• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کویر کاراکال شهرستان یزد استان بافق
  •  کویر کاراکال شهرستان یزد استان بافق
  •  کویر کاراکال شهرستان یزد استان بافق
  •  کویر کاراکال شهرستان یزد استان بافق


کویر کاراکال

نام مرکز دیدنی

karakal desert

نوع مرکز دیدنی

صحرا و بیابان

استان

شهرستان

بافق

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

یک روز کامل

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان یزد، 15 کیلومتری جاده کویری یزد بافق، خروجی روستای صادق آباد

سرزمین های کویری همیشه مظهر سکوت و آرامش بوده اند و در هم آمیختن زمین و آسمان را در انتهای چشم انداز زیبای کویر می توان به خوبی مشاهده کرد. کویرها سالانه تعداد کثیری از مسافران را به جهت رنگ های چشم نواز و حرکت نرم شن های روان به سوی خود جذب می کنند.
کویر کاراکال یکی از این کویر های بسیار زیبا یزد است و در شهر بافق قرار دارد. شهر بافق با وجود کشیدگی رشته کوه هایی از شمال غربی به جنوب شرقی، از تنوع آب و هوای تحیر برانگیزی برخودار گشته، به گونه ای که مناطق شرقی آب و هوای کوهستانی ملایم و مناطق غربی با بزرگترین شوره زارهای استان یزد از آب و هوای کویری برخوردارند. سرچشمه شوراب های این منطقه از رودخانه های ماهان کرمان نشات می گیرند و به کویر درانجیر شهرت یافته اند. 
کاراکال نام باستانی نوعی گربه با گوش های سیاه مو دار با نام امروزی سیاه گوش است و یکی از هشت گونه گربه سان موجود در ایران است. به دلیل قرارگیری زیستگاه این گونه گربه سانان در این منطقه کویری، نام کاراکال را بر آن نهادند.
پوشش گیاهی این منطقه چشم نواز به غیر از درختان میوه و نخلستان ها، عمدتا گیاهان ماسه پسندی از قبیل بوته نِسی، اسکنبیل و درختچه های گز، تشکیل می دهند.
از مزایای کویر کاراکل جاده آسفالت آن تا مقصد اصلی گردشگری و نزدیکی آن به آبادی است. وجود امکاناتی از قبیل شتر سواری، سافاری، موتور سواری روی شن های طلایی، پیاده روی در نخلستان و اقامتگاه سنتی در مجتمع رفاهی شهید برزگری لذت بودن در این کویر اسرار آمیز را دو چندان می کند. از دیگر جاذبه های این منطقه، قلعه باقر آباد، حمام و آبگیر کاکامیر و خانه وحشی بافقی است که در نزدیکی کویر کاراکال قرار گرفته اند و بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.
ذکر چند نکته برای کویر گردی لازم است؛ فاصله ها در کویر از آنچه واقعا هستند کمتر به نظر می رسند. به میزان کافی آب همراه خود داشته باشید. مکان و زمان بازگشتتان را به افراد معتمد بگویید. یک شالگردن نخی به همراه داشته باشید تا در صورت برخواستن طوفان شن، از ورود شن به داخل دهان و بینی تان جلوگیری کنید.

بهترین فصل سفر: پاییز و اوایل بهار


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به کویر کاراکال

تفریحات نزدیک به کویر کاراکال

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید