• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  برج کلاه فرنگی شوشتر شهرستان خوزستان استان شوشتر
  •  برج کلاه فرنگی شوشتر شهرستان خوزستان استان شوشتر
  •  برج کلاه فرنگی شوشتر شهرستان خوزستان استان شوشتر
  •  برج کلاه فرنگی شوشتر شهرستان خوزستان استان شوشتر


برج کلاه فرنگی شوشتر

نام مرکز دیدنی

Kolah Farangi Tower in Shushtar

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

شوشتر

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

کمتر از 30 دقیقه

ساعت بازدید

نیمه اول سال از ساعت 08:00 الی 20:00, نیمه دوم سال از ساعت 08:00 الی 17:30

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

خوزستان، شهرستان شوشتر، خیابان شریعتی، مجموعه سازه های آبی شوشتر

برج کلاه فرنگی شوشتر از بناهای بجا مانده از زمان ساسانیان است و بخشی از مجموعه با ارزش سازه های آبی شوشتر به حساب می رود. به عقیده برخی کاربری اصلی بنا به عنوان محل دیدبانی شاپور ساسانی و یا قیصر روم برای نظارت کردن بر ساخت مجموعه آبی شوشتر بوده است اما عده دیگری معتقدند میل کلاه فرنگی مکانی برای بررسی شدت عبور آب و میزان آن از رودخانه بوده است. استاد مهدی محسنیان راد از جامعه شناسان فرهیخته کشورمان، معتقد است این بنا برجی است مربوط به دوره داریوش هخامنشی. در آن دوره میل های متعددی در اکثر بخش های حکومتی هخامنشیان از جمله پارسه، شوش، آفریقا و آسیای صغیر ساخته شد و با شعله ور ساختن آتش و دود، اطلاعات مهمی را به صورت رمز گونه به داریوش هخامنشی می رساندند و برج کلاه فرنگی نیز یکی از آن ها است.
این منار 8 ضلعی از 8 متر ارتفاع برخوردار است و بر روی پی 4 متری قرار گرفته است. گفته شده دور تا دور برج را سنگ های تراش خورده فرا گرفته بودند اما در حال حاضر تنها بخشی از آن تا ارتفاع 3 متری برج باقی مانده است.
از جالب ترین بخش های این بازدید، قرارگیری بر روی پی اصلی برج است چرا که چشم انداز زیبایی از رود شطیط و بند میزان، پیش رویتان نمایان می شود.
تمامی مجموعه سازه های آبی شوشتر به ثبت یونسکو و میراث فرهنگی ایران رسیده است اما خود برج کلاه فرنگی شوشتر نیز با شماره 2611 در 25 اسفند ماه سال 1378 به ثبت میراث ملی ایران در آمد.

نکته: این مکان در تمامی روزهای سال باز است بجز روزهای تاسوعا، عاشورا، 28 صفر، 21 رمضان، شهادت امام صادق (ع) و رحلت امام خمینی (ره)


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به برج کلاه فرنگی شوشتر

تفریحات نزدیک به برج کلاه فرنگی شوشتر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید