• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خانه امیر خسرو افشار شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه امیر خسرو افشار شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه امیر خسرو افشار شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه امیر خسرو افشار شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه امیر خسرو افشار شهرستان تهران استان تهران


خانه امیر خسرو افشار

نام مرکز دیدنی

The House of Amir Khosro Afshar

نوع مرکز دیدنی

معماری

استان

شهرستان

تهران

منطقه

سهروردی و ایرانشهر

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 9:00 الی 14:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، خیابان سمیه، خیابان مفتح جنوبی(خاقانی)، مقابل دانشگاه خوارزمی(تربیت معلم سابق)

خانه امیر خسرو افشار وزیر امور خارجه حکومت پهلوی در سال 1320 توسط سیف افشار در زمینی به مساحت 1650 متر ساخته شد. نکته جالب توجه در این بنا سبک معماری آن است. معماری این بنا ترکیبی از معماری اروپایی و سنتی ایرانی می باشد. وی در جریان انقلاب اسلامی افشار به خارج از کشور گریخت و اموال وی مصادره شد. این خانه تا سال 1373 در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و سپس به شهرداری واگذار شد. این بنا با وجود اینکه در سال 77 به ثبت ملی رسیده بود توسط شهرداری منطقه 7 تخریب شد اما بعد از پیگیری های سازمان میراث فرهنگی در سال 1381 مجددا به شکل اولیه بازسازی شد. یک آمفی تئاتر 300 نفره نیز در گوشه ای از آن ساخته شد که برای سخنرانی ها و همایش ها و نشست های مختلف مورد بهره برداری قرار می گیرد. در حال حاضر این بنا در اختیار ساختمان ستاد ساماندهی تشکل های مردم نهاد شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد و در ساعت های کاری امکان بازدید از آن وجود دارد. 

ثبت ملی خانه امیر خسرو افشار
این اثر در سال 1377 با شماره 2126 به ثبت ملی رسید.

دسترسی 
وسیله نقلیه شخصی: خانه امیر خسرو در خیابان سمیه، مفتح جنوبی مقابل دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم سابق) قرار دارد.
مترو:  در خط 1 در ایستگاه طالقانی یا دروازه دولت یا در خط 4 در ایستگاه دروازه دولت از قطار پیاده شوید. اگر در ایستگاه طالقانی پیاده شدید باید به سمت سربالایی و چهارراه سمیه پیش بروید و وارد مفتح جنوبی شوید تا به دانشگاه خوارزمی برسید. خانه امیر خسرو افشار در مقابل خوارزمی قرار گرفته است. اگر در ایستگاه دروازه دولت پیاده شدید سربالایی را به سوی خیابان انقلاب بروید سپس به سمت خیابان مفتح جنوبی بروید تا به دانشگاه خوارزمی برسید خانه امیرخسرو افشار در مقابل دانشگاه خوارزمی قرار دارد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به خانه امیر خسرو افشار

تفریحات نزدیک به خانه امیر خسرو افشار

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید