• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای تیلک شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای تیلک شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای تیلک شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای تیلک شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای تیلک شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای تیلک شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای تیلک شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای تیلک شهرستان مازندران استان ساری


روستای تیلک

نام مرکز دیدنی

Tilek Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان چهاردانگه

معرفی روستای تیلک
ساری یکی از زیباترین شهرهای مازندران و کل کشور است که جاذبه های فراوان و بسیار متنوعی را در خود جای داده است از همین رو همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. یکی از دلایل اصلی تبدیل شدن این شهر به یکی از قطب های اصلی گردشگری ایران روستاهای جنگلی و کوهستانی آن هستند. 
اگر به دنبال مقصدی مناسب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته تان هستید بهتر است یکی از روستاهای ساری را انتخاب کنید. 
روستای تیلک یکی از زیباترین روستاهای ساری است که در بخش چهاردانگه آن خودنمایی می کند.
این روستا در مرز استان مازندران و سمنان قرار گرفته و یک سمتش ساری و سمت دیگرش دامغان و سمنان واقع شده اند. نکته جالب راجع به روستای تیلک این است که در فصل های زمستان خالی از سکنه می باشد. در کل بر اساس آخرین سرشماری، یعنی سرشماری سال 1395، تعداد 35 نفر جمعیت این روستای رور افتاده را تشکیل می دهند. 
این روستای 850 ساله از سمت شمال به سواسره و آغوزگاله و از سمت جنوب به رودبارک، از شرق به فولادمحله و پایین ده و همچنین از غرب به روستاهای آتنی و بندبن منتهی می شود. 
بر اساس کتاب پژوهشی مختار عظیمی نام این روستا به معنی آبادی ایزد می باشد. 

جاذبه های گردشگری روستا
این روستای تاریخی از جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیری برخوردار است که بازدید از آن را چندین برابر خاطره انگیز می سازند. یکی از زیباترین نکات درباره این روستا پوشش گیاهی آن است. جنگل های راش و بلوط، مراتع و چمنزارهای وسیع مناظری خیره کننده ایجاد کرده اند. این پوشش گیاهی از ارزش بالایی برخوردار است به همین ترتیب بخش هایی از این زمین ها تحت حفاظت قرار گرفته اند. به علاوه این جنگل ها و مراتع، چشمه های فراوان روستای تیلک از دیگر جذابیت های آن هستند. جالب است بدانید حدود یک بیستم آب رودخانه تجن از چشمه های این روستا سرچشمه می گیرند. چشمه اسپه اک، چشمه باریک آب، چشمه چهار نو، چشمه غلغل توس خوانی، چشمه لنگر، چشمه سرخ زمین و چشمه زردک چند نمونه از این چشمه ها هستند. 
روستای تیلک در کنار این چشمه ها تنها یک آبشار 15 متری دارد به نام جلنگ جلینگ دارد که از چشمه سرخ زمین سرچشمه می گیرد. 
دره های نر آب، ان دوا دره، قلیک دره، سنگ چشمه، دو یخچال در سیاه گاو صحرا و دو غار منحصر به فرد هم از دیگر جاذبه های طبیعی این روستا هستند. 
به علاوه اینها، روستای تیلک اماکن تاریخی قابل توجهی مانند مسجد و حمام تیلک را نیز در خود جای داده است، این اماکن تاریخی هر کدام با توجه به ارزش بالایی که دارند در لیست میراث فرهنگی ایران قرار گرفته اند. 

بهترین زمان برای بازدید از روستای تیلک
این روستا در فصل های زمستان آنقدر سرد است که حتی خود ساکنین اش هم آن را ترک می کنند اما فصل های گرم سال زمان های مناسبی برای بازدید از زیبایی ها و شگفتی های آن محسوب می شوند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای تیلک

تفریحات نزدیک به روستای تیلک

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید