• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  موزه پرستیژلند شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  موزه پرستیژلند شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  موزه پرستیژلند شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  موزه پرستیژلند شهرستان اصفهان استان اصفهان


موزه پرستیژلند

نام مرکز دیدنی

Prestige land Museum

نوع مرکز دیدنی

موزه تاریخی

استان

شهرستان

اصفهان

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

همه روزه از ساعت 10:00 الی 22:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

5،000 تومان

آدرس

شهر اصفهان، بزرگراه دستگردی، مجتمع سیتی سنتر، طبقه 4

موزه ها همواره بار آموزش های تاریخی را به دوش کشیده اند و مانند نقالی زنده به روایت و معرفی تمدن، آداب و رسوم و سنت های نسل های پیشینمان پرداخته اند. موزه پرستیژلند نیز از این موضوع مستثنی نیست و مجموعه آثار قدیمی و ارزشمند آن گستره تاریخی را از 6000 سال قبل از میلاد مسیح تا زمان معاصر را شامل می شود. این مجموعه توسط کلکسیون داری به نام حسین حسین پناه، گردآوری شده اند و به پیشنهاد مدیریت مجموعه سیتی سنتر در این مجموعه به نمایش در آمده اند. این موزه در کنار آثار کلکسیون آقای حسین پناه به نمایش برخی آثار استاد صفدر زاده نیز می پردازد.

آثار به نمایش در آمده در موزه پرستیژلند اصفهان
آثار این مجموعه شامل اشیایی نظیر انواع دوربین ها، اسکناس، رادیوها، گرامافون ها، تلفن ها، سکه، تمبر، انواع ساعت های طلا و نقره، تابلو های هنری، ظروف سفالی، قلم زنی و فولادی، کتب خطی و اسناد تاریخی می شوند. تمام این اشیا در مجموع در 9 تالار طبقه بندی شده اند.

تالار ایران باستان
با حساسیت در چینش و طبقه بندی اشیا و ظروف سفالی، مفرغی و چینی توانسته است به خوبی عظمت تمدن ایرانی، سیر تکامل و ساخت اشیا و مسیر تحول مواد اولیه مورد استفاده را به نمایش بگذارد.  
این مجموعه سفال و مفرغ های کشف شده از مناطق تاریخی مختلف ایران را از هزاره 6 تا هزاره 1 پیش از میلاد مسیح و از دوران هخامنشیان تا سلسله ساسانیان به نمایش می گذارد. هزاران سال قبل از میلاد مسیح ایرانیان از مفرغ استفاده می کردند و ظروف و لوازم مورد نیازشان را می ساختند، از جمله این لوازم سنجاق سینه و سر نیزه بود. این وسایل بر اساس سلسله های پادشاهی طبقه بندی شده اند و به همین دلیل تکامل آنها را می توان به وضوح مشاهده کرد.
بخش دیگر این تالار با نام بخش اسلامی معرفی می شود و با تعداد زیادی آثار از جنس شیشه، از باقی ادوار قبل جدا شده است. این قسمت سلسله های سلجوقی، ایلخانی، صفوی و قاجار را شامل می شود. تفاوت این 4 دوره اخیر با سایر دوره ها، در استفاده از شیشه برای ساخت وسایل است. اوج زیبایی این ظروف شیشه ای با حک شدن طرح های زیبا بر روی آنها به دست می آید. در این مجموعه همچنین مجسمه الهه مادر با نوشته هایی به خط میخی در معرض تماشا قرار گرفته است.
می توان گفت قدمت آثار این بخش از موزه بر اساس مواد اولیه مورد استفاده در ساخت ظروف، به دوره قبل از سلجوقی و بعد از سلجوقی تقسیم می شود. در زمان های پیش از سلجوقیان ظروف سفالی و مفرغی بودند و در دوره بعد از آنها، ظروف شیشه ای نیز تولید شدند.

تالار تکنولوژی قدیم
در تالار تکنولوژی قدیم می توان سیر تکامل تکنولوژی را از زمانی که وسایلی ساده بودند تا امکانات مدرن و پیشرفته امروز، مشاهده کرد. این تالار مربوط به قرن های 19 و 20 میلادی می شود و اشیا ساخت اروپا در این دوره زمانی را به نمایش گذاشته است. از وسایل این تالار می توان به تعدادی دوربین عکاسی، دستگاه کارت زن، دستگاه رطوبت سنج و ماشین حساب الکترونیکی اشاره کرد. 

تالار کلکسیون ساعت
این تالار نیز ساعت های مختلف مربوط به قرون 19 و 20 میلادی را به نمایش گذاشته است و شامل ساعت های رو میزی و ساعت های جیبی طلا و نقره می شود. در این تالار شما تابلوهای رنگ روغنی از پرتره زنان و مردان زمان قاجار را می بینید. این تابلو ها به منظور نشان دادن نوع پوشش و چهره افراد در قدیم در این جا نصب شده اند. از جمله این تابلوها می توان به پرتره ضل السلطان فرزند ناصر الدین شاه از آثار استاد سمیرمی اشاره کرد. در قسمت های مختلف فضا اسناد و قباله های تاریخی و کتب خطی نیز به چشم می خورند.

تالار صوت و تصویر 
رادیو دربار ایران با اندازه ای بزرگ، اثر معروف این تالار با شکوه است. تالاری هیجان انگیز و مملو از تلویزیون، رادیو، گرام و گرامافون، سنتور، پیانو و 2 ویالون دست ساز. در تالار صوت و تصویر تنوع باور نکردنی از این اشیا را خواهید دید. برخی از این دستگاه های صوتی یا تصویری ویژگی های به خصوصی دارند، مثلا برخی از آنها برای زمان های گذشته طراحی شده اند، زمانی که شهرها و روستاها برق نداشتند و در واقع این رادیوها بدون برق کار می کنند. گفته می شود این رادیوهای نفتی در سال 1956 میلادی در روسیه ساخته شدند.

تالار فرش
تالار فرش مجموعه پرستیژلند، آثار چشم نواز استاد فیض الله صفدر زاده حقیقی را به نمایش گذاشته است و شامل فرش های ایرانی دست بافت ایشان می شود. این فرش ها با مهارت، ظرافت و زیبایی بافته شده اند و طرح 3بعدی دارند. نکته اعجاب انگیز در مورد این فرش ها تغییر طرح آنها به صورت دوره ای است، یعنی طرح جدید جایگزین طرح قبلی فرش می شود.
استاد فیض الله صفدر زاده، پسر استاد مهدی خان، آثار بی بدیلی را خلق کرده اند و از آن جمله می توان به فرش هایی با طرح محراب مسجد شیخ لطف الله اشاره کرد.

تالار قاجار
تالار بعدی این مجموعه به نمایش لوازم زندگی افراد در زمان قاجار می پردازد، به علاوه چند نقاشی و فرش های ارزشمند ابریشمی نیز در آن به نمایش در آمده اند. برخی لوازم این قسمت مانند دستگاه بستنی ساز قجری، فر نفتی، قهوه جوش زغالی و بخاری حساس به زلزله نشان می دهند مردم آن زمان از ورود به زندگی مدرن استقبال می کردند. این اشیا انگیزه شما را برای مرور تاریخ قاجار بیشتر می کنند و اغلب لوازم و سوغاتی های حاکمان در سفرهایشان به خارج از ایران می باشند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به موزه پرستیژلند

تفریحات نزدیک به موزه پرستیژلند

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید