• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای پس قلعه شهرستان تهران استان تهران
  •  روستای پس قلعه شهرستان تهران استان تهران
  •  روستای پس قلعه شهرستان تهران استان تهران
  •  روستای پس قلعه شهرستان تهران استان تهران
  •  روستای پس قلعه شهرستان تهران استان تهران


روستای پس قلعه

نام مرکز دیدنی

Pase Qaleh Villege

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

استان

شهرستان

تهران

منطقه

زعفرانیه و دربند

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تجریش، میدان سربند، روستای پس قلعه

روستای پس قلعه که در قدیم آن را دربند علیا می خواندند در دو کیلومتری شمیران واقع شده است. این روستای توریستی در دره ای پر آب در کنار رودخانه جعفرآباد قرار گرفته است. رودخانه جعفرآباد از بهم پیوستن رودخانه شیر پلا و اوسون شکل می گیرد. روستای پس قلعه در ابتدای راهِ صعودِ کوهنوردان به قله توچال و مسیر رهگذران به آبشار دو قلو، مجتمع کوهستانی شیرپلا، قلل شاه نشین و پیاز چال قرار دارد. قدمت این دهکده به پیش از اسلام باز می گردد. در انتهای دهکده قبوری وجود دارد که متعلق به دوران پیش از اسلام است. در کنار این قبور یک چنار بسیار قدیمی نیز وجود دارد. در زمان جنگ جهانی دوم، در ارتفاعات روستای پس قلعه سنگ نبشته ای به زبان آشوری وجود داشته است که روسها بعد از ترجمه آن، آن را با خود از ایران برده اند. در کنار میدان سر بند یک تله سیژ قرار دارد که می توان از بالای آن روستای 500 نفری پس قلعه را تماشا کرد. قدمت این تله سیژ به سال 1346 بر می گردد که 200 متر ارتفاع و 600 متر طول دارد. در محلی که امروز تله سیژ قرار دارد قصر شاه میران از امرای عرب قرار داشته است، که این امر نشان دهنده وجود این روستا در 1400 سال پیش می باشد. با این تله سیژ کوهنوردان می توانند در عرض ده دقیقه خود را در مسیر صعود توچال قرار دهند.

بهترین زمان بازدید روستای پس قلعه
روستای پس قلعه در بهار و پاییز بسیار زیباست ولی زمستان ها هوا سرد و یخبندان می شود و برای پیک نیک اصلا مناسب نیست.

دسترسی
دسترسی با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مترو به سربند امکان پذیر نمی باشد و بهتر است از تاکسی های اینترنتی و وسیله نقلیه شخصی استفاده فرمایید.
وسیله نقلیه شخصی: برای رفتن به روستای پس قلعه باید از میدان تجریش باید وارد خیابان فنا خسرو و سپس خیابان دربند شوید به سمت میدان سربند بروید. از کنار تله سیژ وارد خیابان دربند شوید مستقیم برانید تا به پس قلعه برسید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای پس قلعه

تفریحات نزدیک به روستای پس قلعه

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید