که دارای مناظر طبیعی و زیبای بسیاری باشد. با این حال، مناظر زیبای طبیعی تنها جاذبه این روستا نیستند و مکان های دیدنی دیگری هم در آن وجود دارد. بناهای دیدنی آن شامل دو آب بندان در قسمت جنوبی روستا، امامزاده هفتاد تن و امامزاده عباس است که امامزاده عباس در اول روستا و امامزاده هفتاد تن تقریبا در وسط محل قرار دارد. آینه بانو، درویش طاهر و اندلک دار از دیگر مکان های دیدنی روستا هستند که بازدید از آنها نیز خالی از لطف نخواهد بود. علاوه بر این، یک حمام قدیمی با قدمت بیش از 500 سال در روستا وجود دارد که اصلی ترین جاذبه تاریخی روستا محسوب می شود و در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ثبت رسیده است. منابع آب روستا نیز شامل دو آب بندان ذکر شده و چاه و دو کانال خاکی به نام های شومیا کله و شلپد کله است. 

نحوه دسترسی به روستا
برای رسیدن به روستای شومیا می توانید از سه مسیر استفاده کنید که شامل مسیر جاده روستاى اهلم درمسيرشهرنور، روستاى كلوده در مسير آمل و جاده روستاى آزادمون در دو كيلومترى محمودآباد است. این روستا از شهرستان محمود آباد در حدود 12 کیلومتر و از شهرستان ساری حدود 88 کیلومتر فاصله دارد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای شومیا

تفریحات نزدیک به روستای شومیا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید