• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خانه هنرمندان ایران شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه هنرمندان ایران شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه هنرمندان ایران شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه هنرمندان ایران شهرستان تهران استان تهران


خانه هنرمندان ایران

نام مرکز دیدنی

Iranian Artists Forum

نوع مرکز دیدنی

موزه و گالری هنر

استان

شهرستان

تهران

منطقه

سهروردی و ایرانشهر

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

یکشنبه تا جمعه از ساعت 10:00 الی 20:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

وب سایت

آدرس

تهران، خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر

خانه هنرمندان در پارک هنرمندان واقع شده است. این خانه در زمان رضاشاه پهلوی پادگان بوده و تا سال 1375 جز مناطق نظامی محسوب می شده است. این خانه در زمان ریاست جمهوری احمد خاتمی با مشارکت وزارت ارشاد و شهرداری تهران تبدیل به خانه هنرمندان شد. هیئت موسسان آن را خانه سینمای ایران، خانه موسیقی ایران، خانه تئاتر ایران، انجمن نقاشان ایران، انجمن طراحان گرافیک ایران، انجمن خوشنویسان ایران، انجمن مجسمه سازان ایران، جامعه مهندسان معمار ایران و انجمن شاعران ایران تشکیل داده اند. در خانه هنرمندان 7 گالری برای هنرمندانی وجود دارند که می خواهند آثار خود را به نمایش عموم بگذارند وجود دارد. هنرمندان معروف هم معمولا درخانه هنرمندان کنسرت و تئاتر برگزار می کنند. خانه هنرمندان دارای یک کتابخانه است و علاقمندانی که در نزدیکی این خانه قرار دارند می توانند به عضویت آن در بیایند و از کتابهای موجود در این کتابخانه بهره مند گردند. یک رستوران و کافی شاپ گیاهی در طبقه اول این خانه قرار گرفته است که گیاهخوران و علاقمندان می توانند از محیط آرامش بخش آن استفاده کنند. نمایشگاههای هنری و فروشگاههای صنایع دستی از دیگر جاذبه های خانه هنرمندان است. در این مجموعه چندین تالار نمایش وجود دارد که عبارتند از:
1) تالار جلیل شهناز: برای برگزاری همایش ها و نشست ها و رونمایی از آثار هنری با ظرفیت 150 نفر   
2) تالارعزت الله انتظامی: برای اجرا تئاتر با ظرفیت120 نفر 
3) تالارامیرخانی: مناسب برای کارگاههای آموزشی و نشست های خبری با ظرفیت 40 نفر 
4) تالار ناصری: این تالار هم سالن پخش فیلم است که در آن رونمایی از آثار هنری نیز انجام می شود. 
5) تماشاخانه ایرانشهر: در این تماشاخانه هر از چند گاهی نمایشی روی صحنه می رود. تماشاخانه ایرانشهر دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده کرمانی است که دارای 6 ردیف سکوهای تماشاگر برقی است که قابلیت جابه جایی دارند. این تماشاخانه دارای چندین اتاق گریم به همراه حمام و دو دستگاه مه ساز و یک فلش میکسر صدای 6 بانده می باشد.

ثبت ملی
این اثر در تاریخ 1384 با شماره 13080 به ثبت ملی رسیده است.

دسترسی به خانه هنرمندان
وسیله نقلیه شخصی: پارک هنرمندان در خیابان ایرانشهر قرار گرفته است. می توانید از میدان هفت تیر وارد خیابان کریم خان زند شوید و از آنجا به خیابان ایرانشهر روید تا به پارک هنرمندان  برسید.
مترو: از خط یک مترو می توانید در ایستگاه طالقانی از قطار پیاده شده کمی به سمت چپ بروید تا به خیابان موسوی برسید با کمی پیاده روی به درب ورودی پارک هنرمندان خواهید رسید. همچنین از خط یک مترو می توانید در میدان هفت تیر پیاده شوید به خیابان خردمند بروید و با ده دقیقه پیاده روی خودتان را به پارک هنرمندان برسانید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به خانه هنرمندان ایران

تفریحات نزدیک به خانه هنرمندان ایران

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید