• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  موزه هنرهای زیبای تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه هنرهای زیبای تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه هنرهای زیبای تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه هنرهای زیبای تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه هنرهای زیبای تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه هنرهای زیبای تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه هنرهای زیبای تهران شهرستان تهران استان تهران


موزه هنرهای زیبای تهران

نام مرکز دیدنی

Tehran Museum of Fine Arts

نوع مرکز دیدنی

موزه و گالری هنر

استان

شهرستان

تهران

منطقه

زعفرانیه و دربند

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

1 تا 5 ساعت

ساعت بازدید

یکشنبه تا جمعه از ساعت 9:00 الی 17:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

4،000 تومان

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری

معرفی موزه هنرهای زیبای تهران
 موزه هنرهای زیبای تهران در کاخ اسودِ کاخ سعدآباد واقع شده است. این موزه یکی از پربازدیدترین موزه های کاخ سعدآباد است که از سال 1361 آغاز به کار کرده است. ساختمان این موزه یکی از کاخ های دوران رضا شاه پهلوی است که دستور ساخت آن در سال 1319 شروع شد که با تبعید رضا شاه در سال 1320 ساخت آن نیمه کاره ماند که نهایتا در سال 1346 آماده بهره برداری گردید. این موزه با زیربنای 3600 متر در سه طبقه آثار نقاشی هنرمندانی چون کمال الملک، سهراب سپهری، حسین محجوبی و پروانه اعتمادی را در خود جای داده است. در طبقه اول این موزه آثار هنرمندان خارجی از کشورهای انگلیس، فرانسه، روس و آلمان قراردارد که مربوط به قرون 17 تا 20 می باشند. دز طبقه دوم این موزه شاهکارهای نقاشی نقاشان ایرانی با امضا خودشان و تاریخ مربوط به دوران صفویه تا قاجاریه است. اکثر آثار مربوط به تصاویری از شاهان و امرا، رقاصان و نوازندگان می باشد. یکی از این تابلوهای ارزشمند مربوط به  تصویری از نادر شاه افشار است که در حال تاج گذاری بر سر پادشاه هند محمد گورکانی می باشد. تاریخ درج شده زیر این اثر مربوط به سال 1189 هجری قمری و امضای ابوالحسن می باشد. تابلوهایی که در دوره زندیه کشیده شده اند اکثرا چهره هایی از ائمه می باشند که توسط محمد صادق، سید میرزا و میرزا بابا از نقاشان به نام آن دوره کشیده شده اند. در میان این همه شاهکار غلام مهرعلی بسیار دیدنی است که بر روی یک تابلوی 2.5 در 1.25 متر با رنگ و روغن کشیده شده است. تابلوی شیرین و فرهاد و 6 تابلوی دیگر نیز در بین این آثار هنری وجود دارند که نقاش و تاریخشان مشخص نیست. تعدادی از تابلوها هم به تصویر درباریان، رقاصان و نوازندگان اختصاص دارد که توسط نقاشان دوره محمدشاه قاجار به تصویر درآمده است.

دسترسی
وسایل نقلیه شخصی: موزه هنرهای زیبای تهران، در کاخ موزه سعدآباد تهران واقع در زعفرانیه، خیابان کمال طاهری واقع شده است.
مترو: با استفاده از خط یک مترو در ایستگاه تجریش از قطار پیاده شوید. به سمت میدان تجریش بروید. وارد خیابان ولی عصر شوید مستقیم بروید تا به خیابان افراز برسید. در خیابان افراز مستقیم بروید تا به خیابان کمالی برسید. مستقیم بروید تا به کاخ موزه سعدآباد تهران برسید. موزه هنرهای زیبای تهران در این کاخ موزه قرار دارد.

نکته: نرخ قیمت برای گردشگران خارجی 30،000 تومان می باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به موزه هنرهای زیبای تهران

تفریحات نزدیک به موزه هنرهای زیبای تهران

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید