• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  زیارتگاه خدیجه خاتون شهرستان یزد استان میبد
  •  زیارتگاه خدیجه خاتون شهرستان یزد استان میبد
  •  زیارتگاه خدیجه خاتون شهرستان یزد استان میبد
  •  زیارتگاه خدیجه خاتون شهرستان یزد استان میبد
  •  زیارتگاه خدیجه خاتون شهرستان یزد استان میبد
  •  زیارتگاه خدیجه خاتون شهرستان یزد استان میبد
  •  زیارتگاه خدیجه خاتون شهرستان یزد استان میبد


زیارتگاه خدیجه خاتون

نام مرکز دیدنی

Khadijeh Khatun Shrine

نوع مرکز دیدنی

مکان مذهبی

استان

شهرستان

میبد

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، میبد، جنوب محله مهرجد، خیابان طالقانی

معرفی زیارتگاه خدیجه خاتون
زیارتگاه مقدس خدیجه خاتون در واقع آرامگاه خواهر امامزاده جعفر (ع) و فرزند امام موسی بن جعفر (ع) می باشد، ایشان در دهه سوم قرن پنجم هجری شمسی وفات یافته است. گفته می شود بر اساس کتیبه های موجود در آن قدمت بنا به قرون 6 یا 8 هجری شمسی بر میگردد. 

معماری زیارتگاه
این امامزاده بنایی خشتی با لایه های داخلی گچ اندود می باشد. ساختمان امامزاده خدیجه خاتون شامل قسمت هایی نظیر یک گنبد، ایوان بلند، رواق های پی در پی، صحن وسیع و شبستان هایی عالی می شود. اخیرا دو گلدسته به ورودی زیارتگاه اضافه شده است. حیاط مجموعه نیز که مسجد در آن قرار گرفته با درختان سرو و کاج تزئین شده است. 
ایوان زیارتگاه با کاشی های معرق فیروزه ای زیبا شده است و در بالای آن کتیبه آبی رنگی به چشم می خورد. سوره های چهار قل، زیارت های امام زمان و وارث و همچنین اشعار مداحی در دو طرف حرم خودنمایی می کند. 
داخل امامزاده دو تخته سنگ قبر قرار دارد که یکی در ابتدای اتاق زیارتگاه و دیگری در سمت چپ همین اتاق بر روی دیوار نصب شده اند. در رواق مربعی متصل به مرقد نیز دو اتاق کوچک ساخته شده که قبور شهدای دفاع مقدس در امتداد آن قرار گرفته اند. 
مرقد امامزاده خدیجه خاتون مهرجرد در میان چهار صفه زیبا قرار گرفته. در انتهای صفه ها هم آینه کاری انجام شده و قسمت داخلی گنبد با نقاشی های قجری تزئین شده است. دیوار و کف حرم با سنگ مرمر سبز پوشیده شده که در بالا و بر روی کاشی آبی رنگ آن سوره هل اتی نقش بسته است. 
همچنین یک ضریح طلایی توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میبد، در سال 1384 برای این مرقد ساخته شد. 

مراکز دیدنی نزدیک به زیارتگاه خدیجه خاتون
پنجشنبه بازار امامزاده خدیجه خاتون میبد کنار خود امامزاده قرار گرفته و باعث می شود در روزهای پنجشنبه به تعداد زائران این حرم اضافه شود. اجناسی نظیر لباس، لوازم خانگی، مواد خوراکی، میوه، خشکبار، اسباب بازی، پارچه و چیزهایی از این قبیل در این بازار به فروش می رسند. 
نارین قلعه میبد، یخچال خشتی میبد، قلعه مهرجرد، برج کبوترخانه و کاروانسرای میبد از دیگر مراکز دیدنی این منطقه هستند که می توانید در طول اقامتتان از آنها دیدن کنید.

بهترین زمان برای بازدید از این اثر تاریخی
این بنا در منطقه دشتی قرار گرفته، آب و هوای این منطقه معتدل و خشک است به همین علت اول بهار و فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به این منطقه می باشد. 

هتل های نزدیک به زیارتگاه
هتل حاج ملک میبد، هتل سنتی گلشن میبد و هتل سنتی قلعه وزیر میبد از اقامتگاه های نزدیک به این بنای تاریخی هستند.

رستوران های نزدیک به زیارتگاه
هتل رستوران سنتی گلشن میبد، دسر خاتون میبد، قهوه خانه حاج میرزا، کافه بستنی یلدا، نوتلابار و کافه هفتاد70 رستوران ها و غذاخوری های نزدیک به این زیارتگاه می باشند.

ثبت ملی زیارتگاه خدیجه خاتون
این زیارتگاه در تاریخ 15 آذر سال 1378 با شماره 2529 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به زیارتگاه خدیجه خاتون

تفریحات نزدیک به زیارتگاه خدیجه خاتون

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید