• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  باغ ایلخانی شهرستان فارس استان شیراز
  •  باغ ایلخانی شهرستان فارس استان شیراز
  •  باغ ایلخانی شهرستان فارس استان شیراز


باغ ایلخانی

نام مرکز دیدنی

Ilkhani Garden

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

شیراز

ناحیه

مرکز شهر

ساعت بازدید

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9:00 الی 17:00

آدرس

فارس، شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، بلوار دستغیب، کوچه سنگ سیاه، نزدیک بقعه بی بی دختران

باغ های سرسبز و دل انگیز شهر پر جاذبه شیراز همواره از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر بوده اند. هر کدام از این باغ ها با عمارت های با شکوهشان، در برگیرنده زیبایی ها و داستان هایی از اعصار گوناگون هستند. یکی از این باغ های مصفا که نام آن کمتر شنیده شده، باغ ایلخانی است.

معرفی باغ ایلخانی
باغ زیبای ایلخانی یکی از یادگاران ارزشمند عهد قاجار است و مالک آن ایلخان قشقایی، محمد قلی خان بوده است. این باغ به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود. بخش شرقی باغچه ای بزرگ با مساحتی در حدود 3 هزار مترمربع بوده و عمارت کلاه فرنگی در آن واقع شده است. عمارت اصلی باغ ایلخانی نیز در بخش غربی، با مساحتی در حدود 3500 متر مربع قرار دارد. در این باغ تعداد بسیاری درختان  بلند و کهن وجود دارند که جلوه ای ویژه به محیط آن می بخشند.

معماری عمارت
در  میانه عمارت باشکوه و مجلل کلاه فرنگی، ایوان بزرگی با دو ستون بر افراشته در قسمت جلویی و چهار ستون دیگر در طرفین خود نمایی می کند. این ستون ها از جنس سنگ بوده و به طور یکپارچه با طرح مارپیچی طراحی و ساخته شده اند. سرستون های عمارت نیز دارای حجاری های ماهرانه به شکل مقرنس هستند که جلوه خاصی به بنا می بخشد. در طرفین ایوان نیز راهروهایی که با گوشواره های زیبا آراسته شده اند را می توانید مشاهده کنید.
عمارت کلاه فرنگی باغ ایلخانی شامل یک زیرزمین و مجموعا چهارده اتاق می شود. در قسمت پشتی ایوان اتاق وسیع پنج دری واقع شده و در شمال ایوان نیز سه اتاق و در جنوب آن چهار اتاق وجود دارد. یکی از اتاق های واقع در بخش جنوبی با نام اتاق آینه شناخته می شود و در آن تلفیقی هنرمندانه از گچ بری، نقاشی و منبت کاری به چشم می خورد.

جاذبه های دیدنی نزدیک
با توجه به قرارگیری جاذبه های دیدنی و ارزشمند دیگری نظیر مجموعه مشیر، خانه فروغ الملک یا موزه هنر مشکین فام، بقعه سید تاج الدین غریب و بقعه بی بی دختران و کلیسای مریم مقدس در فاصله ای نه چندان دور از این باغ ایلخانی، به شما پیشنهاد می کنیم برنامه ریزی خود را برای بازدید از این مکان ها در یک روز تنظیم کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به باغ ایلخانی

تفریحات نزدیک به باغ ایلخانی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید