• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  زیارتگاه شاه شهید شهرستان هرمزگان استان قشم
  •  زیارتگاه شاه شهید شهرستان هرمزگان استان قشم
  •  زیارتگاه شاه شهید شهرستان هرمزگان استان قشم


زیارتگاه شاه شهید

نام مرکز دیدنی

The Martyr King Shrine

نوع مرکز دیدنی

مکان مذهبی

استان

شهرستان

قشم

ناحیه

اطراف شهر

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

هرمزگان، قشم، خیابان دریا، قبل از برکه خلف

تاریخچه زیارت گاه شاه شهید
زیارتگاه شاه شهید در ده کیلومتری شهر قشم و در بالای کوهی در نزدیکی غارهای خربس، واقع شده است. در باب هویت صاحب این مقبره روایات گوناگونی در میان مردم بومی رواج دارد. اما آنچه که بین همه مشترک است، این است که این مقبره مربوط به مرد زیباروی نی نوازی بوده است که دختران و زنان  به شوق دیدن روی او و شنیدن صدای آواز سازش تا پای این کوه می آمدند. طبق داستان های مردم بومی، این سید ناگهان ناپدید شده است. البته داستان های نقل شده متفاوت است. بعضی می گویند که به آسمان رفته و بعضی اعتقاد دارند در دریا محو شده و دیگر اثری از او پیدا نشده است. مردم بومی معتقدند که این امامزاده برای باروری زنان عقیم بسیار مجرب است و سالانه افراد زیادی برای حاجت خواستن به این زیارتگاه می آیند و برای برآورده شدن حاجتشان، نذر می کنند.

معماری زیارتگاه
زیارتگاه شاه شهید بر بالای یک کوه در ارتفاعات قرار دارد و برای رسیدن به آن مسیری چشم نواز را در پیش دارید. این زیارتگاه دارای دو اتاق حدودا 12 متری است که با خشت ساخته شده اند. در مقابل این زیارتگاه یک حوض کوچک بر زیبایی و قداست آن افزوده است. در کنار این حوض درختی به اسم تمبر روییده که محلی ها آن را چیچغ می نامند. چیچغ گیاهی در حال انقراض است و مصارف بسیاری همچون تولید چاشنی و ادویه دارد.
این زیارتگاه قبلا یک مکان خیلی ساده و کوچک بود که با کمک سازمان منطقه قشم، باز سازی شد. 

مکان های گردشگری نزدیک
در سفر به قشم، برای اینکه سفر راحت تری را سپری کنید می توانید مکان های نزدیک به یکدیگر را در برنامه یک روز قرار دهید. در ادامه گردشگری در زیارتگاه شاه شهید پیشنهاد می شود از غارهای خربس و جزیره درگهان نیز بازدید کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به زیارتگاه شاه شهید

تفریحات نزدیک به زیارتگاه شاه شهید

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید